חדשות    

ההסתדרות תובעת את הצופים על סך 1.4 מיליון שקל

ההסתדרות  תובעת את הצופים  לפיצוי בסך 1.4 מיליון שקל, בטענה כי הנהלת התנועה ניסתה לסכל את התארגנות העובדים. התביעה היא המשך לתביעה קודמת שנגמרה בהפניה להסכם בין הצדדים, אך זה נכשל.

בהסתדרות חידשו את התביעה ואף דורשים תוספת של 200 אלף שקל לסכום הפיצוי, וטענו שנוספו הפרות מצד ההנהלה כלפי העובדים מאז הגשת התביעה הראשונה.

הסיפור מתחיל כשהעובדים התאגדו בהסתדרות בשנת 2017, כדי לשפר את תנאי העסקתם ושכרם, ובהסתדרות טוענים כי מרגע שנודע להנהגת התנועה על ההתארגנות, הם פעלו לסכל אותה בדרכים שונות, ולא נכנסו למו"מ ענייני. ההסתדרות טוענת שכדי לסכל את ההתארגנות חלו פגיעה בחברי הוועד, גיוס עובדים מקורבים להנהלה נגד המהלך, ניסיון לפטר חברת ועד ועוד.

עוד דיווחה ההסתדרות כי בחודש יוני האחרון הסכימה ההנהלה  על פרטי הסכם קיבוצי לעובדים, אבל סירבו לחתום עליו בסופו של דבר. ומכאן חידוש התביעה.

 

"התברר כי המו"מ שניהלו הצדדים היה לא יותר ממסך עשן שנועד לעוור את העובדים, את ההסתדרות ואת בית הדין ולהסוות את כוונותיה האמיתיות של תנועת הצופים – סיכול ההתארגנות", נטען בתביעה. "התנהלות ביריונית זו של התנועה מנעה גם הענקת זכויות וביטחון תעסוקתי מעובדים, אשר משמשים באופן מסור ונאמן כשליחיה לחינוך הילדים והנוער המתחנכים בתנועה. לאחר שסוכמו תנאי העובדים בין הצדדים והיה נראה שההסכם כבר עומד להיחתם, בערב חתימת ההסכם, חזרה בה תנועת הצופים וסירבה לחתום עליו".
לפי עו"ד גיל בר-טל:

"אין מילים שיוכלו להביע את הפתעתי ואכזבתי מהתנהלות הצופים. הגענו במאמצים רבים להסכם שמיטיב עם העובדים, משפר את זכויותיהם ומגן על ביטחונם התעסוקתי של צעירים, אידיאליסטים ומוכשרים. קיוויתי שיהיה שיתוף פעולה אך גיליתי התנהלות של אחרון המעסיקים וקריסת ערכים מוחלטת. בטוחני שבית הדין יקבל את ההחלטה הנכונה ויחייב את תנועת הצופים לחתום על הסכם קיבוצי ארוך טווח לשמירה על זכויות העובדים ונציגותם. הסתדרות המעו"ף תשתף פעולה לכל אורך מערכת יחסי העבודה שתיבנה בעתיד". מהצופים לא נמסרה תגובה.

אשמורת 360 – כרטיס אשראי ומועדון ההטבות של הסתדרות המורים