הלוואות    

האם כדאי לאחד הלוואות?

מעודכן ל-07/2019

יש לכם כמה הלוואות ונמאס לכם מכל ההחזרים החודשיים ולעקוב למי אתם חייבים כמה ובאיזו ריבית.  חברות רבות מבטיחות לאחד את ההלוואות בריבית נמוכה ובפריסה ארוכה .לצד איחוד ההלוואות חלק מהחברות מציעות גם איחוד אשראי שמשמעותו סילוק ומחזור התחייבויות נוספות מעבר להלוואות, למשל  מסגרות האשראי, יתרות המינוס, הקצאת מסגרות בכרטיסי אשראי שנתנו חברות האשראי ונוצלו וכל התחייבות נוספת שצריך להחזיר.

איך מאחדים הלוואות

אם יש לכם כמה הלוואות, בין אם מגוף אחד ובין אם מכמה גופים,  תוכלו לקחת הלוואה מאותו גוף או מגוף אחר ולכסות את כל ההלוואות. אבל זה לא נגמר כאן. תצטרכו לברר  מה הריבית ומה העמלות וכן מה התנאים הנלווים כדי לדעת אם באמת מדובר בהלוואה משתלמת.

מתי איחוד הלוואות משתלם

היתרון העיקרי באיחוד הלוואות הוא  שאנחנו יודעים בדיוק מה הסכום שלנלקח, מה הריבית ושקל יותר לעקוב אחריה. כמו כן כשאנחנו ממחזרים את החוב אנחנו צוברים ריביות על ריביות. אם אנחנו נלווה מגוף חוץ בנקאי הריביות יעלו אף יותר ובנוסף הבנקים כמובן לא מגדילים את מסגרת האשראי. איחוד הלוואות עוזר גם להיבטים נוספים כמו סגירת המינוס – שהוא למעשה הלוואה בריבית גבוהה.

מתי איחוד הלוואות לא משתלם

איחוד הלוואות תלוי גם בסוגי הלוואות שלקחתם. אם לקחתם למשל הלוואה מסוג שפיצר ואתם בשלב מתקדם בה, משמע שילמתם כבר את רוב הריבית. כמו כן בעיה נוספת היא בתנאים הנלווים כמו קנסות יציאה. יתר על כן, אם שילמתם את רוב הסכום כדאי לבחון שנית אם באמת איחוד הלוואות כדאי לכם עכשיו. נוסף על כך, יש בגופים רבים מגבלות על הסכום שבו אפשר לקחת הלוואה שתאחד את ההלוואות הקודמות, כך שלא תמיד איחוד הלוואות אפשרי. אם אתם במינוס וסגרת האשרא, י הוגבלה חשוב מאוד לצמצם בעלויות המחיה השוטפות כדי לצלוח את תקופת ההחזר ולהישאר במצב של איזון כלכלי. הרבה פעמים כדאי פשוט להתחיל לצמצם בעלויות במקום לקחת עוד הלוואה.

  איחוד הלוואות דרך המשכנתא

חלק בוחרים לסגור את ההלוואות באיחודן אל תוך המשכנתא אלא שהלוואות המשכנתא דורשות יותר אסמתכאות לצורך הלוואה וכן הריבית שלהם גבוהה יותר, לכן הן כדאיות רק כשאין ברירה.

הגופים שמציעים איחוד הלוואות

כמה גופים חוץ בנקאיים מציעים איחוד הלוואות, בהם תשואות פיננסים, בנק יהב מציע איחוד הלוואות במסגרת הלוואה לכל מטרה, חברת בראשית מציעה איחוד הלוואות תמורת שעבוד נכס, , חברה נוספת היא מדיה קפיטל. הבנקים מציעים גם הלוואות ללא מטרה  ואפשר להשתמש בהן לצורך הלוואות, אך הריבית עליהן גבוהה ביחס להלוואות עם מטרה, לכן צריך לשקלל את כל ההלוואות וכדאי להיעזר ביועץ.

ל-10% מהציבור יש שתי דירות ומעלה; ל-28% אין דירה

אלומיי מממנת את פרוייקט טלאסול – קיבלה 177 מיליון אירו מדויטשה בנק ו-EIB

מיחזור הלוואות: למה זה טוב, למי כדאי ובאילו מקרים?