תיירות    

טיסה נעימה: 10 טיפים שיעזרו לכם להעביר בשלום את הדרך לחופשה

מעודכן ל-11/2019

אם תכננתם לטוס הקיץ לארה"ב, תאילנד או אפילו לאפריקה, כדאי שתכינו את עצמכם נפשית – שהות של שעות רבות במטוס עלולה להיות מעייפת, מתסכלת ומתישה ■ אז מה בכל זאת אפשר לעשות כדי לשרוד את הדרך ליעד בשפיות ובשלום? אספנו עבורכם אוסף עצות שיעשו את העבודה

כל הדרכים לטיול המושלם לחו"ל עוברות בטיסה לשם. כדי שגם החוויה הזו תעבור עליכם בנעימים, במאמר שלפניכם תמצאו עשרה טיפים שיהפכו את הטיסה לחוויה מהנה יותר ויעזרו לכם להגיע ליעד שלכם בריאים, שלמים ושפויים.

  1. ספרים – out, אייפד – in:

אם אתם רגילים להעביר את זמן הטיסה בקריאה, אולי הגיע הזמן להתקדם עם הטכנולוגיה. ספרי נייר הם כבדים ומסורבלים, לא תמיד יש סבלנות לקרוא אותם בטיסה וחבל סתם "להיתקע" איתם כל הדרך. לעומת זאת, אם תיקחו אתכם אייפד, הוא צפוי להתגלות כבעל יתרונות רבים. במרבית הטיסות הבינלאומיות כבר יש wi-fi וערכות בידור צמודות מושב עם שלל סרטים, סדרות ותוכניות דוקומנטריות. ואם בכל זאת תרצו לקרוא – די להטעין את האייפד בספר כלשהו. כך יהיה לכם נוח יותר לקרוא אותו באמצעות תאורת המסך, בלי להדליק את הנורה שמעל המושב ובכך להפריע לסביבה.

 

  1. התלבשו נוח – לבשו בגדים (כולל הלבשה תחתונה) מבד נוח ובגזרה רפויה. סקיני ג'ינס אולי נראים טוב אבל ממש לא נוח להעביר איתם טיסה של שמונה שעות. כדאי להתלבש ב"שיטת הבצל" – לבשו שכבות של בגדים כדי שתוכלו להתאים עצמכם לטמפרטורות המשתנות בטרמינל ובמטוס ואל תשכחו לקחת אתכם משהו חם לטיסה כדי לא להסתמך על השמיכה במטוס. הצטיידו בנעליים נוחות שתוכלו להסיר לאחר ההמראה.

 

  1. בגדים להחלפה: למרות הנדסת האנוש המתקדמת של ארוחות הננסים במטוס, קורה שכוס הקפה נשפכת על המכנסיים או שהדיילת המסכנה פספסה והשקתה את החולצה שלכם במיץ תפוזים. בדיוק בשביל המצבים האלה, מומלץ לדאוג תמיד לחליפת בגדים נוספת.

 

  1. נשנושים – חובה: טיסה בינלאומית ארוכה מאלצת אותנו להיפרד בצער מהנגישות למקרר ולמטבח, ודי בידיעה זו כדי להגביר מיידית את הרעב ואת החשק לנשנש משהו – על אחת כמה וכמה אם צפויות לכם חניות ביניים ושהות ארוכה בדרכים. אם תצטיידו מראש בנשנושים קלים כמו מסטיק, חטיפי אנרגיה, פיצוחים ופירות יבשים – תמצאו את עצמכם מברכים על כך מאוחר יותר.

 

  1. לא יוצאים לדרך בלי מטען: שדות התעופה בימינו אמנם מסבירים פנים לתייר ומספקים אזורים שלמים של עמדות הטענה, אבל לא כדאי לסמוך רק על זה, מהסיבה הפשוטה: הביקוש תמיד עולה על ההיצע. המטען הנייד חשוב במיוחד בחניית ביניים ארוכה שמאפשרת יציאה לעיר הקרובה. לא לשכוח: כבל הטענה ואביזר מתאם לשקעים.

 

  1. ענדו שעון יד: הצצה תכופה בטלפון הנייד כרוכה בטרחה מסוימת, אך חמור מכך –מרוקנת לו את הסוללה. שעון היד הישן והטוב עושה עבודה מצוינת על המטוס. הצצה קלה ודי. מלבד זאת, כדאי להשאיר על שעון היד את השעה המקורית שבבית, כיוון שהנייד ממילא מתעדכן אוטומטית בזמן המקומי.

 

 

  1. מיקום במטוס – טיפ שכדאי ליישם עוד בשלב הזמנת הכרטיס: לא מומלץ לשבת בשורות הקדמיות של המטוס שנחשבות רועשות במיוחד – הן קרובות לשירותים ולפינת העבודה של הדיילים שבה מכינים את עגלות המזון והשתייה, ובנוסף הורים רבים לילדים קטנים מעדיפים אזור זה על פני שאר חלקי המטוס. בקיצור, שקט לא תמצאו פה.

ומה כן לעשות? אם אתם מזמינים זוג כרטיסי טיסה, בחרו תמיד במושבים המופרדים על ידי כיסא בודד. בדרך כלל המושב האמצעי הוא המושב האחרון שמשוריין בטיסות ולכן יש סיכוי טוב שתמצאו את עצמכם עם יופי של סידור ישיבה ואפשרות להתרווח. אם בכל זאת מישהו יחליט לשריין את המושב האמצעי, רוב הסיכויים שיואיל בטובו להחליף אתכם את המקום כדי שתוכלו לשבת ביחד.

 

  1. הצטיידו בערכת שינה – קחו אתכם תמיד למטוס ערכת שינה הכוללת כיסוי עיניים, אטמי אוזניים, כרית מתנפחת לצוואר ושמיכת טיסה רכה ומחממת. כך תוכלו להימנע מהפרעות סביבתיות ולישון בנוחות ובנעימים כל הטיסה.

 

  1. התרעננו – טיסות ארוכות יכולות לעשות שמות בעור הפנים. תחלופת האוויר הגבוהה במטוסים מייבשת אותו במיוחד ולכן כדאי לקחת אתכם בתיק היד קרם לילה, תכשיר לחות לשפתיים ומגבונים לחים להתרעננות. לא תאמינו עד כמה הפריטים הקטנים הללו ישפרו באופן ניכר את התחושה שלכם במהלך טיסה ארוכה.

 

  1. איך להימנע מקרישי דם מסוכנים?

הישיבה הממושכת במטוס עלולה להוביל להיווצרות של קרישי דם ברגליים. כדי להקטין את הסיכוי לתופעה מסוכנת זאת, הצטיידו בגרבי טיסה המסייעים במניעת היווצרות קרישי דם. כמו כן לפני העלייה למטוס מומלץ שלא לשבת בחוסר מעש אלא לנצל את הזמן להליכה קלה, גם אם אתם לא מעוניינים לרכוש דבר בדיוטי פרי, כדי להזרים את הדם לקראת הטיסה. גם במהלך הטיסה קומו מדי פעם, התמתחו וצעדו לאורך המעבר.

מאחרים לטיסה שלכם? ככה תפעלו נכון

רכישת כרטיס טיסה בזול – ככה עושים את זה

כרטיס טיסה בכיוון אחד או כרטיס הלוך חזור?