עסקים קטנים    

איך לפתוח חנות באמזון בלי להתבלבל

מעודכן ל-08/2019

לא מעט עסקים רוצים להיות חלק מאמזון, ענקית המסחר המקוון המקצרת להם הליכים וחוסכת להם הוצאות.  במיוחד עם דיווחים על כניסתה הדרגתית לישראל העסקים הקטנים, רואים בה פלטפורמה  לסחר העולמי.

אבל איך בכלל מתחילים ואיך פותחים חנות באמזון, ואם פותחים איך מתבלטים בשפע של מיליון חנויות, ואם מתבלטים איך לא נופלים בגלל הבנה לא נכונה של התקנות? על כך במדריך זה

איך להירשם

אומנם עדיין אין אתר אמזון ישראל ולכן נפתח חנות באתר האמריקני באנגלית. ראשית, נלחץ על השורה Sell on Amazon המופיעה בתחתית דף הבית ונמלא את כל הפרטים בטופס שנפתח לנו. חושב מאוד לעבור על  הפרטים שמילאנו ולבדוק שלא חלו טעויות, במיוחד בשם בעל העסק ושם העסק.

השם בטופס הרישום צריך להיות זהה לשם שמופיע בדרכון. כל טעות או חוסר תשומת לב עלולה לעכב את הרישום ואף להביא לביטולו. תצטרכו להציג הוכחה מלאה לכתובתכם. איך עושים זאת?  באמצעות חשבון חשמל או ארנונה שבהם ניתן לראות בבירור שבית העסק רשום על שמכם.

פתיחת חשבון בבנק אמריקני

אמזון, כחברה אמריקאית,  דורשת חשבון אמריקאי. ישראלים יכולים להשתמש בשירותים של חברות כמו פיוניר המתמחות בכך. אפשר לפתוח חשבון בשלוחות הישראליות של הבנקים  בארצות הברית, או לפתוח חשבון בבנק האמריקאי סיגנצ'ר.

משלוח מהיר

אמזון  הפכה לשם דבר בעקבות המשלוחים המהירים שלה, במיוחד באמזון פרים, ומחייבת שהמוצר יגיע תוך חמישה ימים. היא מציעה לכם חברות משלוחים, לכן חשוב לבחור חברת משלוחים טובה וגם לדאוג שתחתים את הלקוחות המקבלים את המוצר. יידעו את אמזון על יציאת המשלוח והקפידו על בחירת כמספר מעקב.
תמונות ושיווק
תמונה ראשית על רקע לבן באיכות פיקסלים גבוהה היא תמונה חובה על פי כללי אמזון. כדאי שהתמונות יהיו מושכות ומציינות אווירה, למשל מחשב תוך כדי עבודה, בגד בפעילות יומיומיות או גאגד'ט בעת השימוש.
הטקסט  צריך להיות מפורט ככל הניתן כדי להבין מה כולל המוצר אך גם להיות שיווקי ולהניע לפעולה. אפשר להשתמש גם במבצעים עבור זה. כמו כן צריך שהטקסט יכילמילות מפתח מפורטות שיעזרו למצוא את הפריט.
ישראל או עולם
הרבה מפתחי חנות באמזון רוצים להגיע לקהל גדול יותר, אבל זה לא אומר שהם צריכים לוותר על הקהל הישראלי.  אומנם הקהל גדול יותר אך גם התחרות, חוץ מזה יש דברים שרלוונטיים רק לקהל הישראלי כמו חגים או אירועים אקטואליים שאפשר לנצל לצורך מבצעים.
סימן מסחרי

שם המותג והסימן המסחרי שלו הם נכס חשוב מאוד של אמזון. אם לא תרשמו את עצמכם כמותג, ייתכן שמישהו ישתמש בשם במקרה או בזדון. מומלץ מאוד לרשום את המותג בארה"ב דרך רשם הפטנטים וסימני המסחר האמריקני וכך תוכלו להגן על עצמכם ולפעול תחת השם המסחרי הממותג שלכם.

ראו עוד כאן:

חנות באמזון ובאיביי – איך עושים את זה? וסיכויים וסיכונים