חדשות    

המס הירוק הוביל לעלייה במספר מסירות הרכב באפריל

pixabay

באפריל נמסרו כ-22,750 מכוניות, 10% יותר מבשנה שעברה

מתווה המס הירוק שחל לאחרונה על כלי רכב מזהמים גרם להתייקרות של חלק גדול מאוד מהמכוניות המשווקות בישראל. כך חלה עלייה במספר המסירות באפריל, החודש שהחל המס, אף שאינו נחשב מסורתיות חודש של מסירות רבות. על פי נתוני איגוד יבואני הרכב, בסך הכול נמסרו באפריל 22,750 מכוניות חדשות, ועלו בכ-10% לעומת אפריל אשתקד.

מסירות הרכב החדש מתחילת השנה עקפו  את מסירות הרכב אשתקד, בפער מתון. כך, לפי נתוני האיגוד ב-2018 נמסרו 113,830 מכוניות חדשות, והשנה  114,870. וזאת בזכות המס הירוק.

מניתוח היצרניות עצמן עולה כי לא נרשמו שינויים. יונדאי מובילה את השוק עם 18,570 מסירות בינואר-אפריל. קיה במקום השני עם 14,470 ובמקום השלישי בפער זעום- טויוטה עם 14,460. ההסבר לזינוק במסירות טויוטה נובע שני גורמים עיקריים: הגעת קורולה החדשה לישראל ותחילת המסירות באפריל וטויוטה ראב 4 ההיברידי.

המיסוי הירוק נותן הטבות למכוניות  מס למכוניות לא מזהמות על פי התקינה האירופית החדשה. מה שמוביל לכך שיבוטל הפטור החל עד כה  על מכוניות נפוצות רבות, ומייקר אותן רבות. כך אפריל הייתה הזדמנות טובה הן למוכרים למכור את המכוניות הישנות והן לקונים לפני שהמס יחול.  הנוסחה יצרה פרדוקס ובו רכבים מזהמים שמלכתחילה לא נגבה עליהם מס לא התייקרו ואילו רכבים ידידותיים לסביבה התייקרו. כמו כן בעקבות התייקרות כלי הרכב החדשים צפויים להמיכר יותר רכבים משומשים, שעל פי רוב  הם הן מזהמים יותר והן בטיחותיים פחות.

רפורמת המיסוי הירוק – איך זה יכול להפחית להם את המס?

איך לייבא רכב ביבוא אישי 2019

המלחמה בפקקים – האם צריך למסות הטבות חניה לעובדים?