תיירות    

הלואו קוסט של האוניות: אוניות משא יותר זולות ופחות צפופות לנוסעים

אוניית משא היא אונייה שנועדה להוביל ציוד מנמל אחד למשנהו אלא שבשנים האחרונות מסתמנת מגמה של הפיכת אוניות משא גם לאוניות נוסעים לכל דבר.

כל עוד האוניות שולחות משא לכל מקום בעולם, אתם יכולים להגיע אליו, ואוניות המשא סובבות עולם ומגיעות כמעט לכל עיר נמל. אוניות המשא פתוחות ללינה וגם אפשר להזמין עם אוניות המשא טיסה, אבל יש לזה מחיר: אוניות משא אינן מדויקות כמו אוניות נוסעים , ולפעמים אפשר לחכות להן יומיים בנמל.

בנוסף לשיט באוניות משא יש מגבלות שלא קיימות באוניות נוסעים, ובהן מצב רפואי תקין, ביטוח רפואי כולל פינוי רפואי, כמובן גיל מינימום ומקסימום-   מגבלת הגיל היא בסביבות 70 עד79 ויש איסור על השטת ילדים קטנים,  כמובן דרכון וויזה תקפים. בניגוד  לקרוז אין בידור בספינה, כך שהן מעין לואו קוסט של אוניות. עוד מגבלה חשובה היא שלא ניתן להסיע מעל 12 נוסעים, כי אז האונייה תיחשב אוניית נוסעים.
בניגוד לטיסות לואו קסוט, תאי הנוסעים לאו דווקא וצפופים משתנים מאוניה לאוניה, בהתאם לשנת ומקום הייצור שלה.  ואפשר למצוא תאי נוסעים מרווחים עם נוף לאוקיינוס. התאים כוללים חדר מקלחת, מקרר קטן, מגבות ושירותי ניקיון שבועיים. לא תוכלו ליהנות מאינטרנט כמובן בלב ים.
אומנם אייל גולן ועומר אדם לא יגיעו לספינה, ואין מסעדה בלב הספינה, אבל יש אטרקציות פשוטות יותר, בהן מסיבות בריבקיו, שולחנות ביליארד ולפעמים גם חדרי כושר וסאונות.
כמו זמן היציאה גם זמן הההגעה אינו ודאי. לפעמים יהיו לכם 12 שעות היערכות ולפעמים אפילו שלושה ימים

כמה זה עולה

מחיר שיי באוניית משא משתנה מאוד ותלוי בחברה, באונייה וביעד. בממוצע -100-200 דולר ליום. היתרון הוא שהאוכל, הלינה ודמי הנמל כלולים במחיר. המחיר כאמור הוא זמן יציאה והגעה לא ודאיים שמאריכים את המסע של אוניית המשא..

אלו כמה חברות שמציעות לנוסעים להצטרף לשיט באוניית משא: Maris Freighter Cruises, FreighterExpedition, ו-Grimaldi Lines.

למי מתאים

נוסעים שבוחרים לשוט באוניות משא הם לרוב פנסיונרים שיכולים להרשות לעצמם נסיעות מסוג זה ואשר יש להם זמן רב פנוי המאפשר להם לעשות זאת (בעוד שהמרחק שהיה לוקח בסביבות שעה לעשות בטיסה, לוקח בערך יום שלם לעשות בשיט בספינת משא). מבין הנוסעים באוניות המשא ישנם גם לעיתים סטודנטים, ואנשים שלא מעוניינים, מסיבה זו או אחרת, לטוס בטיסות מסחריות.

כל מה שצריך לדעת על נופשי קרוז

חוויה בשחקים – כל מה שרציתם לדעת על טיסה בכדור פורח