חדשות    

איך כניסת אמזון לארץ תשפיע על המיסוי?

איך כניסת אמזון לישראל תשפיע על פטור ממע"מ, מס חברות ומס הכנסה?

אמזון מעוניינת להיכנס לישראל, על סמך הפעולות האחרונות שלכ ובהן פנייה לספקים ישראלים.  כניסת אמזון צפויה להשפיע על הרבה תחומים בארץ, קניונים, יבואני רכב ולמעשה כל מי שעוסק במסחר. כמו כן היא עשויה גם לשנות את מדיניות המיסוי

יבוטל פטור ממע"מ?

עליית החברה לארץ תקל על ספקים ישראלים לספק מוצרים ללקוחות ישראלים. על המוצרים האלה ישולם מע"מ, משום שאמזון פועלת בכל מדינה על פי משטר המיסוי המקומי.

עם זאת, על יבוא אישי מחו"ל ניתן פטור עד 75 דולר.  הסוחרים הישראלים מתלוננים על האפליה, משום שאין פטור על המוצרים שלהם. וגם במשרד האוצר וברשות המסים היו שמחים לבטל את הפטור, שפוגע בהכנסות של המדינה.

יתר על כן, אם אמזון תצליח להגדיל את התחרות בארץ ולתרום לירידת מחירים, הדבר עשוי לבטל את אותו פטור עבור אמזון. ואילו מוצרים שיגיעו מחוץ לישראל יהנו מהפטור ממע"מ עד 75 דולר, ולכן החברה מסתייגת מפתיחת מרכז לוגיסטי בארץ

אפשרות שלא עולה על הפק היא אפשרות הרחבת  הפטור עבור אמזון, כי  אז כל חברה שתרצה לעסוק בסחר מקוון בארץ תנצל את אותה הרחבה, מהלך חסר היתכנות כלכלית.

הפתרון של אמזון הוא חברה של אמזון בישראל, שתוקם לצורך ניהול הפעילות , וזו תידרש להעביר את תשלומי המע"מ על הרכישות השונות. כך לרשות המסים יהיה מידע מפורט לגבי היקף הפעילות וההכנסות של החברה הישראלית

מס חברות

בתחום מס החברות רשות המסים מתקשה יותר להציג מיסוי על חברות עם נכסים דיגיטליים בארץ, ולאחרונה הציגה תוכנית שצפויה להעלות את המיסוי על פייסבוק וגוגל באמצעות מס על המחזור במקום על ההכנסות.  בישראל, כמו בשאר המדינות, מחפשים דרכים לגבות מס מחברות בינלאומיות עד כה, ללא הצלחה. על מנת לגבות מס הכנסה מחברות כמו אמזון, פייסבוק או גוגל, רשות המסים צריכה להוכיח שהפעילות שלהן היא באמת בארץ, בעוד שאלו טוענות כי הפעילולת שלה אינה בארץ, וכן בשל תכנוני מס. אם כי חלק מהחברות הודיעו שישתפו פעולה עם רשות המסים, אבל המחלוקת היא בעיקר על גובה המס.

כשאמזון תפעל כדי לתווך בין ספקים ישראלים ללקוחות ישראלים, יהיה לה קשה יותר לטעון כי אינה פועלת בישראל וישראל אינה מקור ההכנסות שלה. לרשות המסים יהיה קל יותר לצבוע את הפעילות הרלבנטית כישראלית, ולדרוש לשייך אליה לפחות חלק מההכנסות.

רשות המסים הוציאה כמה חוזרים בניסיון להסדיר את המע"מ ואת מס ההכנסה של החברות הבינלאומיות הללו, אולם עד כה לא הצליחה למסות אותן. אחת הדרכים שנבחנות כעת ברשות המסים היא מיסוי על מחזור הפעילות שלהן בארץ (ולא על ההכנסות) בשיעור של 2%‑5%. בדומה להצעות שהוצעו באריופה וחוק שחל בצרפת.

רשות המסים מעוניינת להטיל מס על פייסבוק וגוגל במיליוני שקלים

צעד ראשון של אמזון לפני כניסה ישראל?

אמזון נכנסת לארץ – הקניונים יהפכו לבתי אבות; מדד המחירים יירד!