חדשות    

בשורה חדשה מגוגל: הדור הבא של ה-SMS הושק בארצות הברית

מעודכן ל-11/2019

גוגל החליטה לשים סוף למסרונים הפרימיטיביים והשיקה את תקן ה-RCS, שיאפשר ממשק הודעות בסגנון וואטסאפ

כמעט שנתיים אחרי שהציגה גוגל את טכנולוגיית RCS המיועדת להחליף את ה-SMS למשלוח הודעות מידיות, החברה החליטה שלא להמתין לספקיות הסלולר והשיקה את השירות החדש לכל משתמשי אנדרואיד האמריקאים.

באפריל 2018 הודיעה גוגל כי היא פועלת במרץ ביחד עם לחברות הסלולר – בהן סמסונג, וואווי, Vodafone, Deutsche Telekom ו-Telefonica , כדי להוציא לפועל את הדור הבא של המסרונים וליישר קו עם ה-iMessage של אפל. אולם מאמציה לא צלחו, ולכן היא נאלצה לשנות גישה, והחליטה לפעול בעצמה.

כדי להציע את השירות, גוגל הטמיעה את היכולת דרך אפליקציית Messeges משלה, שתאפשר לשלוח הודעות עשירות לצד הודעות SMS. לשם כך היא תידרש להשתמש בתקשורת נתונים סלולרית שתאפשר לה לנצל את היכולות המתקדמות, וגם הצד המקבל נדרש להשתמש באפליקציה תומכת.

הדור הבא של ה-SMS מתבסס על תקן שנקרא RCS או Rich Communication Services של ה-GSM Association, כשהרעיון מאחוריו הוא להפוך את ממשק ההודעות שלכם במכשיר ליותר ״וואסטסאפי״ או ״פייסבוק מסנג׳רי״; בין היתר נוכל לקבל חיווי על הודעות שנשלחו, התקבלו ונקראו, לראות מתי החבר מקליד/ה, להעביר וידיאו ותמונות באיכות גבוהה או לנהל שיחות קבוצתיות.

למרות שאין כמעט הבדלים בין RCS ליכולות של אפליקציות מסרים מידיות כמו וואטסאפ, השימוש ב-SMS נחשב עדיין לנפוץ למדי בארצות הברית ובעולם כולו. הוא משמש חברות למשלוח הודעות ועדכונים, וכמובן לתקשורת בין אישית. בגוגל סבורים כי ל-RCS סיכוי טוב להפוך לסטנדרט אוניברסלי ומקובל, שיאפשר לכל בעל סמארטפון לכתוב הודעה לכל משתמש אחר, ללא תלות בשימוש באפליקציה כלשהי.

החסרון המשמעותי היחיד של תקן ה-RCS נוגע לתחום האבטחה ולעובדה שההודעות אינן מוצפנות. כלומר, בסופו של דבר עדיין מדובר בהודעות סטנדרטיות שיעברו דרך השרת של ספקית הסלולר שלכם – מה שאומר שהתוכן שלהן לא מוצפן כמו בטלגרם למשל. המשמעות היא שאם המדינה, המשטרה, האקר או עובד מן המניין בחברת סלולר ממש ירצו בכך – הם יוכלו להציץ בהודעות ששלחתם וקיבלתם די בקלות.

טלפונים זולים עולים לכם בפרטיות

איך להיזהר מפישינג