חדשות    

ישבתם על המדרגות הספרדיות ברומא? קיבלתם קנס של 400 יורו

קנס של 400 יורו על ישיבה, אכילה ושתייה במדרגות הספרדיות

הגעתם לסיור ברומא, אתם בטח רוצים לנוח. הנה המדרגות הספרדיות. התיישבתם. מעכשיו תקבלו קנס של 400 יורו. כמו כן אסור גם לאכול ולשתות עליהן. שוטרים באפודים צהובים החלו השבוע לאכוף את החוק, שמסתכם בקנס של 450 דולר.

הקנס מוטל לאחר שייפוץ באתר שנעשה לאחרונה. האתר נחשב לאחד הפופולאריים ביותר בעיר, ומבקרים מגיעים מכל רחבי העולם מטפסים על המדרגות כדי לצפות במזרקת הספינה שמתחת. המסורת של הישיבה על המדרגות התפתחה רק בקרב התיירים. האיטלקיים שומרים עליהן.

"איטלקים לא עושים את זה", אמר סימונה אמוריקו, מנכ"ל חברת הנסיעות המקומית אקסס איטלי. "אף פעם לא ביליתי במדרגות הספרדיות, והחברים שלי אף פעם לא בילו שם. אנחנו מכבדים את העיר שלנו, ולא עומדים על קירות עתיקים או שמים מנעולים על הגשרים".

נוסף למדרגות הספרדיות יוטל הקנ סגם על מזרקת טרווי ואתרים פופולאריים נוספים בעיר. גם בפירנצה אוסרים על אכילה במדרגות כנסייה ואילו בוונציה אסור לשוט בגונדולה בלי חולצה.

המדרגות הספרדיות נבנו בשנות ה-20 של המאה ה-18 כדי לחבר בין הכנסייה טריניטה דיי מונטי עם הכיכר שמתחתיה. 137 המדרגות הללו הפכו למקום מפגש עבור אמנים, ציירים ומשוררים ובהמשך הפכו לאטרקציית תיירות, בהם ג'ון קיטס.

המדרגות תוכננו על ידי האדריכל פרנצ'סקו דה סאנקטיס, ושופצו מספר פעמים. עד הקנס הנוכחי. רעיון של הקמת המזרקה במקום זה צץ לאחר הצפה של נהר הטיבר שהביאה לכך שסירה נסחפה בשיטפון והגיעה למקום זה. המזרקה נבנתה במימון האפיפיור אורבנוס השמיני.בפינה הדרום מזרחית של הכיכר מוצב עמוד ה"אימקולטה" (לידת הבתולין) שהוקם בשנת 1854 ולרגליו פסלים של דוד המלך ומשה רבנו.

 

מה הקנסות על עבירות תנועה

איטרייד הודתה שהפרה את תנאי הרישיון, תיקנס בחצי מיליון שקל

קנס ענק לפייסבוק: תשלם 5 מיליארד דולר