חדשות    

בהוראת משרד התקשורת- נותקו 40 אלף מנויים רדומים

קרדיט: shutterstock

לפי נתונים שרוכזו עד כה בידי משרד התקשורת , נותקו 40 אלף "מנויים רדומים" מאז החל משרד התקשורת במהלך לחיסול התופעה בחודש אוגוסט, לפי הערכות המשרד ישנם עוד כ-120 אלף מנויים רדומים בכל חברות התקשורת.

בתחילת חודש אוגוסט 2020 משרד התקשורת פתח במהלך שמטרתו מיגור תופעת "המנויים הרדומים" – המשך תשלום עבור שירותים שהצרכן אינו צורך, וכן שאינו מודע להמשך החיוב עבורם. כך למשל, צרכנים שעברו משירותי אינטרנט של חברה אחת לאחרת והמשיכו לשלם גם לחברה שעזבו, כך שנוצר תשלום כפול על שירות שהצרכן לא משתמש בו. היום, לאחר שהגיעו למשרד נתונים על אודות הטיפול של החברות בתופעה, המשרד פנה לחברות שוב בדרישה להאיץ את הטיפול, ולהביא לסיום התופעה במהירות.

במסגרת פעולות המשרד להפסקת התופעה, המשרד פנה לחברות התקשורת בדרישת מידע לקבלת מספר המנויים הרדומים, שבמסגרתה גם נדרשו החברות ליידע את המנויים הרדומים ולנתק אותם משירותים שאינם נצרכים על-ידם. בחודשים האחרונים החלו החברות לפעול לצמצום התופעה. נכון להיום, עולה כי הפעולות שבוצעו באופן וולנטרי על-ידי החברות לא הביאו לתוצאות מספקות. משרד התקשורת נחוש להביא לסיום התופעה, וממשיך בעבודת המטה המקצועית לבחינת אפשרויות שונות להפסקת התופעה באופן מוחלט.

המשרד הוציא היום מכתבים לחברות בדרישה להאיץ את ניתוק המנויים המחויבים ללא ידיעתם. המהלך הוצג השבוע לשר התקשורת גנץ, שבירך עליו וסיכם עם מנכ"לית המשרד להאיץ את הטיפול בו, כחלק מהצורך החברתי החיוני בייחוד בתקופה הנוכחית שבה הקורונה פגעה קשות בכלכלת ישראל

נציין כי המשרד מוביל במקביל את רפורמה ב-ISP (ביטול הפיצול בין ספק לתשתית), שתביא בין היתר למיגור התופעה, אז התשלום ירוכז תחת חברה אחת בלבד ולא יפוצל לתשתית ולספק.

מנכ"לית משרד התקשורת, לירן אבישר בן-חורין: "אנחנו מברכים על ההתקדמות, אך איננו שבעי רצון מהתוצאה ונפעל בנחישות על מנת לטפל בעוולה הצרכנית הזו, על החברות לבצע כל שלאל ידם על מנת לחסל את התופעה, לא נשלים עם מצב בו הצרכן הישראלי ממשיך לשלם באופן לא מודע על שירותים שלא קיבל. בימים אלה המשרד עובד על אפשרויות נוספות להפסקת התופעה באופן מוחלט ומניעת הישנותה."

ביטול ההפרדה בין ספק לתשתית אינטרנט- ועדת הכלכלה רוצה לשמור על התחרות

דו"ח מצב האינטרנט בישראל לשנת 2020- עובדים ולומדים מהבית