תיירות    

השמים הם הגבול: חנויות הדיוטי פרי הטובות בעולם

מעודכן ל-11/2019

נתקעתם בשדה תעופה בחו"ל ואתם מחפשים מה לעשות עד הטיסה – למה שלא תנצלו את הזמן הזה לשופינג של הרגע האחרון? בדיקת מרכזי הקניות ב-50 נמלי תעופה חושפת מה כדאי לקנות ובאילו מדינות ■ רשימת טיפים לקנייה מושכלת, וגם: באילו נמלי תעופה יתאמצו לסייע לכם להיפטר מהמטבעות הזרים שנשארו לכם בארנק בדרך המהנה והמשתלמת ביותר? – מדריך קניות חובק עולם

אם בכל פעם שאתם מתכוננים לטוס לחו"ל אתם מתחילים לפנטז על השלל שמצפה במדינת היעד, אנחנו כאן כדי להזכיר לכם שיש עוד אטרקציית שופינג שממתינה לכם עוד לפני שאפילו עליתם על המטוס – הדיוטי-פרי.

אמנם לא תמיד מדובר בקולקציה מרשימה של מוצרים מוזלים במיוחד, אך עדיין יש לא מעט יתרונות לאותם אולמי קניות אינסופיים שישמחו לארח אותנו (ובעיקר את כרטיסי האשראי שלנו) במהלך ההמתנה לטיסה המיוחלת.

על מנת לאפשר לכם ליהנות מחוויית הדיוטי-פרי במיטבה, אספנו המלצות של אנשי תעופה ותיקים שכבר צברו באמתחתם אינספור שעות של שיטוטים בשדות תעופה זרים ומזכרות פטורות ממכס מרחבי העולם; נעזרנו בסקירה מקיפה בנושא שערך אתר TPG – שבדק 50 שדות תעופה ברחבי העולם, כדי לגלות היכן אפשר למצוא מוצרים במחיר הטוב ביותר והכנו לכם את המדריך שלפניכם

באילו שדות תעופה נמצאות חנויות הדיוטי פרי המשתלמות ביותר?

בבדיקה שנערכה בשדות תעופה באירופה נמצאו הבדלים משמעותיים במחירי האלכוהול. למשל, בשדה התעופה מדריד בראחס (MAD) נמכר בקבוק ליטר ג'ק דניאלס בכ-27 דולר. בלונדון אותו הבקבוק בדיוק היה יקר ב-30 אחוז ויותר. דילים מצוינים על אלכוהול אפשר למצוא גם בקייב ובגרנד קיימן.

מוצרי טיפוח וקוסמטיקה כדאי לקנות בלונדון, בדובאי או בווינה. טבק נמכר במחירים הכי נמוכים בסינגפור, הונג קונג ובנגקוק. באופן לא מפתיע למדי השוני הגדול ביותר במחירים נמצא בסיגריות. בכמה מדינות מוטל מס גדול על טבק, כך שרכישת סיגריות בחנויות הפטורות ממס יכולה להיות עסקה מצוינת (רק ודאו שאתם מודעים לדמי הייבוא על טבק במדינת היעד שלכם).

באילו מדינות תמצאו את חנויות הדיוטי פרי היקרות ביותר?

בדרך לחופשה שלכם ביוון כדאי לכם בהחלט לוותר על רכישת אלכוהול בשדה. בסקירה שנערכה בנמלי התעופה סנטוריני ואתונה נמצא שהם יקרים יחסית לחנויות מקומיות שמוכרות אלכוהול.

בכל הקשור לקניית טבק באירופה או באוסטרליה כדאי שתחשבו פעמיים. תשע מתוך עשר חנויות הדיוטי פרי אשר מוכרות טבק במחירים הכי הגבוהים ביותר נמצאות שם. שדה התעופה במקסיקו סיטי (MEX), הוא החריג היחיד, ממוקם שמיני ברשימה הזאת.

איך מתכננים אסטרטגיית קנייה בדיוטי פרי?

ככלל, כדאי לערוך מחקר מעמיק לגבי ההצעות שתוכלו לקבל בשדות התעופה השונים שבהם תבקרו. אם אתם טסים למשל מנמל התעופה נריטה בטוקיו (NRT) לנמל התעופה הית'רו בלונדון (LHR) במחלקת העסקים המשודרגת של חברת התעופה היפנית ANA. בטוקיו כדאי שתקנו ליקר וטבק, שהם יקרים בלונדון ב-20 ו-80 אחוז בהתאמה. כשתנחתו בלונדון לכו לחנויות הדיוטי פרי לקנות את מוצרי הקוסמטיקה והבשמים, שיהיו זולים שם בכ-20 אחוז ממחיריהם בטוקיו.

אם יש לכם מספר טיסות קונקשן, או עצירות, משתלם לנקוט תכנון מוקדם לגבי שדות התעופה שבהם תקנו את מוצרי הדיוטי פרי שלכם. אם, למשל, אתם נוסעים גם לפריז (CDG) וגם לציריך (ZRH) בנסיעה אחת. בפריז 60 מיליליטר של La Mer's Crème de la mer יעלה לכם 277 דולר, בזמן שבציריך מחירו 370 דולר. תחסכו קרוב ל-100 דולר אם תקנו אותו בפריז.

אותו דבר נכון גם לגבי משקאות אלכוהוליים. על קנייה של ליטר ג'וני ווקר בלו לייבל בציריך במחיר 256 דולר תחסכו באזור ה-30 דולר לעומת מחיר של 282 דולר בפריז.

לסיכום, האם קנייה בחנויות דיוטי פרי תמיד משתלמת?

בנמלי תעופה מסוימים – כן. יש חנויות דיוטי פרי מסוימות שבולטות כשוות יותר, ואחרות ממש לא. אין שדה תעופה מסוים שאפשר להגדיר את חנויות הדיוטי פרי בו כטובות ביותר מבחינת מחירים. אתם מחפשים אלכוהול זול ללא מכס? סעו לקאריביים או בחרו נמלי תעופה אירופיים. במוצרי קוסמטיקה ובשמים תצטיידו בזול בלונדון, מדריד ודובאי. ואם אתם מחפשים מוצרי טבק בלי מכס – אסיה היא היעד שלכם.

רשימת טיפים כלליים שתמיד טוב לזכור

  1. לא כל מה שנמכר בדיוטי פרי הוא זול ומשתלם. היעזרו בגוגל ובאפליקציית המרת מטבעות  כדי להשוות מחירים עם חנויות באזור שלכם.
  2. המחירים משתנים בין חנות לחנות גם באותו שדה תעופה – השוו מחירים בטרמינלים שונים ובדקו איפה הכי כדאי לכם לקנות.
  3. שופינג הוא עניין של גאוגרפיה – תמיד כדאי לבדוק מראש מה שווה לקנות באזור שבו אתם נמצאים. באופן כללי, אלכוהול כדאי לקנות בקריביים, מוצרי קוסמטיקה ובשמים – באירופה, וטבק זול תמצאו באסיה..
  4. הקפידו להכיר את החוקים המקומיים – אם אתם טסים לארצות הברית למשל, אתם יכולים לשאת בתיק העלייה למטוס 100 מ"ל אלכוהול. רק תהיו בטוחים ששמרתם את הקבלה ושהבקבוק ארוז בשקית ניילון אטומה.
  5. השתמשו בכרטיס האשראי הנכון. כדאי לבצע את כל הרכישות במטבע המקומי ולהשתמש בכרטיס שלא גובה עמלות על עסקה זרה.

לסיכום, המחירים בחנויות הדיוטי פרי משתנים באופן משמעותי מסביב לעולם, בארצות הברית או אפילו בין טרמינלים שונים באותו נמל תעופה. השורה התחתונה: עשו תמיד מחקר מקדים – יכול להיות שבסוף תרוויחו דיל לא רע.

5 נמלי תעופה עם חנויות דיוטי פרי שוות

London Heathrow, בריטניה

נמל התעופה העמוס ביותר באירופה והשני העמוס בעולם. גודלו למעלה מ-46 אלף מטר רבוע ולכן זה לא מפתיע שהדיוטי פרי בשדה ישאיר אתכם פעורי פה. פה תמצאו כמעט את כל מה שאתם מחפשים, בטרמינל 3 תוכלו לקנות מותגים מובילים כמו הרמס, קרטייר, גוצ'י ודיור ובטרמינל 5 תיהנו ממבחר מגוון של מותגים בריטיים. השוס הגדול – חנות הארי פוטר.

Singapore Changi, סינגפור

שדה התעופה צ'אנגי בסינגפור נחשב לשדה הטוב ביותר בעולם, לכן לא מפתיע שגם מבחינת דיוטי פרי, הוא מתברג במקומות הראשונים. בצ'אנגי יש יותר מ-350 חנויות דיוטי פרי ושם תוכלו להגשים כל חלום שופינג שהוא. אם אתם או בני הזוג שלכם מכורי שופינג, כדאי לכם לעשות את כל אחת מהפעילויות החינמיות בשדה חוץ מהדיוטי פרי. ראו הוזהרתם.

הונג קונג

הדיוטי פרי של נמל התעופה הבינלאומי בהונג קונג לא פונה רק לעשירון העליון, אלא גם ל"סתם" תיירים נורמליים. למעט חנויות יוקרה, תוכלו למצוא בו מבחר פריטים כמו ספרים, אמנות, ביגוד, אביזרי מטיילים, מצלמות ומוצרי אלקטרוניקה. בנוסף לכך, השדה מציע מדריך מחירים אשר מבטיח שלא תשלמו על המוצר יותר ממה שהייתם משלמים עליו בחוץ.

חאמד, קטאר

כשמדובר בקטאר יוקרה היא בהחלט שם המשחק. בשדה התעופה חאמד תוכלו למצוא שלל חנויות יוקרה ובוטיקים שיעבירו לכם את הזמן בנעימים וירוקנו לכם את חשבון הבנק בשעתיים.

סכיפהול אמסטרדם, הולנד

שדה התעופה סכיפהול מככב כבר שנים ברשימות המדרגות חנויות דיוטי פרי שוות. ובאמת, אפשר למצוא בו דילים טובים במיוחד. גודלו הענק של השדה מבטיח שתמצאו פה בדיוק את מה שאתם מחפשים, ממותגים בינלאומיים עד למוצרים הולנדיים מקומיים, ואל תשכחו לקנות כדור גבינה וזוג קבקבי עץ אחד לפחות.

טיסה נעימה: 10 טיפים שיעזרו לכם להעביר בשלום את הדרך לחופשה

מדריך מכס – כל מה שצריך לדעת