חדשות    

אינטל השיקה את הבניין החכם בעולם – בפתח תקווה

מפעל אינטל; דובר אינטל: קובי בכר
מעודכן ל-09/2019

חברת אינטל   את מחנכהרכז הפיתוח שלה בפתח תקווה, הבניין החכם בעולם, לפי החברה. סכום ההשקעה של החברה בקמפוס החדש עומד על 650 מיליון שקל (180 מיליון דולר), מהם עלות קרקע של 25 מיליון דולר.

המבנה באזור התעשייה קריית אריה, יתנשא לגובה של תשע קומות ומכיל גם חנייה תת קרקעית בשטח של כ-32 אלף מ"ר. בנוסף, יהיו בו 3,500 מ"ר של מעבדות אלקטרוניות, שלוש מסעדות, בית קפה, חדר כושר, ספא, מספרה, מכון יופי ומרכז למידה וכנסים.

מרכז הפיתוח החדש יאחד המרכזים בפתח תקווה וברעננה למרכז אחד גדול שיעסיק 2,000 עובדים. שטח הבניין הוא 75 אלף מ"ר, 35 אלף מהם תת קרקעיים, ולטענת אינטל זהו הבניין החכם בעולם. מנכ"ל אינטל ישראל יניב גרטי אמר כי "הבניין יודע, בזכות בינה מלאכותית, להתאים את מערכותיו כדי לספק את סביבת העבודה האולטימטיבית. הוא יודע לצבור מידע, לעבד אותו, להשתמש בבינה מלאכותית ובכך לקבל החלטות ולנווט את המערכות שלו באופן אוטונומי". דוגמה לכך היא מעליות הלומדות את דפוסי ההתנהגות של המשתמשים, מתי מגיעים לעבודה, מתי יוצאים לצהריים ומתי הולכים הביתה ומתאימה את הקומות אליהם.
עוד בבניין מותקנים כ־14 אלף חיישנים לצורכי תאורה, טמפרטורה ותפוסה (לעומת כ־7,000 חיישנים בבניין רגיל בגודל מקביל). כך למשל מערכות התאורה והתריסים החכמים בבניין מתאימים את עצמם לשינויים באור לאורך היום.

בנוסף קומת שירותים מיוחדים בבניין כוללת חדר כושר וחוגי ספורט, מספרה, מסז', פדיקור ומניקור, שירותי אופטיקה, חדר משחקים, חדר מוזיקה, בית כנסת ומעבדת מחשבים.

באינטל מדווחים כי הבניין יעיל בשיעור ב־40% מבניין רגיל ומערכות המים שלו צורכות 75% פחות מים מבניין סטנדרטי. הבניין נבנה בבנייה ירוקה ו־95% מהפסולת שנוצרה בעת הבינוי הועברו למחזור.

בחניון הבניין שמכיל 1,200 מכוניות קיימת מערכת בקרה שמאפשרת לדעת בכל רגע נתון את התפוסה וכן את מיקומו המדויק של כל רכב. עובד יכול להתעדכן במצב התפוסה בחניון מהדרך וכך לתכנן את ההגעה שלו.

האם המדינה עשתה עסקה טובה עם אינטל? לא