מדריכי כרטיסי אשראי    

כרטיסים נטענים – האם חוק להגבלת השימוש במזומן יעודד את הכרטיסים הנטענים?

לאומי קארד DEBIT

האם חוק להגבלת השימוש במזומן יעודד תחליפים כמו כרטיסים נטענים?

לא אם זה תלוי בבנקים. אלו מקדמים את debit, כרטיס למשיכה מידית, אבל זה אינו נותן פתרון לחסרי חשבון

חצי מיליון אזרחים בישראל מתנהלים כמעט ללא אשראי ומעדיפים מזומנים. ל14% אין חשבון בנק כלל, אם מסיבות אידאולוגיות ואם כי מדובר בלקוח בעייתי, שהבנקים מקשים על פתיחת חשבון עבורו.

עבור אוכלוסיות אלו הוצע להשתמש בכרטיסים נטענים, prepaid. את כרטיסים אלו אפשר להטעין ישירות מהמשכורת או באמצעות  כרטיסים מחו"ל. בארה"ב ובאירופה מדובר כבר ב6% מנתח השוק של החיוב בכרטיסים ומהווים אלטרנטיבה לכרטיסי אשראי.


כרטיסי אשראי נטענים – כל מה שרציתם לדעת

כרטיס נטען – למוגבלי חשבון בבנקים ולעובדים זרים

בנק הדואר – כרטיס נטען עד 20 אלף שקל – האם כדאי?


חוק להגבלת שימוש במזומן, שאמור להיכנס בתוקפו ב-2019 אמור לתת מענה ולדחוף את השימוש בכרטיסים אלו. החוק נועד להגביל את השימוש במזומן ולקדם תחליפים אחרים, כמו הכרטיסים הנטענים.

אבל הבנקים לא מעוניינים, משום שאין לכרטיסים הנטענים קשר לחשבון הבנק ואינם מחויבים ישירות מהבנק. הפתרון שהבנקים מציעים הוא כרטיס הדביט, המחויב באופן מיידי מחשבון הבנק. אבל כאמור, זה אינו פתרון לחסרי חשבון הבנק, שאינם יכולם להשתמש בצ'קים.

אף על פי שהעמלות בכרטיסים הנטענים גבוהות, מחישוב כולל עולה שאחזקת חשבון בנק יקרה אף יותר  עבור חסרי חשבון בנק. הכרטיסים הללו יוכרו בכל מקום המכבד כרטיסי ויזה ומסטרקארד, הוא אומנם אינו מאפשר תשלומים אבל מאפשר שימוש בהוראת קבע חודשית.