חדשות    

הנפט לאן? כנראה שהחיסון לא יופץ מספיק מהר בעולם ולכן הדרישה לנפט לא תחזור לשיא

FREEPIK

ד"ר גיל מיכאל בפמן, הכלכלן הראשי של לאומי, מתייחס בסקירת הנפט השבועית לפגישת OPEC+ שתתקיים היום , 4 בינואר, בה חברי OPEC+ צפויים להיפגש על מנת להעריך את המצב בשוק הנפט: "סגן ראש ממשלת רוסיה אמר במחצית השנייה של חודש דצמבר 2020, כי במהלך הפגישה, רוסיה תתמוך בהקלה נוספת במכסות הייצור ובהגדלת תפוקת הנפט של חברי הקבוצה בתחילת חודש פברואר ב-500,000 חביות נוספות ביום. זאת, לאחר שהחודש נכנסה לתוקפה ההקלה במכסות הייצור הצפויה להגדיל את תפוקת הנפט ב-500,000 חביות נפט ביום, כאשר מכסות הייצור של רוסיה גדלו ב-125,000 חביות ביום. אולם, חלק מחברי OPEC נוטים להיות שמרניים יותר ומעוניינים לבחון את השוק באופן זהיר, בשל שבריריות הביקוש בשוק על רקע המשך התפשטות נגיף הקורונה."

להערכת בפמן "עדיין לא תושג מידת חיסון כלל-עולמית מספיקה עוד בשנת 2021 על מנת להשיב את הביקוש לנפט לרמתו טרם המגיפה. במידה ונתוני הציות למגבלות יהיו חיוביים והחיסון יתברר כיעיל ובטוח גם מפני המוטציות של הנגיף, אזי אנו מעריכים כי מחיר הנפט צפוי לעלות במהלך שנת 2021 לכ-55 דולרים לחבית."

עוד מציין בפמן כי "סקר של שלוחת ה-FED ב-Dallas מראה כי הפעילות של סקטור הנפט והגז עלתה במהלך הרביע האחרון של שנת 2020 וכמחצית מיצרני הנפט שנסקרו צופים שיפור במהלך שנת 2021. בנוסף, יצרני הנפט ציינו פחות חוסר וודאות סביב התחזית שלהם לרבעון הקרוב לעומת הרבעון האחרון של שנת 2020 ומדד אי הוודאות של ה-FED הגיע לרמה הנמוכה ביותר שנרשמה מאז שנת 2017. יצרני נפט וגז טבעי וכן נותני שירותים בתחומים אלו תכננו את תקציבם לשנת 2021 לפי מחיר של כ-44 דולרים לחבית נפט מסוג WTI, מחיר זה נמוך מהמחיר שתוכנן לתקציב שנת 2020, שהיה 50 דולרים לחבית."

סקירת נפט שבועית: אם החיסון עמיד גם בפני המוטציות החדשות- הנפט יגיע בקרוב ל-55 דולר לחבית

הדלק יתייקר בינואר 2021 ב-8 אגורות