חדשות    

בנק אגוד במבצע הטבות ללקוחות חדשים; בדקנו, האם זה משתלם?

למדריך מפורט, מעודכן לרובת יתרונות וחסרונות של חשבון הפוך (והאם כדאי?) 

איזה בנק הזול במערכת?

בבנק אגוד מציעים ללקוחות חדשים "חשבון הפוך" – בעלי משכורת של 7 אלף ויותר יכולים לפתוח חשבון הפוך וליהנות מתנאים מיוחדים למשך 3 שנים :

3% ריבית שנתית על הפלוס (למשך 3 שנים, עד גובה משכורת)

0% ריבית על המינוס (למשך 3 שנים, עד גובה משכורת)

ללא עמלות עו"ש (עמלת פקיד ועמלת ערוץ ישיר, באמצעות מנגנון זיכוי)/

נראה שהפיתוי הגדול הוא בריבית הזכות; בנקים אחרים נותנים תנאים אולי לא פחות טובים, אבל בריבית הזכות מדובר ביתרון גדול, אם כי ייתכן שלאור המבצע הזה של אגוד, בנקים אחרים ישוו תנאים.  בכל מקרה, צריך לזכור כי ההטבה הזו עשויה להיות אבסולוטית נמוכה מהטבות אחרות שנותנים הבנקים – לדוגמה – נניח שהשכר שלכם הוא 10 אלף שקל – אזי מדובר בהטבה (לפני מס) של 300 שקל בשנה (3% על 10 אלף שקל) בעוד שבבנק אחר הפיקדון יניב 100 שקל, אולי קצת יותר, כלומר מדובר בסה"כ בהפרש של 200 שקל (לפני מס), ואחרי מס זה יורד בעוד כמה עשרות שקלים – לא תמיד זה שווה, באם אתם יכולים לקבל הטבות שעולות על הסכום הזה (כל אחד ומשכורתו כמובן) מבנקים אחרים!

איך עוברים בנק?

תנאי הצטרפות לתוכנית:

המבצע מיועד ללקוחות חדשים וקיימים, מעבירי משכורת חדשה מעל 7,000 ₪ נטו ליחיד או מעל 9,000 ₪ נטו לזוג.

בשלוש השנים הראשונות, מותנות ההטבות בביצוע של לפחות 8 פעולות בחשבון בחודש או חיוב חודשי של 2,000 ₪ בכרטיס אשראי של בנק אגוד.

מהשנה הרביעית ואילך, החשבון יצורף יצורף לתוכנית "חשבון הפוך מתמיד" .

הבנק מתחייב להעניק את הטבת ביטול עמלות העו"ש למשך 6 שנים מיום ההצטרפות לתוכנית. הבנק שומר לעצמו את הזכות לשנות או לבטל את ההטבות שבמסגרת מסלול זה החל מתום 6 השנים הנ"ל בהתראה של חצי שנה מראש. במקרה של שינויים מכח הדין, הבנק רשאי, בכל עת, לבטל את ההטבה בהתראה של 14 יום מראש.

בבנק אגוד מדגישים כי – "פטור מעמלות יתבצע באמצעות מנגנון זיכוי.  פטור מעמלות פקיד – עד 10 פעולות בחודש. פטור מעמלות ערוץ ישיר – עד 50 פעולות בחודש. (עמלת כספומט בגין משיכה שלא בסניפי בנק תחויב בעמלה)".

כמו כן מוסיפים בבנק כי – "ריבית על הפלוס בשיעור שנתי של 3% למשך 3 שנים בלבד ועד גובה המשכורת. 0% ריבית על המינוס למשך 3 שנים בלבד ועד גובה המשכורת. ריבית שתשולם על הפלוס חייבת במס כדין. רף מקסימלי לקבלת הטבות ריבית זכות וריבית חובה – משכורת עד סך של 30,000 שקל. מתן מסגרת אשראי והנפקת כרטיס אשראי בכפוף לשקול דעת הנהלת הסניף".