תיירות    

הופעה בחו"ל – כך תוכלו לחסוך במחירי הכרטיסים!

הופעה בחו"ל – נשמע חלום, אבל …יקר. אז זהו שמסתבר שלא תמיד זה יקר, וזה בהחלט יכול להיות שילוב של כיף גדול בעלויות סבירות. הטרנד הזה של טיסה לשם הופעה בחו"ל וחזרה מהירה, תפס מאוד בשנים האחרונות – כאן במדריך תמצאו כל מה שצריך לדעת על הופעה בחו"ל ואיך לחסוך במחירי הטיסות

הקיץ עמוס בהופעות מוזיקליות בישראל, כשהמחירים עלולים להיות גבוהים עד מרחיקי שחקים. רוצים לראות את בריטני ספירס בהופעה? תשלמו החל מ-340 שקלים לכרטיס לדשא ועד ל-1,100 שקלים לכרטיס VIP. אם חשקה נפשכם בהופעה של רדיוהד תידרשו לשלם 425-479 שקלים לכרטיס, תלוי אם הספקתם לרכוש אותו במכירה המוקדמת. כמובן שיש הופעות זולות יותר, עם מחירים של כ-200-300 שקלים לכרטיס, אבל התמונה הכללית היא די יקרה. האם זה נכון גם במקרה של הופעות בחו"ל?

בתנאים האלה, לא מעט ישראלים המטיילים באחת המדינות בחו"ל מעוניינים לרכוש כרטיס להופעה שם. אצל חלק – לרוב המעריצים ה"שרופים" יותר – הטיסה מראש תיעשה בהתאם למועד ההופעה, שתעמוד במרכז הנסיעה. אחרים טסים בכל מקרה ורוצים לנסות "לתפוס" איזו הופעה שווה שיש שם. החדשות המעודדות הן שבדרך כלל תצטרכו לשלם על הופעות בחו"ל פחות מאשר בארץ, אבל זה תלוי בהמון פרמטרים ומשתנה בהתאם לאמן ולסוג ההופעה. אספנו עבורכם מספר טיפים לחיסכון.

ממי קונים כרטיסים?

כרטיסים עבור הופעות בחו"ל זמינים להשגה בלא מעט דרכים בעידן האינטרנט, לצד האופציה המסורתית של להגיע לקופות במקום האירוע כמה שעות או ימים לפני ולרכוש את הכרטיסים שנותרו במחירי קופה. במקרים האלה יכול להיות שהמחירים שתקבלו באמת יהיו משתלמים יותר – כמה עשרות אירו או דולר – אבל מנגד יש כאן סכנה די מוחשית שלא יהיו כרטיסים. יש אמנים מהטופ העולמי שעורכים הופעות אינטימיות, לסדר גודל של כמה אלפי או אפילו מאות צופים בלבד, כך שסביר להניח שיהיה קשה למצוא להם כרטיסים ברגע האחרון.

אופציה שלדעתנו היא די מתבקשת היא לבדוק קודם כל מהם התנאים באתר הרשמי של הלהקה, הזמר או הזמרת. תחת קטגוריית Tour באתר האינטרנט שלהם תמצאו כמעט תמיד לצד הפירוט של המקומות והתאריכים גם אפשרות לרכוש כרטיסים. יש מקרים בהם תועברו ישירות למערכת רכישת הכרטיסים באתר האמנים המוזיקליים, בעוד שבאחרים תועברו לאתר צד שלישי המספק כרטיסים עבור הופעות בחו"ל. החדשות הטובות הן שבגלל שמדובר באתר הרשמי, אתם יכולים להיות שקטים לגבי טיב הגורם שמוכר לכם את הכרטיסים. כמו כן בדרך זו יהיו לרוב המחירים הזולים יותר, אותם מחירי הקופה. הבעיה היא שלפעמים מלאי הכרטיסים הנמכר בדרך זו מצומצם, כי חלק מהם מועברים לסוכנים חיצוניים שמוכרים את הכרטיסים בנפרד.

אתרי הכרטיסים הבינלאומיים הגדולים מציעים כרטיסים לחלק משמעותי מההופעות. אתר Ticket Master נחשב לשם דבר בתחום, וחיפוש פשוט בו יאפשר לכם להיחשף להרבה מאד הופעות בכל אזור גיאוגרפי. האתר מציע הזמנה מהירה ובטוחה יחסית, כשהמחירים מהניסיון שלנו עשויים להיות זולים ביחס לאופציות אחרות. בבדיקה שעשינו להופעה של לינקין פארק, לדוגמא, מצאנו טווח מחירים שמתחילים מכ-16 דולר אבל עשוי להגיע גם לכ-260 דולר לכרטיסים הנחשקים יותר. יש לפעמים בעיה של זמינות כרטיסים, ולא לכל הופעה תמצאו כרטיסים.

לצד Ticket Master תמצאו סוכנים נוספים, שעלולים להיות יקרים יותר – עמלת התיווך הבלתי רצויה מבחינתכם נכנסת כאן לתמונה – אבל מנגד כן יכולים לספק מענה להופעות שלא מצאתם דרך Ticket Master או אתרי הלהקות/זמרים. בין השמות הפועלים כאן תמצאו את TicketIngo, TicketBis, Viagogo ואחרים. לגבי Viagogo צריך להזכיר שמדובר בפלטפורמה דיגיטלית של כרטיסים, כך שלצד כרטיסים "רשמיים" יש כאן גם כרטיסי יד שנייה שנמכרים על ידי אנשים פרטיים מדי פעם.

ניתן להיעזר באתר Songkick שלגבי כל הופעה מציג את הזמינות ואת טווח המחירים דרך האתרים המרכזיים המוכרים כרטיסים. בהרבה מקרים תגלו שמחירי הקופה הזולים הם סביב כ-40-80 דולר/אירו, בעוד שדרך סוכני המשנה המחיר עלול להיות כ-150-300 דולר/אירו. מנגד, כרטיסי הקופה אוזלים לפעמים מהר, כך שלא תמיד תהיה לכם אופציה להיחשף למחירים הזולים.

חבילות ההופעות: האם הן משתלמות?

לא מזמן ערכנו עבורכם סקירה של חבילות הספורט, שהן פופולאריות מאד בקרב ישראלים. חברות התיירות מציעות חבילות מקבילות להופעות מוזיקליות, המבוססות על אותו רעיון: שהות בת מספר ימים ביעד כלשהו, לרוב באירופה, כשהחבילה כוללת טיסה, מלון וכרטיס כניסה להופעה. המחירים לחבילות שכאלה הם בדרך כלל כ-700-800 אירו, אבל זה משתנה בהתאם למאפייני החבילה וכמובן שגם פרטי ההופעה.

חברות התיירות המרכזיות מספקות חבילות כאלה, לרוב מספר מצומצם של חודשים או שבועות  לפני ההופעה (להבדיל מחבילות נופש "רגילות" אותן ניתן לרכוש גם חודשים ארוכים לפני, כאן החבילות הן מאוחרות כי לפעמים הופעות נקבעות מאוחר). בחודש יולי 2017 מצאנו נכון לתחילת יוני מספר חבילות בנות כ-4-5 ימים לרוב. רד הוט צ'ילי פפרס ברומא (החל מ-829 אירו), U2 בברצלונה (החל מ-849 אירו), פיל קולינ בפריז (החל מ-699 אירו) ואפילו חבילה עם שתי הופעות במינכן – של קולדפליי ודפש מוד (החל מ-929 אירו). בוואלה טורס! היו חבילות לאותה הופעה של U2 בברצלונה במחיר מעט זול יותר (החל מ-799 אירו), לצד חבילות הופעות נוספות במחירים של כ-700-900 אירו.

לצד חברות התיירות ה"רגילות" יש בשדה המשחק הזה שחקנים נוספים. חברת Ticketim למשל מאפשרת לרכוש חבילת להופעות רבות (לצד משחקי כדורגל ואטרקציות נוספות), אם כי המחירים לא מפורטים באתר האינטרנט שלה. חלק מהחברות מתמחות רק בתחום המוזיקה. חברת On Tour מציעה חבילות שהיו בבדיקה שלנו מעט זולות יותר מאשר הדוגמאות שהבאנו מעלה – כ-500-800 אירו – אם כי חלק מהחבילות היו לפרק זמן קצר יחסית, שלא בטוח שיאפשר למצות את העיר בה נערכת ההופעה.

האם זה משתלם ביחס לאפשרות רכישת הכרטיסים של הופעות בחו"ל בנפרד? האמת היא שקשה מאד לדעת, כי לכל מקרה יש חוקים משלו. זה תלוי גם בזמינות של הכרטיסים להופעות, כי לפעמים יש מספר מצומצם של כרטיסים שמקשה על רכישתם בדרכים אחרות אם נזכרים מאוחר (או לפחות מייקר את המחיר).

יש אנשים שמוכנים "לספוג" את ההתייקרות המסוימת במחיר, אם מתברר שהחבילה המשולבת היא אכן יקרה יותר, בתמורה לכך שנמנעים מהם מאמצי ההזמנה הנפרדת של הכרטיסים. זה בסדר גמור, מה גם שלפעמים ההתעסקות עם הזמנת הכרטיסים אינה פשוטה: צריך לבדוק אחת למספר שעות או ימים כדי לראות האם התפנו כרטיסים (זה קשה בעיקר כשרוצים לרכוש מספר כרטיסים צמודים), ולפעמים גם להתמודד עם ממשקים לא נוחים שלא חייבים להיות באנגלית. מנגד, אחרים יעדיפו כן להשקיע את המאמצים בהרכב החבילה לבד, תוך ידיעה שבדרך זו הם יכולים לחסוך כמה מאות דולר/אירו בסכום הכולל.

כך תוזילו את העלויות

בלי קשר לסוג החבילה או לאופן בו אתם רוכשים את הכרטיס, יש מספר כללי יסוד שחוזרים ברוב המקרים. הראשון הוא שככל שהאמן הוא בעל שם גדול יותר כך המחירים להופעה שלו צפויים להיות גבוהים יותר. מהניסיון שלנו בדרך כלל הם לא בשמיים גם כך, אם משיגים את מחירי הקופה, אבל קחו בחשבון שעל הופעות נחשבות תשלמו יותר.

המשתנה הנוסף שנכנס למשוואת המחיר של הופעות בחו"ל הוא המיקום שלכם בבמה/באצטדיון. מן הסתם, ככל שמדובר במקום נחשק שקרוב יותר לבמה כך המחיר צפוי לעלות. כרטיסי דשא יהיו בדרך כלל מהקטגוריות הזולות ביותר. מצד אחד אלו הם כרטיסי עמידה שלא יתאימו לכולם (אנשים מבוגרים יתקשו בכך), אבל מצד שני אם מגיעים מוקדם ניתן להיות קרובים מאד לבמה. כרטיסים ביציע יכולים להיות קרובים או מרוחקים, כשבדרך כלל הם משתנים פר יציע או אפילו מושב. שימו לב שבדרך כלל החבילות המובנות של חברות התיירות כוללות כרטיס בסיסי יחסית – למשל כרטיס דשא – כשניתן לשדרג את הכרטיס תמורת כמה עשרות אירו/דולר. בדקו תמיד מהו הכרטיס שאתם מקבלים, כשאם אתם נוסעים מספר אנשים הדגישו לאנשי החברה שאתם רוצים לשבת ביחד, ובדקו זאת בכרטיסים שאתם מקבלים.

כדי לדעת מה לעשות ומה כדאי אנחנו ממליצים לכם לפעול במספר חזיתות. קודם כל נסו להיסגר על יעד ועל הופעה (אלא אם אתם רוצים לתפוס הופעה "על הדרך", כך שתרכשו אליה כרטיס אחרי שהרכבתם כבר את החבילה). נסו לעשות בדיקה שיכולה להיות די פשוטה בעידן האינטרנט. קודם כל, ראו אם אתם מצליחים להגיע לכרטיסים דרך האמנים המוזיקליים/אתרי הכרטיסים/חברות התיירות, וכמובן מה המחיר שלהם. לאחר מכן נסו לבדוק מה מוצע ביעד מבחינת חבילת נופש, טיסה ועוד. את החיבור של אלה מומלץ להעמיד מול החבילות המוכנות, ולראות מה כדאי יותר. אם אתם מגלים שהרכבה של חבילה של טיסה, מלון וכרטיס להופעה בצורה עצמאית תעלה לכם כ-100-200 אירו פחות מאשר חבילה מוכנה, ושההזמנה של הכרטיסים יחסית פשוטה, כנראה שכדאי לכם כן להתאמץ. חשוב מאד לשים לב לא רק למחיר אלא גם לאופן קבלת הכרטיסים. האופציה שתהיה פשוטה יותר היא קבלת הכרטיסים במייל להדפסה אישית, אם כי ייתכן מצב בו תצטרכו להגיע עם כרטיס האשראי לאסוף את ההזמנה בקופות ביום האירוע או תקבלו את הכרטיסים במלון שלכם כמה ימים לפני (פחות מומלץ לדעתנו).

מנגד, כשפער המחירים קטן עד לא קיים, או "סתם" שאין לכם זמן או יכולת להשקיע, אתם יכולים לבדוק את החבילות המובנות. גם כאן אנחנו ממליצים לכם לבצע השוואת מחירים, אפילו בסיסית, במטרה להגיע להצעה המשתלמת ביותר שיש.