חדשות    

התחשבות חריגה: בית משפט השלום אסר פינוי של בעל אולם אירועים בשל המשבר הכלכלי

מעודכן ל-07/2020

בית המשפט אישר לבעל האולם להמשיך להפעילו – לאחר שבעל הנכס נעל את האולם וניתק את החשמל באופן חד צדדי מכיוון שלא שילם

צעד אמיץ ותקדימי: בית משפט השלום בפתח תקווה הוציא צו מניעה דחוף המאפשר לבעל אולם אירועים ממרכז הארץ להמשיך ולהפעיל את האולם – לאחר שבעל הנכס נעל את האולם וניתק את החשמל באופן חד-צדדי, משום שלא קיבל את תשלום השכירות במועד.

הפרשה החלה עם פרוץ משבר הקורונה – האולם הפועל זה כ-6 שנים בהצלחה נאלץ להיסגר בעקבות התפשטות הנגיף, בהתאם להוראת הממשלה בעניין איסור עריכת אירועים. בעל האולם שספג בשל המצב פגיעה כלכלית קשה מאוד, לא הצליח לשלם את השכירות לבעל הנכס בחודשים אפריל ומאי.

כאשר סוף סוף התירה הממשלה לבעלי אולמות אירועים לחזור ולעבוד תחת הגבלות קשות, בעל האולם נדהם לגלות כי מספר ימים לקראת אירוע בר מצווה שהוזמן אצלו באולם, בעלי הנכס שמהם הוא שוכר את המבנה, נעלו את כל דלתות אולם האירועים בשרשראות וניתקו את החשמל.

בעלי הנכס למעשה מנעו מבעל אולם האירועים לחדש את פעילותו ולהמשיך לפרנס את כלל העובדים שהוא מעסיק אצלו באולם. זאת למרות שבעל אולם האירועים ביקש את התחשבותם של בעלי הנכס, בכך שהם יקדמו את המחלוקות הכספיות ביניהם, תוך כדי חזרה לפעילות של האולם –  וזאת על מנת שיוכלו לייצר הכנסה ולהתאושש מעט מהאסון הכלכלי שפוקד את ענף אולמות האירועים.

מאחר שבעלי הנכס פעלו בבריונות ונעלו את בעל האולם מחוץ לאולם, עו"ד בלהה מצגר ועו"ד שלי אדרי, מפירמת עורכי הדין M.M.G & Co, המייצגות את בעל האולם הגישו בקשה דחופה לצו מניעה בבית משפט השלום בפתח תקווה.

בבקשה לצו המניעה ציינו עורכי הדין את העיתוי ואת הנסיבות הבעייתיות: "לאחר שהמשק במדינה בקריסה ובייחוד בעלי אולמות שלא עובדים כבר למעלה משלושה וחצי חודשים, ולאחר שהמבקש ניסה ומנסה להגיע להסדר".

עו"ד אדרי, המייצגת את בעל אולם האירועים, אמרה: "גם מהמקום הכי נמוך שנקלעים אליו, אסור להתייאש ואני יכולה לספר שזה היה מקום מאוד נמוך וקשה ללקוח שלי. בעל האולם היה במצב כלכלי שמעולם לא חווה, זאת בנוסף לכוחניות שהפגין בעל המבנה שמשכיר לו את הנכס כבר כ-6 שנים ותמיד קיבל ממנו את תשלום השכירות במועד".

בית משפט השלום בפתח תקווה גילה התחשבות ונעתר לבקשה, והעניק צו מניעה לבעל האולם, על מנת שיוכל להמשיך את פעילות אולם האירועים. בעקבות צו המניעה, התאפשר קיום אירוע בר המצווה שתוכנן להתקיים באולם, והוא אכן התקיים במועדו.

הצו שהעניק בית המשפט קיבל תוקף של פסק דין בהסכם פשרה בין הצדדים, וחוזה השכירות יעמוד בתוקפו כל עוד דמי השכירות משולמים, כלומר עד שנת 2024 ולא ניתן יהיה לבטל את החוזה באופן חד צדדי.

הואשמה בעקיפת פקק וזוכתה בבית המשפט

בית המשפט קבע: האפוטרופוס לא יקבל דירה למרות הסכם