חדשות    

הקרן המחקה החדשה של פסגות תנסה להשיג את S&P

בית ההשקעות פסגות מקים קרן מחקה חדשה שתעקוב  אחר מדד Shiller Barclays CAPE US Core Mid-Month, . הקרן החדשה תהיה הקרן המחקה ה־35 בניהול פסגות.

המדד שאותו מחקה הקרן מבוסס על שיטה שפיתח פרופ' רוברט שילר, זוכה פרס נובל. השיטה מורכבת משני כללים: מציאת תמחור אטרקטיבי ליעדי ההשקעה ומגמה חיובית במניה ובסקטור שבהם מבקשים להשקיע. על בסיס שיטה זו יצר שילר יחד עם חברת הפיננסים ברקליס סדרת מדדים בשם The Shiller Barclays CAPE Index Family. המטרה היתה להשיג את תשואות  מדד S&P 500.

המדד גם הצליח  והשיג תשואה מצטברת של 775% מאז 2002, לעומת 406% שהשיג מדד S&P 500.  לפי השיטה באמצעות בחינת תמחור הסקטור בהשוואה לממוצע הרווחים בו בעשור האחרון, ניתן לזהות תמחור יתר או חסר בשוק המניות בטווח הארוך.

שיטת שילר בוחרת את חמשת הסקטורים בעלי המכפיל הנמוך ביותר, ומהם מנופה הסקטור עם הביצועים החלשים ב־12 החודשים האחרונים. להערכת שילר, הסקטור שנופה הוא בעל הסנטימנט השלילי ביותר בשוק, ולא צריך להיות במדד. כך קטן הסיכון שיוצר סקטור שיש סיבה מהותית למכפיל הנמוך שלו, לדוגמה תוצאות כספיות רבעוניות נמוכות, רגולציה חדשה שעתידה להכביד עליו או סיכונים גיאופוליטיים. ארבעת הסקטורים הנותרים בתום התהליך מקבלים משקל שווה של 25% במדד החודשי, עד לבדיקה הבאה.

שילר ידוע בשתי תחזיות מדויקות שנתן בעבר. באחת מהן תיאר בפירוט את התפתחות בועת הדוט.קום עוד בשלהי שנות התשעים של המאה הקודמת, לפני שזו פקעה בתרועה אדירה. שילר היה גם זה שהתריע מבועת הדיור בארה"ב כבר ב־2005, לפני שהתפוצצה ושאבה את העולם למשבר פיננסי ולמיתון ארוך. בשתי ההתרסקויות הוא ניבא מחיקה של מיליארדי דולרים מהמאזנים ברחבי העולם. למרות ההצלחות הללו, הוא לא מרגיש בנוח להעניק תחזיות.

פסגות: לא צפויים לחצים אינפלציונים בכיוון הקורונה

דורש פיצוי: לאחר שזוכה מאשמה בפרשת פסגות, סער וינטראוב תובע מהמדינה 7 מיליון שקל