חדשות    

הסכם הפצה בלעדי של אמזון עם דואר ישראל

 

אמזון חתמה על הסכם הפצה בלעדי עם דואר ישראל. על פי ההסכם, דואר ישראל יהיה הגוף שיפיץ את החבילות של אמזון בתוכנית של שילוח מקומי שתשיק בימים הקרובים החברה העולמית.

בזכות ההסכם צפויות  הכנסותיה של דואר ישראל לגדות בעשרות מיליוני שקלים בשנה, בהתאם לצפי של מיליוני חבילות שדואר ישראל תפיץ עבור אמזון ברחבי הארץ. דואר ישראל כבר כך עברה בעיקר לחבילות מחו"ל ומעריכה כי את 2019 תסיים עם מסירה של כ-70 מיליון חבילות מחו"ל.

השקת פעילות אמזון בישראל מתוכננת לסוף השבוע. כבר לפי כן ביקשה אמזון מהמוכרים להיערך והסבירה כי מרגע ההשקה התנועה באתר המקומי תזנק, והדגישה "תנו עדיפות למוצרים שיכולים להימכר טוב בראש השנה ולבסט סלרס". באותה בקשה  ביקשה אמזון מהמוכרים לוודא כי המחירים שלהם תחרותיים ושהמבצעים שלהם נגישים, ולהשלים את הבדיקות לקראת העלייה לאוויר.

דואר ישראל השקיעה מיליוני שקלים לטובת הפעילות, ובמקביל היא צפויה להגדיל מאד את הכנסותיה כתוצאה מהמהלך. על-פי הערכות, מדובר בעשרות מיליוני שקלים של הכנסות נוספות, בהתאם לצפי של מיליוני חבילות שדואר ישראל תפיץ עבור אמזון.

חברת דואר ישראל סיימה  את הרבעון השני של 2019 עם הפסד של 18.4 מיליון שקל, מול רווח נקי של 8.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד התפעולי ברבעון השני עמד על כ-10.8 מיליון שקל, לעומת כ-834 אלף שקל ברבעון מקביל אשתקד.  ההכנסות מאמזון יכולות לעזור להעמיד את החברה על הרגליים.

מדואר ישראל נמסר כי "החברה מנועה מלהגיב בנושאים עסקיים".

השילוח המקומי של אמזון כבר החל, איך עושים את זה ומי המוכרים

אמזון תפעל בישראל מאמצע ספטמבר