תוכן ממומן    

הלוואה צריך לדעת ממי לקחת

קרדיט: pixabay

לקיחת הלוואה מביאה עימה לא פעם חששות עקב המחויבות להחזרת הסכום והריביות. האמת היא שהלוואה לא חייבת להיות דבר גדול ומאיים המרחף מעל ראשכם ללא הרף. הסוד הוא לדעת ממי לקחת את ההלוואה. תנאיי ההלוואה וההחזר משתנים בצורה משמעותית ממקום למקום, בצורה שתשפיע עד מאוד על החוויה שלכם. הינה כל אפשרויות לקיחת ההלוואה העומדים לרשותכם.

בנקים

 

ככל הנראה זוהי האופציה הפופולרית ביותר ללקיחת הלוואות והסיבה לכך היא התנאים. אם אתם מחזיקים בחשבון בנק ללא מינוס, הבנק יעניק לכם תנאים נוחים ללקיחת ההלוואה בריביות יחסית נמוכות ואפשרויות פריסה נוחות גם כן. הבנקים השונים מתחרים ביניהם על לקוחות, דבר המוביל לתחרותיות בשוק ההלוואות. תחרות זו מביאה ליצירת תנאים אופטימליים כדי לעודד את לקוחות הבנקים לקחת הלוואה, שכן זו אחת הדרכים הטובות ביותר עבור הבנק לקצור רווחים. חשוב לזכור כי אם קיים מינוס בחשבון הבנק או שההכנסות אינן גבוהות, הבנק עשוי להציע לכם הלוואה בריביות גבוהות מאוד שאינן משתלמות ועשויות להכניס אתכם למצב בעייתי בעתיד.

בנקים דיגיטליים

 

הבנקים הדיגיטליים מציעים ללקוחותיהם תנאים נוחים מאוד בשלל תחומים כמו היעדר עמלות על חשבון העובר ושב, שירות זמין כמעט בכל ימות השבוע ופתיחת חסכונות בקלות. הבנק הדיגיטלי פפר מציע ללקוחותיו שליטה מלאה על לקיחת ההלוואה, דבר המסייע להתנהלות פיננסית נכונה ואחראית תוך שליטה מרבית. באפליקציית הבנק תוכלו לבחור לבד את סכום ההלוואה בהתאם לתנאי החשבון שלכם כמובן. כמו כן, תוכלו לבחור את תקופת ההחזר תוך בחירה בין מספר אופציות שונות. הריביות על לקיחת ההלוואה נמוכות במיוחד כך שלא תמצאו עצמכם רודפים אחר ההחזרים לתקופה ארוכה מאוד.

 

בפפר תוכלו להחליט בדיוק מתי ירד התשלום החודשי על ההלוואה בהתאם לתאריך ההכנסה שלכם ותשלומים אחרים כמו שכר דירה או אשראי. אם תרצו לפרוע את ההלוואה או חלק ממנה מוקדם יותר, תוכלו לעשות זאת בקלות לגמרי בעצמכם דרך האפליקציה מבלי להתעסק בבירוקרטיה מתישה. היתרון הגדול ביותר שהוא שהמידע אודות ההלוואה ופרטיה זמין לכם בכל עת, והבנק אף יציג בפניכם עדכונים והתראות בנושא שיסייעו לכם לתכנן את צעדיכם בקפידה. לקיחת ההלוואה אינה דורשת מכם להגיע לסניף ולחתום על עשרות מסמכים והכסף יכנס לחשבונכם עוד באותו היום או מקסימום ביום שלאחר לקיחת ההלוואה. זו האופציה הנוחה ביותר שנותנת לכם ביטחון מרבי, שכן אתם תהיו בשליטה על התהליך בכל רגע ורגע.

חברות אשראי

 

גם חברות כרטיסי האשראי נכנסו לתחום ההלוואות, אך זו אינה האפשרות האידיאלית ביותר. הסיבה לכך היא שריביות ההחזר על ההלוואה בחברות האשראי לרוב יהיו גבוהות מאוד בהשוואה לאפשרויות אחרות. סכומי ההלוואה בחברות האשראי אינם גבוהים מאוד ולכן הם לא יתאימו לכל צורך. הריבית הגבוהה עשויה להכניס אתכם למרוץ שאינו נגמר כדי להצליח ולהחזיר את ההלוואה במלואה. היתרון של אפשרות זו היא שלרוב מי שאינו מקבל אישור מהבנק לקחת הלוואה יכול למצוא את מבוקשו בחברות האשראי, יחד עם זאת יש פה סיכון לא מבוטל שמומלץ לקחת בחשבון.

 

הלוואה מחברים או בני משפחה

ישנם מקרים שבהם אנשים בוחרים להלוות את הכסף אשר לו הם זקוקים מחברים או בני משפחה. אומנם מדובר לכאורה באופציה נוחה שכן לא תידרשו לשלם עמלות או ריביות, אך גם כאן ישנם מספר חסרונות. ראשית, לא תמיד יוכלו חברים ובני משפחה להעניק לכם סכומים גדולים של כסף. שנית, קושי בהחזר הכסף עשוי להביא לחיכוכים שיפגעו בקשר שלכם עם האנשים שאתם אוהבים יותר מכל.

 

*כתבה זו אינה מהווה הצעה ו/או התחייבות להעמדת האשראי. העמדת ההלוואה באמצעות בנק לאומי לישראל בע"מ וכפופה לשיקול דעת הבנק. אי עמידה בפרעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.