חדשות    

בנק מזרחי לא בדק מי בעלי הדירה וישלם 15 אלף שקל

אם חד-הורית ניצחה את בנק מזרחי בבית המשפט. זה קבע שהזכויות על הדירה הן שלה והוא קבע כי זכויותיה גוברת על זכויותיו של בנק מזרחי-טפחות מכוח הלוואת משכנתא לזוג אחר. לפי פסק הדין, בנק מזרחי נהג בחוסר תום לב כשהעניק לבני הזוג  הבעלים הקודמים הלוואה מבלי לברר לעומק מה מעמדה של התובעת בדירה, למרות החשדות שעלו סביב עסקת המכר והעובדה שהתובעת מתגוררת בנכס.

הסיפור מתחיל כאשר בני הזוג לא עומדים בתשלומי המשכנתא והבנק ביקש לממש את המשכון שנרשם לטובתו על הזכויות בדירה. בתגובה, התובעת, שרכשה את הנכס כדין 3 שנים לפני בני הזוג אך לא רשמה הערת אזהרה ולא נרשמה כבעלים בחברת הדיור, הגישה תביעה להצהיר עליה כבעלת הדירה.

בבנק נטען כי התובעת לא רשמה את זכויותיה והוא לא יכול היה לדעת עליהן לפני שאישר את המשכנתא. על כן, לטענתו, זכותו מכוח המשכון גוברת על זכויותיה של התובעת בדירה.

בפסק הדין נקבע כי הבנק התרשל כשהעניק לבני הזוג את המשכנתא תוך התעלמות מוחלטת מאותות אזהרה באשר לתוקף העסקה עמם. כך, הבנק העלים עין כאשר בני הזוג נרשמו  כבעלים לפני ששילמו על הדירה ובניגוד לתנאי הסכם המכר.  הבנק גם לא דרש ראיות מוצקות לתוקף העסקה. עוד צוין כי למרות שנטען שהתובעת היא שוכרת, הבנק לא ביקש את הסכם השכירות ולקבל תצהיר חתום שבו התובעת מאמתת את מעמדה כשוכרת.  לכן השופט קבע כי הבנק לא עמד בחובת תום הלב הנדרשת מהרוכש השני בזמן כדי שאפשר יהיה להכיר בעסקה המאוחרת כעדיפה.

לפיכך התביעה התקבלה והשופט הצהיר כי התובעת היא בעלת הדירה וכי זכויותיה גוברות על זכויותיהם של בני הזוג ושל הבנק. הבנק חויב בהוצאות משפט ובשכר טרחת עורך דין של 15,000 שקל.

בנק מזרחי טפחות בדוחות טובים; אקסלנס: זו רק ההתחלה

למי שייכת הדירה – האם אתם רשומים כבעלי הדירה שלכם? חשוב לדעת