חדשות    

השכרה ארוכת טווח בראשל"צ – פורם מכרז ל-180 דירות

השכרה ארוכת טווח היא חלק מהפתרון הכולל למצוקת הדיור. שר האוצר משה כחלון הגדיר את תוכנית מחיר למשתכן כתוכנית העיקרית למלחמה במצוקת הדיור ובמחירי הדירות, אבל במקביל הוא "בונה" גם על תוכנית השכרה ארוכת הטווח. לאחרונה הוא הצהיר שעוד השנה יחלו בבניית 2,300 דירות להשכרה ארוכת טווח, כאשר ממש לאחרונה הושק פרוייקט השכרה ארוכת טווח בירולשים. עכשיו תורה של ראשון לציון.

השכרה ארוכת טווח – כל מה שצריך לדעת והאם כדאי?

השכרה ארוכת טווח – אלבני ירושלים

חברת "דירה להשכיר", החברה הממשלתית שהיא זרוע הביצוע של פרויקט השכרה ארוכת טווח לצד  רשות מקרקעי ישראל לבניית, פרסמו מכרז לניהול והפעלת פרויקט להשכרה ארוכת טווח של 180 דירות בשכונת הרקפות במזרח ראשון לציון

המכרז הוא בנוגע למגרש בשכונת הרקפות במזרח ראשון לציון, שכונה שצפויה לכלול 1400 יחידות דיור.  במסגרת המכרז מתבקשות החברות להגיש הצעה לבניית 180 דירות להשכרה בשני מגדלי מגורים בני 23 קומות. המגדלים יהיו בסמוך ליציאה לכביש 431 ובקרבה תחנת הרכבת של העיר (תחנת הרכבת ראשונים). המכרז ייסגר ב-21 בנובמבר.

שיטת המכרזים בהשכרה ארוכת טווח היא דומה – הזוכה המכרז יקבל את הקרקע בהנחה (אפילו משמעותית ביחס למחיר השוק) והוא ישכיר את  הדירות לתקופה של 20 שנה. רוב הדירות בפרויקט יושכרו במחיר מלא (שכר דירה מלא) ו-25% מהדירות בפרויקט יושכר לזכאים בהנחה של 20% (לפחות). לאחר תקופה של 20 שנה יוכל היזם למכור את הדירות.

מנכ"ל דירה להשכיר, עוזי לוי, אמר ביחס למכרז בראשון לציון – "פרסמנו מכרז נוסף בהמשך למכרז בירושלים. תכנית ׳דירה להשכיר בראשון לציון בפרויקט רקפות, תאפשר למי שחפצים לגור בלב אזור הביקוש, לעשות כן במודל של שכירות ארוכת טווח. ביחד עם המאמצים הגדולים שמשקיעים שר האוצר ומטה הדיור הממשלתי, נוכל לראות כבר בתקופה הקרובה פתרונות דיור לאלפי זכאים וזוגות צעירים. בזמן הקרוב תפרסם דירה להשכיר מכרזים באזורי ביקוש נוספים".

יו"ר החברה, זהר ינון אמר – "במכרזים הקודמים ניגשו טובי היזמים, וכפי שהיה במכרזים האלו, בהם אלנבי בירושלים והגדנ"ע בתל אביב, כך בכוונתנו לשווק ולקיים כנס מציעים לטובי היזמים למתחם דירה להשכיר ברקפות. אנו מצפים לראות את טובי היזמים מתמודדים על המכרז".

השכרה ארוכת טווח – כל מה שצריך לדעת והאם כדאי?

השכרה ארוכת טווח – אלבני ירושלים