מובייל וגאדג'טים    

דרופבוקס מתרחבת לסביבת עבודה לארגונים

מעודכן ל-06/2019

דרופבוקס חשפה שירות חדש המאפשר להעביר יותר מרק קבצים בין ארגונים, ובהם מטלות ולוחות מעקב. בינתיים לא ניתן לערוך מאפליקציות אחרות

דרופבוקס, חברת האחסוף וישתוף קבצים גדולים, מתרחב. החברה חשפה לאחרונה עיצוב חדש, שמאפשר לה לתפקד גם כסביבת עבודה משותפת לארגונים.

השינוי הגדול הוא שמעכשיו אפשר להעביר לא רק קבצים, אלא גם משימות ולוחות מעקב של פרויקטים. ויש גם גאווה ישראלית, כי התכונות פותחו במרכז דרופבוקס בישראל.

הממשק עדיין לא מאפשר לערוך תכנים מאפליקציות אחרות, אך יציג את כל התוכן הזמין שלהן. הרעיון הוא להוסיף תוכן מבוסס ענן אל תוך מערכת הקבצים של דרופבוקס ניתן יהיה לפתוח ולהציג בין היתר קובצי גוגל דרייב, מיקרוסופט אופיס ולוחות כטרלו, כמו גם לינקים לעמודי וויקי ומאמרי חדשות. המהלך הוא חלק ממהלך כולל של דרופבוקס לקרוץ יותר לארגונים.

בשלב הראשון, יוכלו כל משתמשי דרופבוקס יכולים לבחור להצטרף לאפליקציית שולחן העבודה החדשה דרך תוכנית הגישה המוקדמת שלה, ומנהלי מערכת יכולים לבחור לצרף את הצוותים שלהם דרך מסוף הניהול. כל שאר התכונות זמינות כעת באופן כללי לכל המשתמשים והן ייפרסו בקרוב מאוד. השימוש בתכונה החדשה חינמיי.

"העבודה הפכה למפוצלת – קבצים מפוזרים בין מכשירים, בענן ובכוננים הקשיחים שלנו. אנו עוברים בין מספר רב של אפליקציות שאינן מדברות זו עם זו, מצב שמאד מקשה על הצוותים," הסביר דרו יוסטון, מנכ"ל, דרופבוקס. "כעת, אנו מתמקדים בחיבור של כולם באופן שמעולם לא נעשה בעבר".

מהי דרופבוקס

דרופקס הוא שירות אחסון קבצים, המופעל על ידי חברה בעלת אותו השם, המציע אחסון קבצים בענן, סנכרון קבצים בין התקנים, ממשק בענן ותוכנה מחשב. דרופבוקס נוסד בשנת 2007 על ידי שני בוגרי אוניברסיטת MIT, דרו האוסטון וארש פרדוסי. שירותי דרופבוקס ניתנים במגוון רחב של מערכות הפעלה שולחניות כמו Linux, Microsoft Windows, OS X, ומערכות הפעלה סלולריות כמו Android ,iOS ואחרות. המודל העסקי של דרופבוקס הוא פרימיום, כלומר כל המשתמשים מקבלים שטח אחסון של 2GB חינם, הניתן להגדלה תמורת תשלום. כמו כן, משתמש המצרף משתמשים נוספים לשירות מקבל שטח אחסון נוסף בחינם.

אפליקציות להקלטת שיחות – מה יש בשוק