אחזקת דירה    

טיפים לחסוך בחשמל בקיץ

מעודכן ל-09/2019

אומנם אוגוסט נגמר, אבל הקיץ הישראלי נמשך הרבה אחר כך. לכן ריכזנו לכם במדריך זה כמה טיפים לחיסכון בימי הקיץ החמים הנמשכים עד נובמבר.

תוכן עניינים; ניתן להקליק על הקישור הרלבנטי

מזגן

ההוצאה הכבדה ביותר בימים החמים ביותר – וגם הקרים ביותר- היא המזגן. יש כמה פעולות פשוטות שיכולות לחסוך לכם את האנרגיה שהוא מבזבז, ובראשן ניקוי הפילטרים. אם הפילטרים סתומים, אין איוד למערכת ומתבזבזת יותר אנרגיה. יש לפתוח את המכסה, לשלוף את הפילטרים. לנקות אותם תחת מים זורמים ומקפידים לייבש אותם לפני שמחזירים למזגן. בקיץ רצוי לעשות זאת אחת לחודשיים. כדאי גם להשתמש בטיימר לכיבוי מהיר של המזגן.

עוד ממליצים טכנאים לכוון את הפתח כלפי מעלה, כיוון שהקור ממילא מתפזר ויורד כלפי מעטה, וכשהפתחים מכוונים מעלה, הפיזור יעיל יותר. המעלות המומלצות לחיסכון בחשמל הן 25. כל טמפרטורה מתחת מעלה את צריכת האנרגיה. וכמובן לסגור פתחים בבית ולדאוג להצללה באמצעות וילון או תריס.

תאורה

לעומת החורף הקיץ מביא איתו הרבה שעות אור. לכן לא רצוי להדליק הרבה את אורת הבית ולהשתמש באור השמש באמצעות תריסים ווילונות המאפשרים חדירת אור. בדקו גם שהנורות שלכם באמת חסכוניות, לא נורות חסכוניות מסין. העדיפו נורות פלורוסנט ונורות לד על  הלוגן ונורות ליבון.

מקרר ופריזר

מקרר ופריזר משמשים אותנו כל השנה אבל נפתחים קצת יותר כשחם והטמפרטורות עולות. הטמפרטורה המומלצת היא 5-6 מעלות בתא הקירור ולא מומלץ לשים אותם ליד מקור חום כמו תנור, כדי לייעל את האנרגיה. אל תכניסו גם אוכל גם מדי למקרר.

דוד

דוד חשמל או דוד שמש? אם יש לכם רק דוד חשמל, העדיפו מיד דוד שמש וחסכו בחשמל. אבל בדקו שהקולטים לא מסותרים על ידי עצים או חפצים שונים. שימו לב שאין בו ריבוי אבנית ודאגו לשמור על תחזוקתו לפי ההוראות.

מייבש כביסה

מייבש כביסה הוא מהמכשירים הבזבזניים ביותר בבית. בימי הקיץ כשבגדים מתייבשים תוך יום וחלקם תוך כמה שעות, אין באמת צורך במייבש כביסה.  אם בכל זאת בחרתם במייבש, דאגו שהכביסה סחוטה היטב והפעילו סחיטה במהירות גבוהה יחסית, כך שפעילות הייבוש תהיה קצר היחסית.

טיפים כלליים

כשקונים מכשירי חשמל בדקו את היעילות האנרגטית שלהם,דירוג הוא בין האותיות  G-  לא יעיל ועד A- יעיל ביותר . שעת השיא של צריכת החשמל בקיץ היא 14:00. לכן מומלץ לא להשתמש במכשירים בשעה זו, בעיקר מכשירים פולטי חום ולחכות לשעות הערב.

האם בנייה ירוקה משתלמת לטווח הארוך?

מייבשי כביסה – מה היתרונות, מה החסרונות, מה המחירים ומה חשוב

כמה עולה פאנל סולארי ואיך מרוויחים מזה