תיירות    

איך לזהות יורו מזויף

אירו
מעודכן ל-09/2019

יורו מזויף אפשר למצוא לא רק בחו"ל אלא גם פה בארץ, בעמדות הצ'יינג. השנה התגלו כמה מקרים של זיופי השטרות. הבנקים בישראל אף הודיעו כי יש להיזהר ממכת זיופים של 500 יורו ברמה גבוהה. אלו שטרות נדירים שאפילו באירופה לא ממהרים לקבלם מחשש לזיופים. הזיופים הרבים גרמו לבנקים באירופה להוציא את שטר 500 היורו מהמחזור, והמזייפים אפילו הצליחו לזייף חלק מאמצעי ההגנה.

כדי להימנע מזיופים בתנאי שאין לכם מכונה או דיו סתרים לגילוי זיופים, שימו את השטר מול האור וסימן-המים, פתיל האבטחה והמספר הנראה בצירוף שני הצדדים (בחלק השמאלי העליון) יהיו גלויים לעין. את שלוש התכונות ניתן לראות בצד הקדמי והאחורי של שטר אמיתי. אפשר גם להטות את השטר ולראות את הסטת התמונה באמצעות הולוגרמה. בשטרות הקטנים, 5-20, תראו פס מבריק. בשטרות הגדולים, 50 עד 500, תראו שצבע המספר משתנה. אפשר גם להרגיש באמצעות השוואה במגע בין יורו אמיתי, למשל זה שנמשך מכספומט, ליורו החשוד. אפשר גם לרכוש עט לזיהוי זיופים בעלות ממוצעת של דולר. בישראל טוש דומה המתאים גם לשקלים, לדולרים ולשטרות אחרים עולה בסביבות עשרה שקלים

אף על פי ששטר 500 היורו הוצא מהמחזור, הוא עדיין הלך חוקי במדינות אירופה. בעוד שב-2016 היו 540 מיליון שטרות של 500 אירו במחזור, מספרם במארס השנה ירד ל-504 מיליון שטרות והמגמה צפויה להתחזק. בדנמרק לא מכבדים 500 יורו בגלל החשד להלבנת הון.

מ-2017 הוחלפה  סדרת היורו. אומנם הוחלפה, אך עדיין מקבלים את השטרות הישנים. עם זאת, יש עסקים שלא יקבלו שטרות מעל 100 יורו. מה עושים עם השטרות הגדולים? בכל צ'יינג מקומי ישמחו לפרוט לכם אותם בשמחה רבה. בכל מקרה העדיפו את השטרות הקטנים והנפוצים, כך לא יועלו חשדות וגם לא תשגעו מוכר בלי עודף.

מט"ח בטרמינל – להזמין מטבעות חוץ ולקבל בשדה התעופה