תוכן ממומן    

האם AI יכול לחזות סיכונים לעסקים וחברות?

קרדיט: pixabay

למידת מכונה מיושמת כיום בטווח רחב של תחומים. ארגונים מכל המגזרים מתוודעים היום לכוח החישוב האדיר שמאפשר הכלי הזה ומיישמים אותו כדי לזהות דפוסים ומגמות בתוך אוקיינוס רחב ידיים של נתונים. מעיבוד תמונה ועד ליצירת עוזרים וירטואליים שיוכלו לנהל שיחה קלילה וטבעית, יכולת הלמידה העצמית ועיבוד הנתונים בנפח גבוה שמציעים פתרונות AI, מהווים לא פחות ממהפכה טכנולוגית. עם זאת, יכולות היישום של המערכות הללו ממש לא נעצרות כאן.

גורמים מובילים בעולם הפיננסים והביטוח עושים כיום שימוש במערכות AI על מנת לנהל סיכונים באופן מדויק ומוקפד מאי פעם. כאשר ניתן לעבד כמות אדירה של נתונים במהירות וביעילות חסרת תקדים, עומד לרשותן של חברות נשק רב עוצמה שיאפשר להן לנווט בבטחה במים הבוגדניים של תנאי השוק..

כיצד AI מסייע במשימה הזו?

קיימים אינספור יישומי AI המוטמעים כבר היום במערכות הניהול של מגוון שירותים פיננסיים. פתרונות אלו יכולים לזהות דפוסים ותבניות שבני אדם אינם יכולים לאתר עקב כמות הנתונים האדירה. יכולת החישוב הפנומנלית של מערכות אלו מיושמת באמצעות אלגוריתמים מתקדמים, מאפשרת לשפר ולהעצים תהליכים פיננסיים ולהניעם קדימה באמצעות גיבוי בנתונים בשטח, בהיקף שבעבר פשוט לא היה אפשרי.

זוהי בדיוק הסיבה שבנקים משקיעים כיום בטכנולוגיות מתקדמות ובעיקר בתחום הבלוקצ'יין והבינה המלאכותית. כאשר עומד לרשותך מנוע אדיר דרכו זורמים מדי יום נהרות של נתונים, עומד לרשות של גורמים מובילי שוק כלי חסר תקדים המאפשר חיזוי סיכונים מדויק, עדכני ויעיל מאי פעם.

כלי בעל חשיבות לאין ערוך בתנאי השוק המודרניים

הבנקים המסורתיים ומוסדות מונוליטיים אחרים בעולם הפיננסיים והביטוח, ניצבים כיום בפני אתגר אדיר. מוסדות פיננסיים צעירים ועדכניים מביאים עמם פתרונות דיגיטליים חדשניים שמושכים לקוחות ומציעים פתרונות רבי עוצמה שמספקים להם יתרון אדיר. ככל שגורמים מסורתיים אלו בשוק לא יפעלו כדי ליישם את החידושים שמציעה טכנולוגיית העתיד, הם עשויים לפנות את מקומם לאלו שהשכילו ליישם את פתרונות ה-AI מהרגע הראשון.

ההתמקדות באוטומציה, ביג דאטה, אנליטיקה וחדשנות שאומצה במגזרי כלכלה רבים, לרבות עולם הפיננסים, דורשת מומחים לארכיטקטורת מערכות והיכרות עם כלי ניהול נתונים עוצמתיים. לקוחות מתוודעים במהירות לפתרונות הטכנולוגיים הזמינים להם כיום והם מעוניינים לקבל מענה דיגיטלי ויעיל לכל הצרכים הפיננסיים שלהם. רוב הצרכנים כיום, ובעיקר אלו מתחת לגיל 35, מצפים לכך שהמוסד הפיננסי שלהם יוכל לספק להם פתרונות מקוונים חכמים שידרשו מהם מאמץ מינימלי ושירות יעיל ונוח מאי פעם.

לאור כל זאת, ברור כשמש כי טרנספורמציה דיגיטלית מקיפה ומעמיקה היא תנאי הכרחי להישרדותם של גופים פיננסיים במאה ה-21. ככל שהזמן חולף, היקף הנתונים נעשה נרחב יותר ונדרש עיבוד נמרץ ומעמיק יותר שלהם. פתרונות הדמייה ווירטואליזציה יהפכו לחשובים מאי פעם ויספקו ערך מוסף חשוב לתהליכי ניהול והערכת סיכונים בחברות.

כיצד הדברים באים לידי ביטוי?

כיום רוב הבנקים וחברות האשראי מתחילים להשתמש ב-AI ככלי בלעדי לניהול סיכונים. מחקרים מראים כי שליש מהשירותים הפיננסיים המובילים בעולם כבר עושים שימוש בטכנולוגיות זיהוי קולי וחיזוי נתונים מבוססי AI ככלי בלעדי.

המנוע האדיר הזה עשוי לספק למשקיעים, בנקאים ולחתמים בחברות הביטוח כלי יעיל מאי פעם להעריך ביעילות סיכונים ולקבל החלטות מושכלות המבוססות על המתרחש בשטח בזמן אמת. הימים בהם נאלצנו להתבסס על הערכות או מדגמים מגיעים אל קיצם והמציאות בה ניתן יהיה לנתח את הדברים על פי נתונים אמיתיים נעשית בהירה וחדה מאי פעם.

יישום נוסף של AI בבנקאות כחלק מניהול הסיכונים הוא זיהוי ומניעת ניסיונות הונאה. חברות היי טק רבות משתפות פעולה כיום עם עסקים מובילים בעולם ומפתחים עבורם פתרונות מבוססי למידת מכונה ובי דאטה המאפשרים לזהות פעילויות הנחשדות כהונאה. מעקב מתמיד אחר דפוסי התנהגות המשתמש מאפשרות למערכות אלו לזהות דפוסים חשודים ולמגר ניסיונות אלו לפני שיהפכו לסיכון ממשי.

AI משנה את כללי המשחק מן היסוד

למידת מכונה ובינה מלאכותית הופכות כיום לשחקניות הראשיות בתחום ניהול הסיכונים. בין אם מדובר במוסדות המתמחים במימון, בביטוח או בהשקעות, הפתרון הטכנולוגי מציע יעילות שבעבר הייתה בלתי אפשרית. המשבר הפיננסי של העשור הקודם נתן לחברות שירותים פיננסיים העביר אל קדמת הבמה את האתגרים המרכזיים עמם מתמודדים שירותים פיננסיים. אם בעבר היה עליהם להתבסס על הערכות פשטניות המבוססות על משוב הלקוחות, או על סקרים שאינם משקפים באמת את המציאות, כיום עומדת לרשותם מערכת שעוברת על כלל הנתונים במערכת ומספקת תמונה מדויקת וריאליסטית.

לאור התפתחות הטכנולוגיות הדיגיטליות וירידות בעלויות אחסון הנתונים, הבינה המלאכותית הופכת לחלק בלתי נפרד מתהליכים עסקיים. למידה ממוחשבת מאפשרת טיפול וניתוח נתונים לא מובנים וחוסכת זמן וכסף רב לחברות שירותים פיננסיים ולשירותי ביטוח ברחבי העולם. אין ספק, אנו נמצאים רק בנקודת הפתיחה הראשונים למה שצפוי להיות מהפכה כוללת ברמת השירותים הפיננסיים שנוכל לקבל ובהזדמנויות שחברות יוכלו להפיק מהטכנולוגיה.

למידע נוסף על ניהול סיכונים בטכנולוגיית AI