שוק ההון    

אלטשולר קנתה את חלקה של מנורה בחברת הקרנות ותקבל שליטה מלאה

גלעד אלטשולר, הבעלים של בית ההשקעות, ומנהל ההשקעות הראשי

אלטשולר תשלוט שליטה מלאה  בחברת קרנות הנאמנות שלו: חהחברה קנתה את חלקה שלמנורה מבטחים, המחזיקה ב-20% בחברת הקרנות.

מנורה מבטחים מסרה כי באלשטולר שחם החליטו לממש את אופציית הרכש שהוענקה לבית ההשקעות כחלק מעסקת המיזוג המקורית של חברת הקרנות, לרכוש את הנתח האמור של 20% מהמניות שבידי חברת הביטוח.

התשלום על האופציה יבוצע  באופן מדורג "כתלות בתוצאותיה של אלטשולר קרנות במהלך תקופה זו".

בפברואר 2017 ביצעו אלטשולר שחם ומנורה מבטחים בעסקת מיזוג של של חברות קרנות הנאמנות שלהן, 20% בידי מנורה והשאר בידי אלטשולר. במסגרת המיזוג, רכש בית ההשקעות גם את פעילות ניהול התיקים של מנורה מבטחים פיננסים.

במנורה מבטחים דיווחו  כי "ההשפעה של מימוש האופציה כאמור על התוצאות הכספיות של החברה אינה מהותית". על פי ההערכות, התמורה בעסקה תסתכם בכמה עשרות מיליוני שקלים. מוקדם יותר השנה נחשפו דוחות בית ההשקעות אלטשולר שחם שבמסגרתם צוין כי "בהתאם לעבודת מעריך שווי חיצוני ובלתי תלוי", שווי ההתחייבות של אלטשולר שחם כלפי מנורה מבטחים באופציה האמורה לעיל עמד בסוף 2018 על כ-53.6 מיליון שקל, לעומת שווי של 79.4 מיליון שקל בסוף 2017.

בית ההשקעות אלטשולר שחם הוקם ב-1990 על ידי קלמן שחם וגילעד אלטשולר ומתמחה בניהול קרנות נאמנות, תיקי השקעות קופות גמל וקרנות פנסיה. את חברת הגמל מנהל יאיר לוינשטיין. גילעד אלטשולר ורן שחם, מכהנים כמנכ"לים משותפים של בית ההשקעות המנהל נכסים בהיקף כספי כולל של כ-150 מיליארד שקל.