מובייל וגאדג'טים    

איך להיזהר מפריצות לטלוויזיה חכמה ולמכשירים חכמים אחרים

תמונה:PIXABAY
מעודכן ל-02/2020
הציבור מעט חכם יותר לגבי הטלפונים והמחשבים שלו אבל שוכח שגם טלוויזיות חכמות ומכשירים חכמים אחרים הם מעין מחשב לכל דבר.
הטלוויזיה החכמה הופכת נפוצה יותר, ולכן מתגבר החשש שלשם האקרים זדוניים יגיעו. האקר יכול להפוך את הטלוויזיה  למכשיר ציתות באמצעות הפעלת המצלצמה והמיקרופון ואפילו להפעיל את המחשב.
.אז מה ניתן לעשות? אילו פעולות לא כדאי לנו לעשות באמצעות הטלוויזיה החכמה? איגוד האינטרנט הישראלי בשיתוף ESET פרסם רשימת המלצות.
פרטיות של טלוויזיה חכמה
כמו במחשב ובטלפון גם בטלוויזה חכמה יש הגדרות פרטיות. שימו לב למידע שאתם מאשרים לשתף עם צדדים שלישיים ועם היצרנית עצמה. כבו את התכונות שבהן אתם לא משתמשים.
כדאי גם לא ללחוץ על 'אישור' באופן אוטומטי בכל מסך. אל תאשרו מה שלא נראה לכם. כדי שהטלוויזה תהפוך למכשיר ציתות נדרש אישורכם. בכל מכשיר  נסו לחפש את הגדרות הפרטיות  או את הגדרות המדיניות. שם חפשו אפשרות לנטרל את איסוף הנתונים עליכם.
עדכנו את התוכנות
כדי למנוע התקפות סייבר כמו בטלפון עדכנו את הטלוויזיה, עדכנו גם את האפליקציות ואת הדפדפן המובנה בטלוויזיה: תוכלו למצוא עדכונים זמינים לרוב בתפריט ההגדרות תחת "עדכוני תוכנה". כמו בטלפונים אל תורידו אפליקציות מחנות לא מוכרת.
הסתירו את המצלמה
ייתכן שמישהו יצליח להשתלט על המצלמה באמצעות חיבור אינטרנט לא מאובטח או אפליקציה זדונית מצלמה לא מעודכנת. מומלץ לכבות את המצלמה, אבל כדאי גם  לכסות את המצלמה עם סרט דביק ולהסיר אותו כשאתם צריכים להשתמש בה.
היזהרו מהקלטות וחיפושים קוליים
כמעט כל חברות הטכנולוגיה הגדולות  הסתבכו בגין הקלטות של המשתמשים, למשל בחיפוש הקולי..אם המכשיר שברשותכם כולל  חיפוש קולי, מומלץ לנטרל אותו, כשלא משתמשים בו.
.
היזהרו מאתרים בעייתיים
הטלוויזיה והמכשירים החכמים מהווים מחשב לכל דבר שבו ניתן לגלוש לאתרים שונים, אך עולם האבטחה שלהם הוא רק בתחילת הדרך. גם מידע רב נאסף על ידי המכשירים האלו ומשותף עם "צדדים שלישיים" אלמוניים. לכן לא מומלץ לגלוש לאתרים שבהם אתם נדרשים לשלם בכרטיס אשראי או לחשוף את חשבון הבנק שלכם. היזהרו גם מאתרים מועדי פורענויות, כמו אתרים למבוגרים והימורים.
אנטי-וירוסים
באיגוד האינטרנט מציינים כי מגלישה באתרים כמו יוטיוב ונטפליקס עדיין אין מה לדאוג בשלב זה, אבל כדאי להוריד אנטיוירוס.
בדקו את הראוטר
ראוטר ישן עם מחסור בהצפנה או בחומת אש גורמים לכך שיהיה קל יותר להאקר להשתלט על הטלוויזיה. כדאי לוודא שאתם משתמשים בראוטר מודרני עם הצפנת WPA2, חומת אש אישית וכן שם משתמש וסיסמה חזקים וייחודיים. הקפידו תמיד לעדכן את הנתב, אם וכאשר עדכון כזה זמין, כמו גם את כל המכשירים המחוברים, כדי שתהיו מוגנים מפני פגיעויות שהתגלו ותוקנו לאחרונה.
היזהרו מהורדת קודים זדוניים
כמו בטלפונים ובמחשבים אין סיבה ללחוץ על קישורים לא מוכרים ולהוריד דברים שאתם לא יודעים בוודאות מהם. שימו לב לניסוח.
רמקולים חכמים ומכשירים אחרים
רוב הדברים הכתובים כאן רלוונטיים גם לרמקולים חכמים, שנחשף כי חברות כמו אמזון וגוגל מקליטות את המשתמשים בהם כדי לשפר את העוזרות הקוליות שלהן, עם עיוות הקול ובלי מידע מזהה, ובכל זאת בשיחה אפשר לחשוף פרטים מזהים. גם בשאר מכשירי אינטרנט של הדברים נמצא שרוב החברות לא מאפשרות למשתמשים למחוק מידע. אז בינתיים נצטרך פשוט להיזהר.