חדשות    

הבחירות הסתיימו, השקל יורד

עם היוודע תוצאות הבחירות שלא הוכרעו לטובץ אף אחד מהגושים ירד השקל – ובעקבות הציפייה להודעת הריבית של הפד. הדולר עולה ב-0.2% ונסחר ב-3.54 שקלים, היורו מתחזק ב-0.5% ונסחר ב-3.92 שקלים. בשווקים העולמיים – היורו  יללא שינוי מהותי, נסחר ב-1.106 דולר, הליש"ט ירדה ב-0.1% ל-1.248 דולר.

בינתיים נראה שאין רוב לממשלת ימין. ייתכן שאי היציבות בפוליטיקה תוביא גם לאי-יציבות בשווקים

הפד יוריד את הריבית

נראה כי , הפד יודיע היום על הורדה של 25 נק' בסיס בריבית לטווח של 2%-1.75% לאחר הורדקודמת בשיעור דומה. מוערך כי תהיה רק עוד הורדת ריבית אחת עד סוף השנה.

"נתוני השכר שהתפרסמו בדו"ח התעסוקה של חודש אוגוסט הראו שלפד יהיה קשה לתת לשווקים את ההכוונה העתידית שלה הם מצפים מכיוון שכאשר קצב הגידול בשכר מאיץ, לא מעט מחברי הפד לא מרגישים בנוח להמשיך ולהפחית את הריבית מדי רבעון", אומרים בפסגות, "נתוני האינפלציה שהתפרסמו בשבוע שעבר דחקו את הפד עוד יותר עמוק לפינה זו שכן אלו הראו שאינפלציית הליבה עלתה יותר מהצפי ועומדת על 2.4%. לכן, בעוד שסביר להניח שהפד יפחית את הריבית פעם נוספת השבוע, אנו מעריכים שהודעת הפד תמשיך להתייחס להפחתת הריבית כ"הפחתה של אמצע מחזור" כלומר התאמות קלות לפני שחוזרים לתוואי העלאת הריבית".

הפעם הקודמת שהיה איבוד גובה של השקל הייתה עם הודעת בנק ישראל על הריבית.. אז . הדולר עולה ב-0.2% ונסחר בסביבת 3.52 שקלים, היורו מתחזק ב-0.7% ונסחר בסביבת 3.91 שקלים. בשווקים הבינ"ל – היורו נחלש ב-0.3% ל-1.111 דולר.

לאומי: הודעת בנ";י כי יפסיק לרכוש דולרים איננה מהותית; עוצמתו של השקל תישמר בשנים הבאות

הדולר ממשיך להיחלש מול השקל – יורד ל-3.58 שקל לדולר; ירידה של 3.5% בחודש