עסקים קטנים    

כמה עולה לפתוח דוכן בקניון ומתי זה משתלם

קניון ביג פאשן באשדוד צילום:יח"צ
מעודכן ל-09/2019

לשכור חנות בקניון זה דבר יקר אך לעתים קרבות מביא תכונה רבה לחנות. פתרון ביניים הוא הקמת דוכן, אם מתאים לעסק,, לרוב תכשיטים, משקפיים,  ממתקים ופיצ'פקעס. לא כל הדוכנים הם דוכני מכירה, חלק מהדוכנים נותנים שירות, כמו הדוכנים של חברות הסלולר. לצדם גם יש דוכני אוכל

לצד הסיבות הברורות להקמת דוכן  כמו הגדלת מכירות דוכן משמש גם ככלי להגברת הפרסום לעסק. כמובן שדוכנים קיימים גם בירידים ובפסטיבלים, וכאן יש גם היבט של נטוורקינג וקשר עם עסקים אחרים רלוונטיים. עוד יתרון של הדוכן הוא שהקונה לא חייב להיכנס לחנות כדי להיחשף למוצרים. גם קל יותר לנייד אותו.

עם זאת, דוכן לא נהנה ממיתוג של חנות אופנה בתוך הקניון ונתפס כמוכר מוצרים זולים ופשוטים יותר. עוד בעיה היא שבעל דוכן תלוי בשטחי האחסון של הקניון.

כמה עולה? העלות משתנה בהתאם למיקום הקניון, למיקום הדוכן, לגודל שלו ולשעות הפעילות. עלות דוכן המוכר אוכל בקניון משעות הצהריים ועד הערב עולה בסביבות ה- 200-350 שקח ליום, אלא אם נמצא במקום מבוקש בקניון.

בקניון עזריאלי תל אביב עומדים דמי השכירות הכללים  על 280 שקל למ"ר. השכירויות לשטחי המסחר נעות בטווח גדול, בין 25 שקל למ"ר לחודש שמשלמים השוכרים עבור מחסנים ועד 4,000 שקל למ"ר עבור דוכן בקניון. ההבדלים כאמר תלויים במיקום החנות, גודלה, סוג הפעילות שלה והאם מדובר בחידוש חוזה ישן או חתימה על חדש. עם זאת, בקניון רחובות ובקניון מודיעין מצאנו דוכנים במחירים של 14 אלף עד 15 אלף לשנה בקניון.

כל מקרה אם אתם מקימים דוכן, אל תסתפקו רק בדוכן הבסיסי, השקיעו בעיצוב, בשילוט ובחולצות שימשכו את העין. גם סידור הסחורה צריך להיות אטרקטיבי. צריך גם לדעת איך למשוך את הלקוחות דווקא לדוכן שלך ולא להניח שיגיעו  רק כי הדוכן נמצא שם, באמצעות מבצעים, עלונים ושיתופי פעולה.

WeWork של החנויות – WeStore מאמץ את המודל השיתופי לקניונים

אמזון נכנסת לארץ – הקניונים יהפכו לבתי אבות; מדד המחירים יירד!