fbpx
טכנולוגיה

איך להיזהר מפישינג

פישינג - או דיוג בעברית - הוא הונאת רשת ותיקה ומצליחה, ודי פשוטה. מדובר בהתחזות לכל דבר של אתר או אדם לכאורה אמין ובו דרישה לקבלת מידע, בעיקר מידע פיננסי או מידע לצורך סחיטה. זו יכולה להיות התחזות לבנק, לחברת סלולר, לאדם מוכר ועוד.

הונאת פישינג שאירעה לאחורנה בישראל הייתה  סמס ובו בקשה ללחוץ על לינק  כדי להאריך את חבילת הגלישה של הלקוחות. הסכום הפעוט שהיה כתוב בסמס בתמורה– 2.5 קלים – בשילוב התזמון של תקופת החגים שבה ישראלים רבים בחו"ל, גרמו לרבים ללחוץ על הלינק ,ובמקרים מסוימים אף מסרו את פרטי האשראי. למרות שמדובר במדיום טכנולוגי, זו למעשה מתקפה פסיכולוגית לכל דבר המשחקת על הרגשות שלנו וחוסר תשומת הלב שלנו, כך למשל רבים פספסו שכלל לא צוינה חברת הסלולר, שהמספר לא מוכר ועוד. וודאי שחברת הסלולר לא צריכה שנזין מחדש את פרטי החשבון שלנו הרשומים אצלה.

האזהרה הראשונה נוגעת ללינקים. פשוט לא לוחצים על לינקים ממקורות לא מוכרים, אפילו אם חבר או מכר שולח לכם הודעה עם קישור. בררו איתו מה הסיפור, מה עומד מאחוריו.

היזהרו במיוחד מהודעות המגיעות ממסנג'ר, אימייל או מסרונים. לרוב יהיו לכם הפרטים של הגורם הרשמי. אל תעבירו בהם סיסמאות, פרטיים אישיים ופרטי אשראי בלי להיות בטוחים שהמקור אמין.

אף פעם אל תלחצו על לינק שנשלח במייל או בסמס לגוף שנותן לכם שירות כמו בנק או חברת סלולר. הקלידו את הכתובת או השתמשו באפליקציה רשמית.החליפו את שם המשתמש והסיסמהל עתים קרובות. השתמשו בשיטות כמו אימות דו-שלבי, שחזור הסימסה, ניהול סיסמאות ועוד

שימו לב לבקשת פרטים אישיים לצד  פרטים כמו מספר הזהות והשארי. רוב האתרים לא צריכים את כלל הנתונים כדי לספק לכם סחורה.

עקיצה בארנק: איך מתמודדים עם הונאות כלכליות בדור הסייבר?

העוקץ הניגרי - מה זה, איך הוא השתכלל ואיך להתגונן

 

קראתי את תקנון האתר ואני מקבל את תנאי השימוש


על המחבר

דרור ניר קסטל

דרור ניר קסטל

השאר תגובה

שינוי גודל גופנים
ניגודיות