עסקים קטנים    

איך שימור לקוחות משפיע על רווחיות העסק

מעודכן ל-07/2019

בעוד בעלי עסקים רבים שמים דגש על לקוחות חדשים וגידול העסק, הם מציעים הטבות  והנחות ללקוחות חדשים, ואילו הלקוחות הוותיקים לא מקבלים פרס על הנאמנות שלהם. כשעסק שוכח את הלקוחות הקיימים אלו עוזבים בסופו של דבר לטובת המתחרים, על אף מחירים נמוכים יותר.

גם התמקדות בלקוח גדול היא טעות שהרבה עסקים עושים. הם מתעדפים את הלקוח הגדול, אבל אם זה ייפול או יעזוב, גם העסק שמספק לו את הסחורה או השירות עלול לקרוס עמו. כך שגם אם נתתם סחורה או שירות מעולה,  אבל אין מענה בחברה, או שנדרש יותר מדי זמן למענה או שהמענה אינו מספק זה יגרור בסופו של דבר עזיבה.

הלקוחות לא משלמים רק על המוצר אלא גם על הערך, ואם חוויית הלקוח נפגעת ויש מתחרה שמציעה חוויה טובה יותר במחיר טוב, הלקוח יעזוב בסופו של דבר.

מעניין לציין כי הלקוחות הננטשים הם לקוחות ותיקים שלא התקשרו עם החברה לצורך תיקון תקלה ולכן לא הוצע להם שום שירות נוסף או הנחה.

איך משמרים לקוחות

יש כמה  דרכים להראות ללקוחות הוותיקים שאתם חושבים עליהם. אם אתם עסק קטן, אתם לא חייבים להקים מחלקת שימור לקוחות ואפשר להסתפק בניוזלטר ובו הצעות, הטבות וחידושים של העסק. אפשר להציע גם הטבות הנוגעות רק ללקוחות הוותיקים. ואפשר גם להרים טלפון מדי פעם ולשאול אם הלקוחות מרוצים.

אם התקציב גדול יותר, אפשר להשקיע בבוטים ובסקרי דעת קל שיפנו במקומכם וכך תוכלו להתפנות לשאר פעילויות העסק. אך זכרו שצריך גם לנתח את התוצאות ולפעול לשיפור.

בנוסף לקוחות מרוצים מזמנים עוד לקוחות, כך שמובילים בטווח הארוך לגידול במכירות. כבעל עסק תצטרכו לברר מה המחירים ומה ההכנסות שלכם מהפנייה ללקוחות כדי לבחור בכלי המתאים ביותר עבורכם: פנייה טלפונית, ניזולטר, סקרים, בוט, אחראי שימור לקוחות,, מחלת שימור לקוחות או אולי לתת את התפקיד לאדם נוסף בחברה

.דברים נוספים שכדאי לעשות הם לתת צ'ופר על לקוח שמביא לקוח אחר והמליץ עליכם, או לתעד מעקב אחר השיוחת עם הלקוח לאחר שהצטרף לחברה

איך שימור לקוחות משפיע על הרווח

הלקוחות הקיימים הם הלקוחות שחייבם לטפח, מכמה סיבות. ללקוח קיים קל יותר למכור מוצר חדש, שירות חדש או מסלול אחר. למעשה, הסיכוי למכור ללקוח קיים גדול ב-70% מלמכור ללקוח חדש. גם עלות שימור הלקוח זולה מאוד לעומת גיוס לקוחות, פי-4-10. עם זאת, רק 40% מהחברות יודעות מה הערך של הלקוח לחברה לאורך זמן.

עורן דין ושני לקוחות מואשמים בדיווח כוזב בטייבה

וואטסאפ לעסקים – המדריך שיקל על שירות הלקוחות שלכם