חדשות    

חושבים שחשבון המים שלכם גבוה? החשבון של שדה דב 67 מיליון שקל

שדה דב ממשיך לספק כותרות: תאגיד המים מי אביבים הגיש לבית המשפט המחוזי בתל־אביב תביעה על סך כ־67 מיליון שקל משום שהמדינה מסרבת לשלם היטלי מים על נכסים שונים בשדה.  אז את מי תובעים במקרה שאין שדה ומי האחראי? התביעה הוגשה נגד משרד הביטחון (שמופקד על חלקו של הנכס שמשמש את צה"ל) ונגד רשות מקרקעי ישראל (שמופקדת על החלק שמשמש לתעופה אזרחית).

על פי התביעה, עיריית תל־אביב כבר חייבה חשבונות מים וביוב את חברת ארקיע ורשות שדות התעופה על  חלקיהם בנכס, ולאחר מכן נוצרה פשרה ביניהם למי אביבים. "בשל כך, התביעה הנוכחית חלה על חלק הנכס שאינו מצוי בחזקת ארקיע ורש"ת", נטען. מהתביעה עולה שבפשרות הללו שולמו לעיריית תל־אביב והתאגיד 1.6 מיליון שקל (ארקיע) ו־6.5 מיליון שקל (רש"ת).

לפי מי אביבים,  "אין כל שחר בטענת המדינה בדבר הפטרתה מחבות בהיטלים לנוכח פינוי עתידי של מתחם שדה התעופה, שכן החבות בהיטל מתגבשת לפי חוקי העזר במועד הנחת התשתיות ובעת חיבור הנכס למערכת המים".

עוד נטען בתביעה שבשנים 2009־2018 תאגיד המים ביצע עבודות נרחבות של שדרוג והתקנה של מערכות ביוב ומים. על הניסיון לטעון התיישנות כתב התאגיד: "ההשתהות בהגשת כתב תביעה זה נטועה בניסיונו העקבי של התאגיד לקיים הליך פישור".

ממשרד הביטחון נמסר: "התביעה טרם התקבלה, עם קבלתה נגיב עליה כמקובל לביהמ"ש".

מרשות מקרקעי ישראל נמסר: "מדובר בתביעה קנטרנית המנסה להפיק רווחים על עבודות שלא נעשו בהתייחס לבסיסי צה"ל ועל חשבון תקציב הביטחון. מקומו הנכון של הדיון בתביעות התאגיד, הוא ברשות המים ולא בבית המשפט. לטענת המדינה, התאגיד אינו זכאי לקבל כעת את היטלי הפיתוח ויהיה זכאי לדמי הקמה, על פי הדין, רק בעת שיוקמו השכונות החדשות המתוכננות על שטחים אלו".

חשבון מים – על מה משלמים ולמי פונים

חשבון המים מתייקר ב-4%

תשלומים שוטפים בדירה שכורה – מי משלם את החשבונות? ומה קורה במקרה של חוב?