פיקדונות    

בנק ישראל – הריבית בנובמבר 2008 תרד ב-0.5% ל-2.5%

הריבית בנובמבר 2008 – בנק ישראל החליטו להוריד את הריבית על רקע המשבר המתפתח בכלכלות העולם.  בבנק ישראל מסבירים כי ההחלטה להוריד את הריבית לחודש דצמבר ב-0.5 נקודות אחוז עקבית עם החזרת האינפלציה לתוך יעד יציבות המחירים של 1% עד 3% ב-12 החודשים הקרובים, ותורמת לחיזוק יכולתו של המשק להתמודד עם ההשלכות של המשבר הפיננסי העולמי, ובפעילות הריאלית.

"ההערכות לאינפלציה מצביעות על ירידתה לסביבת הגבול התחתון של יעד האינפלציה כבר במחצית הראשונה של 2009", כותבים כלכלני הבנק במקביל להודעה על הריבית, " כך, הצפיות לאינפלציה ל-12 החודשים הבאים של החזאים ואלו הנמדדות משוק ההון ממשיכות לרדת ומתחילת החודש הן עומדות בממוצע על 1.1% ו-0.2% בהתאמה.על רקע ההידרדרות בפעילות הכלכלית העולמית והעליה במחיר האשראי לסקטור העסקי בישראל, הנתונים על הפעילות הריאלית בישראל מעידים שההאטה בהתרחבות הפעילות מעמיקה.          

"אי הודאות בשווקים הפיננסיים העולמיים ובשווקים הפיננסיים בישראל גבוהה. לאור המשבר הפיננסי העולמי וההחרפה הנוספת בפעילות הכלכלית העולמית, ועל רקע הירידה שנרשמה בתחזיות לאינפלציה העולמית, צופים שוקי ההון כי הפחתות הריבית של בנקים מרכזיים בעולם תמשכנה.        

"בבנק ישראל מציינים כי הפחתת הריבית הנוכחית נועדה לתרום להוזלת עלות האשראי במשק ולחזק את יכולתו להתמודד עם ההאטה הצפויה בפעילות הכלכלית וההשלכות של המשבר הפיננסי העולמי. עוד מציינים בבנק ישראל כי בנסיבות הנוכחיות נראה כי, בשלב זה, החלשות השקל עד כה אינה מאיימת על השגת יעד האינפלציה ועל היציבות הפיננסית.

"בנק ישראל ימשיך לעקוב מקרוב אחרי ההתפתחויות במשק הישראלי ובעולם ויפעל ככל שידרש על מנת לתמוך ביציבות המערכת הפיננסית ובעידוד התעסוקה והצמיחה, בכפוף להמשך הירידה באינפלציה והתכנסותה לתחום יעד יציבות המחירים".

מדריכים וכלים פיננסים:
מדריך פיקדון – כל מה שצריך לדעת על פיקדונות לפני שמשקיעים בהם
מק"מ (מלווה קצר מועד) – כל מה שצריך לדעת והאם הוא מהווה אלטרנטיבה לפיקדוןנות שקליים?
פיקדונות הבנקים – עדכון של פיקדונות הבנקים
פיקדון מובנה – מדוע זאת אפשרות מעניינת  להשקיע את הכסף
פיקדונות מובנים – עדכון של פיקדונות מובנים
 מחשבון פיקדון – ככה תוכלו לדעת כמה יהיה לכם בסוף תקופת ההפקדה