תיירות    

החוקים שיסבכו אתכם בעולם

תמונה:PIXABAY

מדי שבוע אנחנו שומעים על מעצרים של ישראלים שהסתבכו בחו"ל, אומנם בחלק מהמקרים על עבירות שדינן מאסר גם בישראל, אבל חלק הן עבירות מקומייות. לא רק מעצרים אלא גם קנסות צפויים למי שנכנס למקומות שאינם מורשים לתיירים או יושב על מדרגות. מה החוקים המקומיים שכדאי לכם להכיר?

לא מצטלמים בעירום

בעיקר לא רצוי להצטלם בעירום ובטח לא ליד אתרים היסטוריים. בעוד יש מי שהצליח לצאת מזה ללא פגע לאחרונה תייר אמריקאי נעצר במצרים אחרי שהצטלם עם ישבן חשוף ליד הפירמידות בגיזה ובאתרים שונים ומכובדים במצרים. במקרה זה השגרירות התערבה והוא שוחרר, אבל לא היינו מסתכנים בשביל לייקים. הוא לא הראשון אגב שהצטלם בעירום על רקע הפירמידות. עם את, דוגמנית שהצטלמה בעירום על רקע הכותל לא נעצרה בישראל

אל תיקחו דברים מאתרים תיירותיים

בעוד צילום אולי לא מכבד  ושעשוע לא מזיק, היו מקרים שבהם תיירים ניסו לגנוב מאתרי מורשת חשובים, למשל תייר צרפתי שניסה לעזוב את האתר בפומפיי עם תרמיל עמוס במזכרות ארכיאולוגיות. ברשות העתיקות האיטלקית מספרים גם על מקרים שתיירים שהצליחו לגנוב מזכרות עתיקות, ושלחו את השלל שלהם חזרה עם התעוררות המצפון על המעשה שעשו.

אל תיגעו ואל תהרסו

לאחרונה נכנסה גם נציגות ישראלית אחרי שתיירת מישראל החליטה לחרוט את ראשי תיבות שמה על קירות הקולוסיאום ברומא. היא טענה אז, זה מה שכולם עושים.

דעו את המשטר

בהרבה דיקטטורות ודמוקרטיות חלקיות אסור לבקר את המשטר או את המנהיג וזה גם יכול למנוע את כניסתכם למדינה מראש.
אל תיסעו עם כרטיס הלוך בלבד
גם במדינות מפותחות יותר יש חוקים שישראלים לא מכירים, כדי להימנע ממהגרים לא חוקיים, למשל לא ניתן  לנסוע עם כרטיס הלוך בלבד. זו תקנה שקיימת במדינות רבות כולל למשל בניו זילנד או במדינות אפריקה וגם במדינות עולם שלישי.
מה מותר להכניס למדינה
במדינות שונות כדאי לעבור על רשימת האיסורים של הכנסת פריטים שונים למדינות: באוסטרליה למשלגם רשימת האיסורים להכנסת מוצרים אורגניים שונים למדינה (פסלוני עץ למשל) היא ארוכה.
בשוויץ אסור להכניס כרטיסי לוטו ממדינות שונת, בברזיל אסור ספרי לימוד שאינם בפורטוגזית ובצכ'יה אסור להכניס מכתב שרשרת.
הםגינו אזרחות טובה

תייר ישראלי נעצר בבטומי שבגיאורגיה אחרי שמצא ברחוב טלפון סלולרי ולקח אותו מבלי לדווח למשטרה אלא שרחובות בטומי מרושתים במצלמות לאורכם ולרוחבם וכי המעשה הזה תועד. תוך שעות התייר הישראלי אותר ונלקח לחקירה באשמת גניבה ואי דיווח על מציאת המכשיר. התייר שהה במעצר בבית המלון למשך 10 ימים והמקרה הסתיים עם קנס של 15.5 אלף שקל.

טעויות נפוצות נוספות של תיירים ישראליים כוללות השארת קליעים של כדורים בתרמיל. זו טעות מטופשת שאפשר להימנע ממנה אם בודקים מראש. חוקים מקומיים של מדינות כוללים מגבלות שפחות מוכרות לישראלים.

חוקים מוזרים בעולם

הנה כמה חוקים מוזרים במדינות שונות:

בבריטניה פי חוק הסלמון משנת 1986 סעיף 32, אם אדם מחזיק בסלמון ב"צורה חשודה", הוא יהיה נתון לדין וקנס של עד 800 לירות שטרלינג

באיטליה במקומות מסוימים יש איסור על לבישת חצאיות מיני או ג'ינס חתוך וגם לבישת חולצות שחושפות יותר מידי, ניבול פה, שכיבה על ספסלי הפארק, טיפוס על עצים, תליית מגבות רטובות לייבוש מחוץ לחלון, לאכול ברחובות רומא, ובקמבודיה אסור להחזיק באקדח מים.

מה עושים

אם נתקלים בבעיה, במדינות דמוקרטיות מערביות יש חוק שמחייב לאפשר לחשוד לקיים שיחת טלפון ב-24 השעות לפני שהוא מובא בפני שופט. אם אתם לא מטיילים לבד, שיחת הטלפון הזו צריכה להיעשות לפרטנר שלכם בטיול. אם אין טלפנו הביתה או לקונסוליה המקומי".

העצה הכי טובה היא להפעיל שיקול דעת מראש, לחקור על מדינה לפני שנוסעים בה ועל חוקיה, לא חסרים מדריכים מקומיים שיבירו לכם.

רמי לוי תיירות – זה משתלם?

אילו חוקים יתעכבו בגלל הבחירות