חדשות    

חניה חינם לעובדי הוראה בתל אביב

חניה

העירייה תסבסד מתקציבה מאות מקומות חניה מדי יום עבור עובדי ההוראה בבתי הספר ובגני הילדים העובדים בעיר, בעלות של 3 מיליון שקל בשנה

עיריית תל אביב הודיעה כי תסבסד מתקציבה מאות מקומות חניה מדי יום עבור עובדי ההוראה בבתי הספר ובגני הילדים העובדים בעיר, בעלות של 3 מיליון שקל בשנה. ההטבה תינתן החל מפתיחת שנת הלימודים הבאה ב-1 בספטמבר, והיא לא רק למורים תושבי העיר אלא גם למורים וגננות העובדים במוסדות החינוך של העיר אבל לא גרים בה, שנדרשו עד כה לשלם עבור החניה בעיר. מדובר בכ-350 מורים, שיקבלו את הסבסוד במסגרת עבודתם בשעות היום.

בעיריית תל אביב עקב  גידול משמעותי באוכלוסיית הילדים נדרשים ליותר מורים, ולכן נפתחות יותר כיתות ובתי ספר כדי לגייס מורים נוספים. בעירייה אמרו כי הם רואים במקצוע ההוראה מקצוע מועדף, וכי המהלך יצא לפועל לאחר שביצעו מיפוי צרכים בקרב המורים המועסקים בעיר.

לפי התוכנית, המורים יוכלו לחנות בחניוני אחוזות החוף הקרובים לבתי הספר שבהם הם עובדים או ברחובות בסמוך לבתי הספר. החניה תהיה בחינם, במימון מלא של העירייה.

ראש עיריית תל אביב יפו, רון חולדאי, אמר: "כ-60% מן המורים המלמדים בעיר תל-אביב-יפו גרים מחוצה לה, ורוצים להמשיך ולעבוד במערכת החינוך שלנו. על כן קיבלנו החלטה לתת הנחה משמעותית בחניה לעובדי ההוראה. אנו רואים בהוראה מקצוע מועדף בתל-אביב-יפו, כאשר איכותם של העובדים במערכת החינוך היא הקובעת ואותה אנו רוצים לשמר. נמשיך לפעול כדי לשמור על המורים שלנו".

שירלי רימון ברכה, ראש מינהל חינוך בעיריית תל-אביב-יפו, אמרה אף היא: "מערכת החינוך של תל-אביב-יפו גדלה במהירות בעשור האחרון. בכל שנה נפתחים כ-50 כיתות גן ושלושה בתי ספר יסודיים, ובארבע השנים הקרובות ייפתחו חמישה על-יסודיים חדשים בעיר. המחסור במורים הוא אתגר גדול עבורנו, ושימור מורים הוא חלק מההתמודדות עם האתגר. בצד מעטפת מקצועית, אוטונומיה פדגוגית, ליווי ותמיכה למורים חדשים ועוד, תשלום החניה הוא עוד צעד להבעת תמיכה בצוותי החינוך בעיר".

מהו אתר שקיפות בחינוך ואיך עוקבים אחרי ההישגים

חינוך פיננסי – פרק 6: מי השחקנים בשוק ההון?