חדשות    

איך משתמשי פייסבוק עוקפים את איסור מכירת הנשק

ה"וול סטריט ג'ורנל" מדווח כי גולשי פייסבוק  מצליחים לעקוף את איסור מכירת הנשק באתר באמצעו פלטפורמת מרקטפלייס. הגולשים מספרים שהם מוכרים קופסה או תיק עבור כלי נשק ולא את הנשק עצמו, אבל במחיר מאוד לא ריאלי, כך הקונים מבינים מה באמת נמכר. לאחר מכן בהודעות הפרטיות יוסבר מה באמת נמכר.

מרקטפלייס היא פלטפורמה לקניות יד שנייה בין משתמשי פייסבוק. לפי פייסבוק, אחד מכל שלושה אנשים בארה"ב מבקר את המרקטפלייס מדי חודש. בדיקה שערכה חברת ניתוח הרשתות החברתיות Storyful עבור "וול סטריט ג'ורנל" מצאה כי בתחילת החודש, חיפוש של תיקים לאקדחים במרקטפלייס העלה עשרות תיקים במחירים מופקעים בעשר ערים מרכזיות בארה"ב. מחיריהם נעו בין 300 ל-2,000 דולר עבור מוצרים שמחירם לרוב עומד על 20-50 דולר.

וול סטריט ג'ורנל פנה למוכרים שמציעים תיקים שלרוב  נמכרים בעלות 30 דולר ב-900 דולר, ובמקרה מסוים גילה שזה רובה אוטומטי. מדובר בכמה וכמה פניות שמקבלים אותם מוכרים.

מפייסבוק נמסר ל"וול סטריט ג'ורנל" בתגובה לדיווח כי החברה פועלת באופן מיידי נגד משתמשים שנתפסים מוכרים נשק במרקטפלייס ומסירה תכנים שמפרים את המדיניות שלה. לגבי שיטת הקוד היא לא הגיבה ונראה שלא שמה לב אליה עד עכשיו.

ב-2016 פייסבוק אמרה כי תחסום מכירות פרטיות של נשק בפלטפורמה בעקבות מכירות של נשקים שנעשו דרך קבוצות פרטיות בפלטפורמה. מאוחר יותר באותה שנה, החברה השיקה את המרקטפלייס ומשתמשים החלו להשתמש בו כדי למכור נשק וסמים. בעקבות זאת, פייסבוק פרסמה התנצלות והצהירה כי תסיר פרסומים כאלו.