עסקים קטנים    קניות באינטרנט    

איך למכור באמזון ולהרוויח כסף?

מעודכן ל-06/2019

מאז תחילת שנות האלפיים חברת המסחר האלקטרוני הגדולה בעולם מאפשרת למכור באתר שלה וליהנות מחשיפה ל-185 מיליון מבקרים בחודש איך תעשו את זה בהצלחה ובקלות?  מדריך למוכר 

אמזון היא חברת ענק אמריקאית למסחר אלקטרוני ושירותי מחשוב בענן והייתה אחת השחקניות הראשונות בעולם המסחר באינטרנט. בראשית דרכה התמקדה החברה במכירת ספרים, אך בהמשך החלה למכור גם דיסקים, סרטים, מוצרי אלקטרוניקה, בגדים ועוד. כיום ניתן לקנות באתר מגוון רחב מאוד של מוצרים מכל הקטגוריות הקיימות ומדי יום מתבצעות בה רכישות בהיקף של מיליוני דולרים. אמזון היא אחת משלוש פלטפורמות הקניות הגדולות ביותר בעולם ובדרך להפוך לאחת החברות הרווחיות ביותר בגלובוס. לכן זה לא פלא שישראלים רבים מנסים לתפוס נתח מהשוק הזה ומחפשים דרכים לעשות כסף מאמזון.

מאז תחילת שנות האלפיים ניתן למכור מוצרים באתר של אמאזון ולהגדיל את היקף המכירות תוך חשיפה ללקוחות חדשים. על פי נתונים שמפרסמת החברה, למעלה מ-40% מהיקף המכירות באתר הן של מוכרים חיצוניים.

למה למכור באמזון?

ראשית מדובר כאמור בחשיפה מטורפת: אמאזון היא ענקית קניות מקוונת המדורגת בשלישייה הפותחת העולמית ויש הטוענים כי היא במקום הראשון. אנשים רבים פונים לחפש מוצר באמזון עוד לפני שהם מחפשים אותו בגוגל. אלו שכן מחפשים בגוגל מוצר, נתקלים באמזון בעמוד הראשון בתוצאות החיפוש. על כן, אמזון מקבלת טראפיק עצום מהגולשים.

אמזון רוצה אתכם: אמזון מאפשרת לכל אחד למכור בפלטפורמה שלה וליהנות מכמות הגולשים העצומה שלה. כמובן שזה לא קורה בחינם, שכן כדי לתת למוכרים שלה כלים ייחודיים שיסייעו להם למכור יותר וכדי לשמר מוכרים איכותיים ישנה עלות חודשית זניחה לכל מי שמוכר באמזון.

אז איך מוכרים באמאזון?

כיצד אם כן תוכלו למכור ולהגביר את החשיפה שלכם באתר שבו מבקרים כ-184 מיליון מבקרים בחודש? הנה כמה טיפים חשובים לסוחרים המתחילים באמזון.

בחרו מוצרים עם פוטנציאל גבוה להימכר

מבחינות רבות, הצלחה במכירות מקוונות תלויה בסוג המוצר שתמכרו. למשל, קל יותר למכור פריטים לא-שבירים, שאינם עונתיים, שהם טובים יותר וזולים יותר מאלו של המתחרים. אבל כיצד תדעו מה נמכר טוב באמזון?

קודם כול, ניתן לקרוא את הביקורות המתפרסמות באתר על מוצרים דומים לאלה שאתם שוקלים למכור, ומהָן להבין מה חשוב לאנשים, ממה הם התלהבו ומה הפריע להם במוצר.

שנית, ניתן להסיק מסקנות רבות מהנתונים שזמינים על מכירות באמזון: למשל, מה חדש בכל תחום, מה נכנס לרשימת המשאלות של משתמשים וכדומה.

שלישית, מדד הפופולאריות של אמזון יכול לסייע לכם בבחירת מוצרים מבוקשים – קיימת אפשרות לבצע דירוג על פי פופולאריות באתר כולו, ועל פי קטגוריות.

רביעית, בִּדקו וחַשבו אם אכן תוכלו להרוויח לאורך זמן ממכירת המוצרים שבחרתם, ולשם כך תנו דעתכם על העלות המלאה, כולל העמלה ועלות המשלוח.

שימו לב לפורמט המכירה המבוקש

לאמזון יש שני פורמטים מרכזיים למכירה: תוכנית למוכרים פרטיים שמתאימה למי שמתכנן למכור עד 40 פריטים בחודש, ותוכנית למוכרים מקצועיים (PRO) אשר מאפשרת מכירת פריטים ללא הגבלה. ההבדל מתבטא גם בתשלום: מוכרים פרטיים משלמים עמלה של 0.99$ + עמלות על דמי סגירה שעשויים להשתנות.

המוכרים המקצועיים משלמים דמי מינוי בסך 39.99 דולר לחודש. בשתי התוכניות ניתן לשייך את הפריטים ל-20 קטגוריות שונות, אבל בפני מוכרים מקצועיים פתוחות כ-10 קטגוריות נוספות ייחודיות, שאינן מוצעות למוכרים הפרטיים.

שימו לב לשיוך הקטגוריאלי

השיוך של מוצר לקטגוריה המתאימה לו משפיע בצורה מכריעה על ההצלחה. יש קטגוריות שניתן לשייך אליהן רק מוצרים חדשים, בעוד אחרות מחייבות מתן הנחה או עריכת מבצע.

יש קטגוריות שהרישום בהן דורש אישור מאמזון לפני שהן מתקבלות לפרסום.

ניתן למלא טופס ולבקש אישור על מכירת המוצרים הספציפיים אשר מותנים באישור, כל עוד המוצר עומד בסטנדרטים.

למשל, מכירת מטבעות לאספנים פתוחה רק למוכרים מקצועיים ומצריכה אישור. כמובן, השיוך יסייע לרוכשים הפוטנציאליים באיתור הפריט, ולכן חשוב לשייך את המוצר לתחום הרלוונטי עבורו.

התרכזו במכירות באמצעות שירות FBA

אריזה, אחסון ושילוח גוזלים זמן רב, וסוחרים שמעדיפים למקד את מרב המאמצים בהגדלת היקף המכירות, מוטב להם להשתמש בשירות השילוח של אמזון – Fulfilled By Amazon: המשתמשים בשירות זה משלמים לאמזון עמלה, והמוצר נשלח ממחסני החברה ישירות לקונה.

לשירות זה יש יתרונות רבים: המוצר מאוחסן במחסנים של אמזון, ניתן למכור מוצרים גם לחברי אמזון פריים ועוד.

שימו לב: יש לשקלל את עלותו של שירות זה בתחשיב הכולל של המוצר, ולבחון שעם כל העמלות הנלוות, מכירת המוצר בכל זאת תניב תשואה טובה.

מכירה ב-FBA של אמזון:

כל אחד יכול להתחיל להעלות מוצרים דרך ה-FBA של אמזון, כך שבדף המוצר שלו יהיה רשום Fulfilled By Amazon והמוצרים שלו יגיעו ללקוחות שלו תוך 48 שעות. מכירה בFBA משמעה שאמזון דואגת ל-85% מתהליך המכירה שלנו ללקוח – מקבלת ההזמנה ועד שליחת המוצר ישירות אליו,  תוך 48 שעות.

כיצד מתבצע תהליך המכירה?

על פי שיטה זו, אנחנו (המוכרים) אחראים על מציאת המוצרים, רישומם באמזון ושליחתם למחסנים. מרגע שהעברנו את המוצרים לאמזון, הם עושים את כל השאר בשבילנו.

כאשר לקוח הזמין מוצר שלנו, העובדים של אמזון מאתרים אותו במחסנים ודואגים שיגיע בזמן ללקוח.

מכירה בשיטה הזו, חוסכת הרבה עלויות וזמן, שכן אינכם טרודים בכל הטיפול הלוגיסטי מרגע הגעת המוצר לאמזון ושליחתו לקונה.

מה היתרון הגדול של מכירה באמזון FBA ?

היתרון המהותי ביותר של מכירה ב-FBA הוא לאו דווקא עניין תהליך הטיפול של אמזון במוצר, כפי שתיארנו לעיל. אלא העובדה שהמוצרים שלנו הופכים להיות Prime Eligible. משמעות הדבר היא שאתם מעלים את המוצרים שלכם לאתר עם תנועה של שני מיליארד משתמשים בחודש, שמקדם מוצרי פריים וזוכים לחשיפה מטורפת!

איך מתחילים למכור באמזון FBA?

לאמזון יש מעל 65 מיליון משתמשי פריים קבועים, היא משקיעה הון בקידום תוכנית הפריים שלה ומעודדת את המשתמשים באתר לקנות מוצרי פריים. אז למה לא לנסות לקחת חלק בהצלחה הזאת?

הצעד הראשון שיש לעשות כדי להתחיל למכור באמזון הוא להירשם לחשבון המוכרים של אמזון. היכנסו לכאן- sellercentral.amazon.com ולחצו על Register now. אם יש לכם חשבון קונה באמזון, תוכלו להתחבר איתו ורק למלא פרטים נוספים שאמזון דורשת עבור מוכרים באתר שלה. אם אין לכם חשבון באמזון או שאינכם רוצים להירשם עם חשבון הקונה שלכם, פשוט הירשמו מחדש.

תהליך המכירה באמזון FBA

כדי לפשט את הדברים, נתאר לכם את שרשרת הפעולות צעד אחר צעד, ונפרט מה אמזון עושה בשבילנו ומה אנחנו צריכים לעשות:

אנחנו צריכים לחקור ולמצוא מוצר למכירה באמאזון.

אנחנו רושמים את המוצר למכירה באמזון (בשלב זה הוא עדיין לא ניתן לצפייה על ידי לקוחות).

אנחנו מכינים את המוצר לשילוח למחסני אמזון.

אנחנו שולחים את המוצרים למחסני אמזון.

אמזון פורקת את המשלוחים לתוך המחסנים שלה.

המוצר שלנו עולה לאוויר, בהתאם למה שרשמנו בשלב 2.

המוצר שלנו מופיע כמוצר Prime ו- Fulfilled by Amazon.

לקוח מזמין מאיתנו מוצר.

אמזון מאתרת את המוצר במחסנים ושולחת אותו ללקוח.

הלקוח מקבל את המוצר תוך 48 שעות (אם הוא לקוח פריים).

הלקוח מרוצה ומשאיר פידבק חיובי. 

איך לתמחר מכירה של מוצר באמזון: שימוש במחשבון ה-FBA

שימוש במחשבון המוכר של אמזון היא הדרך הטובה ביותר לדעת אם מכירה של מוצר מסוים תניב לכם מספיק רווחים. המחשבון יספק לכם את כל העלויות והעמלות של כל מוצר שתבחרו, כך שתוכלו לדעת אם משתלם למכור אותו בתכנית ה-FBA של אמאזון.

מצאו מוצר שאתם רוצים למכור והחלו להזין את הנתונים במקומות המתאימים. הכניסו את מחיר המוצר הסופי שבו תרצו למכור באמזון (העיגול הכתום), כמה יעלה לכם לשלוח את המוצר למחסני אמזון (העיגול האדום) וכמה עולה לכם כל יחידה של המוצר (העיגול הירוק). המחשבון יציג לכם בדיוק את העלות של כל ההוצאות והעמלות ואת הרווח שייוותר לכם.

לסיכום: האם כדאי לי להתחיל למכור באמזון?

יש אנשים שמתחברים לאמזון ויש כאלה שלא. אם קראתם עד עכשיו והתחברתם לזה, תנו לזה הזדמנות – אולי תופתעו ממה שתגלו. הקדישו לזה כמה שעות טובות ופרודוקטיביות ותוכלו להבין אם זה מתאים לכם או לא. חשוב לפתח ציפיות ריאליות, אל תתפתו לקורס אמזון שמציע הכנסה בטוחה בכלום מאמץ או בשעה שעתיים ביום – אין דבר כזה. הכול תלוי במידת ההשקעה שלנו, היצירתיות, הזמן. והיכולת.

חשוב שתדעו: יש עוד מגוון דרכים אפקטיביות להגדיל את היקף המכירות באמזון: שימוש בפלטפורמות ובכלים טכניים שיעזרו לכם להשוות מחירים, בחינת הביקוש, ושיפור הנראות של המוצר וחשיפתו.

איך כניסת אמזון לארץ תשפיע על המיסוי?

יש לך הרבה עוקבים? אמזון רוצה אותך