שוק ההון    

בעל תפקיד בקדימהסטם חשוד בשימוש במידע פנים

פעיל בבורסה, בעל תפקדי בקדימה סטם – חברת ביומד, ורעיתו נעצרו   בחשד לשימוש במידע פנים ותרמית בניירות ערך, בקשר למניות של חברת ביוטכנולוגיה. בית המשפט שחרר אותם למעצר בית של יומיים.

המשקיע ורעייתו נחשדים שבמהלך המסחר בשנים 2017-2019, באמצעות חשבונות בשליטתם,ביצעו פעילות אסורה בכוונה להשפיע על שער ניירות הערך, וביצעו עסקאות עצמיות.

הבעל גם נחשד שהניע משקיעים לבצע פעולות מסחר בני"ע של החברה וחברות נוספות, באמצעות הצגת מצגי שווא ומידע כוזב בקבוצות וואטסאפ שונות שאותן ניהל.

מדובר בעבירה לכאורה משום שאין לו רישיון לייעוץ, שיווק או ניהול השקעות,ועם זאת ייעץ למשקיעים בנוגע לכדאיות של ההשקעה, קניה או מכירה של החברה.

בשלב זה הותר לפרסום רק שהחשודים קשורים לחברת הביומד  קדימהסטם אך לא שמם. זו הפעם השנייה השנה שרשות ניירות ערך חוקרת מעשים הנוגעים לגורמים הקשורים לקדימהסטם, חברת ביוטכנולוגיה מפתחת טיפול למחלות ניוון שרירים וסוכרת. לפני כחודשיים הסתיימה חקירת הרשות בעניינו של פעיל שוק ההון מנחם וינברג, שנחשד בין היתר גם בביצוע עבירות של שימוש במידע פנים בקשר לניירות ערך של קדימהסטם.

במסגרת חקירת הפרשה, במרכזה עומד וינברג, נחקר באזהרה גם המנכ"ל הקודם של קדימהסטם, יוסי בן יוסף, שהתפטר מתפקידו. החשדות בפרשה זו סובבים סביב דיווחים של החברה משלהי 2018, אז פרסמה החברה דיווח מיידי מהותי וחיובי אודות משא-ומתן מתקדם לביצוע גיוס הון במסגרת הקצאת מניות פרטית.

תיק החקירה בעניין הועבר לפרקליטות, שאמורה להכריע האם החשדות והראיות התמוכות בהן שאספה הרשות תומכים בהגשת כתבי אישום נגד המעורבים בפרשה.

מידע פנים – מה נחשב מידע פנים ומה הענישה הצפויה על השימוש בו

קדימהסטם קיבלה מעמד תרופת יתום בארה;ב לטיפול ב-ALS; המניה מזנקת בכ-6%

קדימהסטם – גירעון בהון, גירעון בהון החוזר, הפסד ענק, תזרים שלילי גדול; ספקות לגבי עתידה