שוק ההון    

דלק מכוונת למשקיעים זרים: תפריד את פעילות לוויתן לחברה שתונפק בלונדון

דלק קידוחים, שמרכזת את חיפושי הגז של קבוצת דלק, מתכוונת לפצל את הנכסים שלה – ההחזקות במאגרי הגז לוויתן (כ-45%)  ואפרודיטה בקפריסין (כ-30%) – לתוך חברה בת נפרדת שמניותיה יונפקו בבורסת לונדון.

מניות החברה הבת יחולקו כדיבידנד בעין למחזיקי יחידות ההשתתפות של דלק קידוחים. על פי התוכנית, מניות החברה החדשה ייסחרו גם  בבורסה של תל אביב.

במסגרת מתווה הגז התחייבה בעבר קבוצת דלק למכור את כל זכויותיה במאגר תמר עד 2021. עד כה מכרה 9.25% מהזכויות בתמר ועליה למכור 22% נוספים בשנתיים הקרובות.

הנכס הגדול – לוויתן

דלק קידוחים מחזיקה ב-45.3% מהזכויות במאגר לוויתן, וב-30% מהזכויות במאגר אפרודיטה. מאגר לוויתן נמצא רגע לפני  השלמת שלב א' של פיתוח המאגר לאספקת גז ללקוחות בירדן, בישראל ובמצרים. הציפיות שהמאגר יניב גז כבר בסוף השנה הנוכחית.

האנליסטית אלה פריד מלאומי שוקי הון, הגיבה על העסקה ואמרה – "אם התוכנית תצא לפועל היא אמורה להותיר בדלק קידוחים רק את יתרת החזקותיה בתמר ובתמר פטרוליום. להערכת דלק קידוחים, המבנה החדש יאפשר לבעלי מניות המיעוט  שהם מחזיקי יחידות השתתפות, להמשיך להחזיק הן בתמר והן בלוויתן. במילים פשוטות, התוכנית המוצעת מייתרת את הפצת יתרת החזקת דלק בתמר בשיעור של 22% בהולנד כפי שתוכנן, ומתירה גם אותן בישראל.

"מדובר בתוכנית מאוד אלגנטית, אשר עשויה להציף ללא ספק ערך למאגר לוויתן. מדובר במהלך מעולה לדלק, שעשוי להיטיב עם משקיעי רציו ולהכביד על משקיעי ישראמקו, תמר פטרוליום ואלון גז, שכולן בעלות חשיפה טהורה לתמר".

גילוי הגז במצרים – איך זה ישפיע על לוויתן?