מדריכי צרכנות    

כמה עולה לתקן טלפון נייד?

מעודכן ל-09/2019

מכשירי הסמארטפון שלכם חשופים ביום-יום למגוון תקלות בדקנו אילו הן הנפוצות ביותר ומה מחיר התיקון

הטלפונים החכמים היקרים ללבכם חשופים ללא מעט תקלות – ולא משנה אם זה באשמתכם, בגלל מרפי או סתם קארמה רעה. נפילות, נזקי מים ומטענים לא מקוריים הם רק חלק מהסכנות שאורבות לטלפון הנייד בכל זמן. אז מה הן התקלות הנפוצות ביותר, כמה יעלה לכם לתקן אותן והאם זה בכלל משתלם?

כשהטלפון נופל לאסלה: ניקוי קורוזיה

תיקוני נזקי מים הם מהתיקונים הנפוצים במעבדות הטלפונים הסלולאריים. תיקון זה כולל ניקוי קורוזיה. אחרי שהמכשיר נפל למים, הקורוזיה היא תגובת המתכת לאחר חשיפה למים או לחמצן. חלודה היא למעשה סוג של קורוזיה, ואם היא לא מטופלת במהרה, היא "אוכלת" את הרכיבים בתוך המכשיר

כמה יעלה תיקון?

מחיר התיקון בממוצע לכל סוגי המכשירים הוא 200-150 שקל – לא כולל החלפת חלקים במקרה הצורך

כדאי שתדעו:

טכנאים מזהירים כי נזקי מים נוטים לחזור על עצמם, כך שאם אתם מוצאים את עצמכם במעבדה בפעם השנייה, שקלו שוב אם שווה לתקן את המכשיר.

משביתות את המכשיר: תקלות בלוח האם

גם תקלות בלוח האם מוכרות מאוד במעבדות. ייתכן שהסיבה היא שמדובר בתקלה שמשביתה את המכשיר לחלוטין ומאלצת את הלקוח ללכת ולטפל בו. תקלה בלוח האם יכולה להתבטא במכשיר שנכבה ונדלק, מסך שתקוע על לוגו ההדלקה, איבוד פתאומי של קליטה, מסך כחול ועוד.

תקלות לוח האם שכיחות במיוחד במכשירים מסוג LG. בעבר נתקפה סדרה שלמה של מכשירים בתופעת המוות הפתאומי. בהמשך הכריזה החברה על תקלה במעבד של סדרה אחרת, שנוטה להיכנס ללופים של כיבוי והדלקה. עם זאת תקלות רבות נובעות גם מנפילות שגורמות להתרופפות החלקים הפנימיים ויכולות לקרות בכל מכשיר.

כמה יעלה תיקון?

תיקון תקלות בלוח האם הוא מהיקרים ביותר, כשמחירו לרוב הוא כ-700-500 שקל, ולפעמים מגיע אפילו ל-1,000 שקל ויותר.

כדאי שתדעו:

מכיוון שתיקון זה יקר והתקלות אף נוטות לחזור על עצמן לאחריו, לא תמיד שווה לתקן אותן. לדברי טכנאים מקצועיים, אם עלות התיקון היא יותר מ-50 אחוז ממחיר הטלפון, לא כדאי להשקיע בתיקון. לכן גם כדאי לדאוג ולגבות באופן שוטף את זיכרון הטלפון הנייד, כדי שאם הצרה הזו תתרגש עליכם, לפחות לא תאבדו את כל המידע שהיה שמור על המכשיר.

פעם בשנתיים: החלפת סוללה

סוללות צריך להחליף בתדירות של פעם בשנתיים בממוצע, אך אם בכל זאת אתם רוצים שהסוללה שלכם תאריך ימים, כדאי שתקפידו כי השקע של המטען יהיה בעל תקן. הסיבה: הקבלים הזולים מזרימים כמות גדולה מאוד של חשמל, מה שמזיק מאוד לסוללה ולרכיבים נוספים במכשיר.

ככלל, טכנאים ממליצים על שימוש במטענים מקוריים בלבד, אבל כשהאינטרנט והחנויות מוצפות בכבלים זולים, הפיתוי לרכוש אותם ולהשתמש בהם עולה – והדבר גורם נזק ישיר לסוללה.

כמה יעלה תיקון?

מחיר החלפת סוללה: 300-150 שקל – תלוי בסוג המכשיר

כדאי שתדעו:

יש המעדיפים להזמין סוללה מחו"ל באינטרנט ולהחליף אותה בעצמם. אך אם אתם לא מומחים לכך, הדבר עלול לסכן את המכשיר שלכם. תמורת עוד 50 או מאה שקלים לכל היותר, תוכלו לקבל שירות במעבדה מסודרת, אפילו במעבדה הרשמית של היבואן ולזכות בראש שקט של סוללה מקורית.

כשאין חיבור: שקע טעינה לא תקין

מי לא מצא את עצמו יושב ליד הסמארטפון ומחזיק את קבל המטען בעדינות ובמסירות, כדי שייטען בעוד כמה אחוזים. אם צרת רבים מנחמת אתכם ברגעים מתסכלים, אולי תשמחו לדעת שאתם לא לבד: תיקון של שקעי טעינה מהווה כ-10 אחוזים מהטיפולים שמבוצעים במעבדות לתיקון סמארטפונים. למרבה המזל תיקון זה אינו מהיקרים ביותר.

כמה יעלה תיקון?

מחיר תיקון שקע טעינה עולה בין 400-150 שקל בהתאם לסוג המכשיר.

מכשירי הגלקסי הם היקרים ביותר לתיקון, משום שהחלפת שקע הטעינה בהם דורשת עבודה רבה יותר.

כדאי שתדעו:

רגע לפני שאתם הולכים למעבדה, בדקו ששקע הטעינה שלכם לא מלוכלך. ניקוי עדין בעזרת קיסם עשוי לפתור לכם את הבעיה.

המפץ הגדול: תיקון מסך

התיקון השכיח ביותר הוא החלפת מסך. כמחצית מהתיקונים שבוצעו במעבדות הטלפונים בשנה האחרונה היו של מסכים וגם הטכנאים מסכימים שזוהי התקלה הנפוצה ביותר בכל סוגי המכשירים.

כמה יעלה תיקון?

שלא כמו בתקלות אחרות, מחיר החלפת מסך משתנה ממכשיר למכשיר: החלפת מסך לאייפון 6, 5 או 4 עולה 350-200 שקל, ואילו החלפת מסך לאייפון 7 תעלה לכם מעל 1,000 שקל.

בגלקסי – החלפת מסך במכשיר מהדגמים הישנים יותר תעלה 800-250 שקל, בעוד תיקון מסך גלקסי מהדורות החדשים כמו ה-S7 Edge שהמסך שלהם קמור יעלה 1500-800 שקל. מכשירי הLG חסכוניים יותר במחירי תיקון המסך, שעומדים על 450-300 שקל.

כדאי שתדעו:

במקרים מסוימים אין צורך להחליף את כל יחידת המסך וניתן להסתפק רק בהחלפת הזכוכית, דבר שיעלה לכם הרבה פחות. לכן חשוב לבחור מעבדה אמינה, שבה לא ינסו למכור לכם טיפול לא נחוץ במחיר מופקע.

ארבע אפליקציות לשדרוג הסמארטפון

מה הסמארטפונים הכי פופולריים ל-2019 ולאן נעלמו האייפונים