שוק ההון    

אלשטיין וכלל ביטוח כבר לא -ייאלץ לוותר על היתר השליטה

אדוארדו אלשטיין

אדוארדו אלשטיין הבין שהסיכוי שלו לזכות בשליטה  בכלל ביטוח לא קיים ומעולם לא שלט בחברה, לכן מוכר את אחזקותיו בחברה

כצפוי ולאחר שלא קיבל היתר שליטה בכלל ביטוח בכל מבנה שליטה, לא דרך דסק"ש או אי.די.בי,  בעל השליטה באי.די.בי, אדוארדו אלשטיין, הודיע לממונה על רשות שוק ההון הביטוח והחיסכון על משיכת היתר השליטה בכלל ביטוח.

אלדשטיין מנהל מגעים מול חלק ממחזיקי האג"ח סידרה ט' של אי.די.בי פיתוח להחליף מניות כלל באגרות חוב סידרה ט', אולם יש לכך התנגדות מצד מחזיקי סדרות אג"ח אחרות בחברה. החלפה כזו יכולה להניב לאי.די.בי רווח של מאות מיליוני שקלים בשל העובדה שאגרות החוב סידרה ט' נסחרות בתשואה של 23%.

אלא שמאז 2013 מניות השליטה בכלל ביטוח לא שייכות לאי.די.בי אלא אצל הנאמן משה טרי. טרי מחויב למכור מניות של כלל ביטוח השייכות לאי.די.בי רשמית ומשפטית, והוא מוכר אותן כל 4 חודשים. הוא למעשה ממשיך כרגיל. כך שמדובר בהליך פורמלי בלבד כי אלשטיין כבר נאלץ לוותר על היתר השליטה ולא שלט מעולם בפועל.

כל החזקה של 5% מגוף ביטוח או גוף מוסדי מצריכה את אישור הפיקוח על הביטוח, עקב חוק הריכוזיות. עם זאת, המחזיקים האחרים אייל לפידות ויקיר גבאי  עשויים להגדיל את אחזקתם בחברה..

עקב חוק הריכוזיות אלשטיין ממילא חייב להיפטר או מהחזקות ריאליות או פיננסיות עד דצמבר השנה. למרות שאלשטיין התבטא לאורך החודשים האחרונים כאילו הוא מעוניין להישאר עם ההחזקות הפיננסיות, מאחר שהוא לא היה אמור לקבל אישור מרשות שוק ההון, הרי שבכל מקרה הוא לא יכל להישאר עם פעילות פיננסית מהותית. ההחלטה של אלשטיין משקפת שהוא בחר בסופו של דבר בנכסים הריאליים.

מאבדים שליטה: יותר בעלי שליטה מוותרים על נכסיהם, לא רק בגלל חוק הריכוזיות

דסק"ש לא מצליחה למחוק את נכסים ובניין