חדשות    

איך לגייס את הכסף לטיול אחרי צבא

צילום: דובר צה"ל, חיילים
מעודכן ל-05/2019

כמעט כולם מתכננים את הטיול אחרי הצבא, אבל מדובר בהוצאה גדולה כי הוא טיול ממושך, הרבה פעמים בלי הכנסות. נוסיף לכך שבצבא החובה ההכנסות נמוכות מאוד ואפשרויות העבודה הנוספת מצומצמות. אז איך לגייס את הכסף?

הרבה כמובן לוקחים את הכסף מההורים. מי שעבד לפני הצבא יכול לחסוך את הכסף. מלבד זאת אפשר להשתמש אפילו במשכורת הצבאית לחיסכון. אומנם היא נמוכה, אבל כל עוד גרים אצל ההורים זכרו שההוצאות שלכם נמוכות. גם יש לכם כחיילים שלל הטבות , חינמים והנחות, כך שאפשר לחסוך קצת מדי פעם על בילויים לטובת החיסכון הגדול לקראת הטיול.

לאחר שמיציתם את כל האופציות, עזרה מממשפחה, מחברים, חסכונות, הכנסות נוספות – אם אפשרי – רק אז לפנות להלוואה ואך ורק בידיעה שתוכלו להחזיר אותה.

לפני שלוקחים כסף מהבנק או מגוף מלווה אחר, דעו בדיוק מה עלות הטיול, מהם הדברים שלא ניתן להתגמש בהם  ומה קל יותר לשלוט בו, כמו ההוצאות השוטפות במהלך הטיול. זכרו גם שהלוואה גדולה מדי תביא איתה גם ריבית גבוהה יותר וכך גם הלוואה לטווח רחוק יותר.

לאחר שווידאתם שאתם יכולים לעמוד בהחזר החודשי,  בדקו את מסלולי הריבית,ריבית קבועה או משתנה. ריבית קבועה היא ריבית בשיעור קבוע שאינו משתנה, ריבית משתנה מותאמת למדד ובהתחלה היא נמוכה אבל חשופה יותר לתנודתיות לאחר עליית מחירים. לכן זה גם תלוי בזמן שלקחתם את ההלוואה. בטווח הקצר עדיפה הריבית המשתנה. קראו עוד: ריבית קבועה או ריבית משתנה; שלא יעבדו עליכם!

אם כרגע אין לכם כסף, אבל אתם יודעים שישתחרר סכום כסף בקרוב, שקלו הלוואות גרייס, זו הלוואה שבתחילתה מחזירים רק את הריביות ורק לאחר מכן משלמים את החזר ההלוואה. קראו עוד כאן: באילו שיטות תוכלו להחזיר את ההלוואה – למי מתאים ומתי? בדקו וחסכו כסף

הלוואה אחרת היא הלוואה מהירה מאפשרת גמישות בהחזר של מספר התשלומים ודחייה להחזר הראשון וללא בטחונות או ערבים. בכל מקרה ומקרה חשבו את גובה הריבית והעמלות מהסכום הסופי ובדקו שאתם יכולים לעמוד בו. אל תשכחו גם לבדוק כמה גופים מלווים עבור ההצעה המשתלמת ביותר.

עבור הטיול המיועד הזמינו כרטיס טיסה לא מוקדם מדי ולא מאוחר מדי. חשבו על להזמין לינה רק עבור הלילה הראשון ואחר בחרו אפשרויות לינה אחרות זולות יותר.

הבעל מת לפני הטיול? לא תבוטל העסקה

טיול בחו"ל בזול – איך לצמצם את העלויות (ועדיין ליהנות!)