פרישה    

המדינות הכי טובות לפנסיונרים 2020

יש מדינות שכדאי לבלות בהן, יש מדינות שכדאי לעבוד  בהן ויש מדינות שכדאי לצאת בהן לפנסיה. מגזין International Living פרסם את רשימת המדינות הטובות ביותר לגור בהן בפנסיה ב-2020.

המגזין ביקש מכתביו וממומחים הגרים ב-24 מדינות שונות לדרג אותן לפי אפשרויות הדיור, הטבות, ויזות/תושבות, התאקלמות, אקלים, שירותי בריאות, ממשל, יוקר המחיי ומשתנים נוספים.

מקום ראשון: פורטוגל

פורטוגל קיבלה את המקום הראשון בזכות שירותי בריאות נגישים ונוחים, יוקר מחיה סביר וקלות ההשתלבות, מדינה עם אזרחים דוברי אנגלית ומסבירי פנים.

מקום שני: פנמה

פנמה הגיעה למקום השני בזכות הטבות מפליגות לפנסיונרים. תוכנית 'פנסיוננדו' מעניקה לאזרחים ותיקים הנחות על מגוון של מוצרים, מופעי בידור, תחבורה ציבורית, מסעדות ותרופות, כמו גם הקלות בקבלת ויזות ומעמד של תושב. פנמה נחשבת גם לבטוחה באופן יחסי, עם יוקר מחיה נמוך ומערכת בריאות סבירה.

מקום שלישי: קוסטה ריקה

קוסטה ריקה מושכת מבקרים בגלל האקלים הטרופי,  עלות המחיה, טיפולים רפואיים נגישים, מחירי הנדל"ן והיופי הטבעי שלה. פנסיונרים יכולים לחיות שם יפה ב-2,000 דולר בחודש בלבד.

מקום רביעי: מקסיקו

בעוד יש מי שמנסה לברוח ממקסיקו לארצות הברית, לא מעט פנסיונרים מעדיפים את מקסיקו בגלל האקלים הנוח ועלות המחיה. זוג יכול לחיות שם מקצבת ביטוח לאומי, 1,500-3,000 דולר בחודש וליהנות מאזורים יפים ומושקעים.

מקום חמישי: קולומוביה

מקום שישי: אקוודור

מקום שביעי: מלזיה

מקום שמיני: ספרד

מקום תשיעי: צרפת

מקום עשירי: וייטנאם

כאן מזדקנים בכיף: 10 המדינות הכי טובות לפנסיונרים