חדשות    

החזר מס על תקופת אבטלה – למי מגיע וכמה

אם בשנה זו הייתם מובטלים, משמע קיבלתם דמי אבטלה, ינראה שאתם זכאים להחזר מס. דמי אבטלה הם 70%  מהמשכורת בשלושת החודשים האחרונים לפני האבטלה. דמי האבטלה חייבים במס החל בסכום ההכנסה החייב במס. מההפרש בין דמי הטבלה להכנסה מהמעסיק בשנת המס נובע החזר המס.

חישוב של מס ההכנסה מתבצע לפי הכנסה שנתית והוא לא מתייחס רק לחלק של השנה בה העובד עבד. במצב זה שילם המובטל מס הכנסה שמתאים למדרגת מס שונה ממדרגת המס שלו לאותה שנה ואין בכך התאמה.

כדי לקבל את ההחזר יש לערוך תיאום מס.  לצד חישוב דמי הביטוח לאומי והכנסה ממשכורת מחושבים במס הכנס גם הכנסות אחרות כמו דמי פגיעה ממקום העבודה, קצבאות, תגמולים ועוד.

ההחזר צריך להגיע תוך 90 יום מהדיווח או עד 31.7 בתקופת המס העוקבת לשנה שבגינה נשלח הדוח. מסיבות בירוקרטיות יש לא פעם עיכובים בהחזרי המס (קראו כאן: תוך כמה זמן מקבלים החזרי מס). עם זאת, אם חל עיכוב, מס הכנסה משלם ריבית והצמדה. לשכירים ראו בהמשך

איך מקבלים את ההחזר

את הבקשה להחזר מס בינתיים מבקשים רק בלשכת השומה. ניתן להגיש אותה  עד שש שנים אחורה. שכירים יגישו טופס 135 וכן טופס 106. מי שאינו שכיר יגיש טופס 1301. לבקשות יוגשו צילום המחאה או אסמכתא כמו אישור רואה חשבון. מי שמבקש החזר מס עבור יותר משנת מס אחת צריך להגיש בקשה נפרדת להחזר עבור כל אחת מהשנים, ולצרף אליה את האישורים הרלוונטיים לאותה שנה. הטפסים נמצאים באתר מס הכנסה.

החזר המס מבוצע ישירות לחשבון המבקש. לעובד שכיר ההחזר יבוצע בתוך שנה מיום שנערכה שומה (לאחר שהוגשה הבקשה להחזר), או בתוך שנתיים מתום השנה שבה שולם המס – לפי המועד המאוחר מביניהם. לאחרים, ההחזר אמור להיות מוחזר בתוך 90 יום מיום קבלת הדו"ח במשרד השומה, או ביום 31 ביולי בשנת המס שלאחר שנת המס שלגביה הוגש הדו"ח – לפי המועד המאוחר מביניהם.

מהו טופס 135 – החזר מס לשכיר שאינו ממלא דוח שנתי

החזר מס בגין רכישת ציוד מונגש