קריירה    

המשרות החלקיות הכי שוות

מעודכן ל-07/2019

בעוד בעולם שיעור המשרות החלקיות עולה עקב האבטלה ונחשב פתרון חלקי לה, בארץ דווקא מספר המשרות החלקיות מצטמצם, אם כי שיעורן מסתכם בכ-20% – שיעור גבוה לעומת המערב. יש לכך כמה סיבות, חופשת לידה קצרה יותר, מספר גבוה של סטודנטים, חיילים שעובדים בנוסף  לשירותם, שכר נמוך מדי במשרה אחת ועוד. בהולנד ובשווייץ השיעור הגבוה ביותר של משרות חלקיות, רובן של אמהת עובדות.

על פי אתרי הדרושים המשרות הכי מבוקשות למשרות חלקיות הן נציגי שירות לקוחות, מאבטחים ועובדים  כלליים. בשכר הגבוה יותר מחפשים גם אנשי מכירות. לפי הלמ"ס  שירות לקוחות ומכירות הן שתיים מהמשרות הכי מבוקשות בכלל, לצד מהנדסים. עבור אקדמאים המשרות הנפוצות הן הוראה והדרכה וכן ייעוץ, ובהם ייעוץ לימודים, ביטוח, פנסיה וייעוץ נדל"ן וכן תפקידי ניהול זעירים כמו ניהול מוקד, אחראי משמרת.

את המשרות החלקיות ניתן לחפש באתרי הדרושים כמשרה חלקית, חצי משרה, משרת אם, משמרות, משרות סטודנטים וכדומה. אף שרוב מוחלט של נושאי המשרה החלקית במשק הםאמהות, בשנים האחרונות גם יותר אבות בוחרים ללכת במסלול זה. אז מה המשרות החלקיות השוות לכל אחד?

המשרות החלקיות הכי שוות להורים

להורים יש כמה משרות שהן נוחות מאוד  בשעות והשכר השעתי נאה. עבודה כזו למשל היא הדרכה בחוגים, לרוב השכר גבוה לשעה, אם כי מדובר בשעות נוחות של רק פעמיים-שלוש בשבוע אחר הצהריים, כך שעדיין צריך להתחלק עם בני הזוג בימים שבהם לוקחים את הילדים מהגן.

משרה אפשרית אחרת שבה עובדים יותר שעות היא סוכני ביטוח שעם העמלות יכולים להגיע לשכר נאה מאוד לשעה,  תלוי בחברה ובתחום, אבל היתרון העיקרי הוא שאפשר לסיים את העבודה בשלוש.

אם כבר יש לכם מקצוע אתם  רוצים לעשות הסבה, המשרה הכי רווחית להורים היא טכנאי רנטגן, שאומנם יש בו הרבה שעות עבודה יחסית לעבודות כמו מורה או מדריך, אך השכר גבוה יחסית ורמת הלחץ נמוכה. מקצועות נוספים שיש בהם שכר גבוה יחסית למשרה חלקית הם שיננים ורופאים.

בנוסף יש משרות שבהן אפשר לעבוד כעצמאים או כפרילנסרים, היתרון הגדול להורים הוא האוטנומיה והגמישות אם כי השכר לרוב נמוך בעיקר למי שעובד פחות שעות, בהן אפשר למצוא כתיבת מאמרים לאתרים, קידום או שיווק, תרגום, ניהול מדיה, מזיני תוכן, מטפלים, שיעורים פרטיים, קייטרינג ועיצוב. בעבודות תכנות תקבלו את השכר הכי גבוה מהבית

המשרות החלקיות הכי שוות לסטודנטים

נוסף לתפקידי שירות לקוחות ומכירות הנפוצים אצל סטודנטים גם מלצרות היא אחת  המשרות המבוקשות ביותר על סטודנטים בגלל הגמישות ובגלל הטיפים. אבל יש משרות נוספות שבהן אפשר להרוויח לא רע. בשכר לשעה משתלם מאוד להיות מורה פרטי, בעיקר בתחומי מתמטיקה ואנגלית המרוויחים לפחות 100 שקל לשעה.

אפשר גם להיות דוג ווקר ולהרוויח כ-100 שקל לכלב.  אפשרות נוספת היא יחצנים, כך למשל יחצן מתחיל להרוויח 3,000 שקל לחודש  כולל בונוסים.

העבודות הכי שוות כהכנסה נוספת

הכנסה נוספת כיום היא לא בדיוק  המשרות המסורתיות אלא מיזמים עצמאים שבהם אנשים מנסים את מזלם כדי להרוויח מהאינטרנט, כאלו למשל הם סרטונים ביוטיוב שאם נהיים ויראליים יכולים ליצור הכנסה קבועה. אפשר לפתחוח חנות באינטרנט ולהשיקע בה. אפשר להרוויח גם מתחביבים כמו תפירה, צילום, אירוח ועוד. ואפשר גם להשקיע בשוק ההון, אם אתם מוכנים לקחת את הסיכון.

המשרות החלקיות הכי שוות לגמלאים

משרות נפוצות לגמלאים הן סוקרים,  עבודות מזכירות שונות, אבטחה, שליחוית ברכב ונהגים. הסיבה שמשרות אלו נפוצות אצל גמלאים שמתקשים למצוא עבודה היא שאלו עבודות שלא דורשת הכשרה או ניסיון קודם. אבל אם אתם מצליחים, מומלץ לעבוד במשרה חלקית בעבודה שבה עבדתם בה שנים  בהיקף של משרה חלקית, כך שאתם עובדים בעבודה שבה מעריכים את המקצועיות והניסיון שלכם.

מה המשרות הכי טובות ל-2019

מהם התפקידים הכי לוהטים ומשתלמים בהייטק?

מהן העבודות הכי שוות לבני נוער ומה צריך לדעת?