חדשות    

גם מגדל יוצאת מהביטוח הסיעודי

מנורה הייתה הראשונה. אחר כך גם הראל הסבירה שפניה לכיוון לאחר הפסד רבעוני. אז הצטרפה אליהן איילון. ועכשיו גם מגדל הודיעה שלא תשווק ביטוח סיעודי. היחידה שמשווקת בשלב זה ביטוח סיעודי היא הפניקס. עם זאת, מבוטחים קיימים לא נפגעים..

בהודעת הפסקת השירות כתבה מגדל: "אנחנו עדיין מקווים כי בעתיד, ובאישור הגורמים הרגולטורים, נוכל לשוב ולשווק ביטוח סיעודי שייתן מענה לציבור, בפוליסה המאפשרת התמודדות טובה יותר עם שינויים ארוכי הטווח בתוחלת החיים ובסביבת הריבית".

שינויי הרגולציה שחברות הביטוח מצפות להם הם למשל ביטוח סיעודי עם קצבה שאינה מובטחת אלא מושפעת מתנאי השוק והתשואה של חברות הביטוח וכן מאפשרות לייקר את הפרמיה במידה והיא קביעה בשל שינוי מהותי בתנאי השוק. אלה יהיו פוליסות נחותות יותר לעומת אלו הקיימות כיום.

ההודעה מגיעה למרות שמגדל, בניהולו של רן עוז, ראתה בשנים האחרונות את תחום הסיעוד לפרט כאטרקטיבי לצמיחה והגדילה את נתחי השוק שלה בו.

כמה סיבות להפיכת שוק הביטוח הסיעודי ללא אטרקטיבי: שינויים בתוחלת החיים (יותר אנשים הופכים חולים סיעודיים, ונוסף על כך החולים הסיעודיים חיים זמן רב יותר ככאלה, דבר שמגדיל במידה ניכרת את התשלומים למבוטחים), סביבת ריבית אפסית ויורדת, וגם יציאתה מהתחום בישראל של מבטחת המשנה המרכזית בתחום זה – סקור.

שוק הביטוח הסיעודי נחלק לשתי קבוצות עיקריות ששונות מהותית האחת מהשנייה: הביטוח לפרט, שנמכר לאנשים פרטיים, והביטוח הקבוצתי, שנמכר בעיקר דרך ארבע קופות החולים. לאחר יציאתה של מגדל מהתחום, אין פתרון רוחבי למי שרוצה לרכוש פוליסת סיעוד לפרט, הרי שבביטוחים הקבוצתיים אין כל שינוי והם נמשכים כסדרם וימשיכו להימכר למבוטחים חדשים גם בעתיד.

האלטרנטיבה לביטוח סיעודי: ביטוח חובה, תוכנית חיסכון ועוד

מנורה מוותרת על ביטוח סיעודי – וגם הראל המובילה רוצה

מה צריך לדעת על אדם במצב סיעודי ואיזה ביטוח סיעודי לבחור (כשאתם צעירים)?