מדריכי כרטיסי אשראי    

כרטיס דיינרס עסקי

דיינרס עסקי הוא כרטיס אשראי בינלאומי, המיועד לעובדי חברות וארגונים המקיימים הסדר מיוחד עם חברת כאל. את הכרטיס, שמתאים ללקוחות כל הבנקים, מנפיקים באופן ישיר מחשבון הבנק של העובד. כדי להנפיק את הכרטיס יש צורך בצילום מסמך מזהה של מי שמבקש את הכרטיס, יחד עם כרטיס העובד או אישור ההעסקה שלו בחברה הספציפית. מזמין הכרטיס יכול להוסיף על גב הכרטיס תמונה אישית, ללא תשלום נוסף. בני או בנות הזוג של בעל הכרטיס יכולים להנפיק כרטיס נוסף עם הטבות זהות.

כרטיס דיינרס עסקי הוא חוץ בנקאי, ולכן מעמיד מסגרת אשראי נוספת לזו של הבנקים (למעט לקוחות בנק איגוד או בנק מזרחי, שהכרטיס שיופק עבורם הוא בנקאי). דמי הכרטיס הם בכפוף לתנאי החברה בה מועסק האדם, עם אפשרות לפטור מלא בתנאים מסוימים. הכרטיס מספק פטור מעמלת הנפקה מיידית או דחופה, וכן פטור מעמלת תחליפי במצבים של אובדן או שחיקת הכרטיס.

ההטבות שמספק הכרטיס

מעבר לתנאי השימוש הכלליים של הכרטיס (שכאמור תלויים במידה רבה בהסדר הספציפי של העסק עם חברת כאל), הוא מספק מספר הטבות למחזיקים בו. עבור הטסים לחו"ל ניתנת מתנה באחת הרשתות בנתב"ג (למשל כריך או שתייה בבתי קפה, ספר במתנה, כניסה לטרקלין דן במחיר של 30 ש"ח ועוד). אין הגבלה על מספר הפעמים שניתן לנצל את ההטבה הזו, גם אם ניתן לבצע עד הזמנה אחת בשבוע, ולממש אותה תוך שבעה ימים מרגע ההזמנה.

עבור עסקאות הנערכות בחו"ל יכול בעל כרטיס דיינרס עסקי לדחות את החיוב ללא ריבית (במצב הרגיל חיוב העסקה ייעשה מספר ימים לאחר ביצועה). כמו כן, עסקאות הנערכות מעבר לים יומרו באופן ישיר לש"ח על פי השער היציג + עמלה מועדפת. הכרטיס מאפשר לצבור נקודות במועדון הנוסע המתמיד של חברת אל על, עם יחס שלדברי כאל הוא מועדף. לצורך זה נדרש להצטרף למועדון דרך אל על, ולאחר מכן לשייך את הכרטיס לתוכנית באמצעות כאל.

הכרטיס מאפשר להזמין ללא תשלום פוליסת ביטוח נסיעות לחו"ל של חברת הראל. הפוליסה נחשבת לרחבה יחסית, וכוללת כיסוי מקסימלי להחזר הוצאות בשיעור של עד 650,000 דולרים וכן כיסוי עבור ספורט אתגרי. הביטוח מיועד ללקוחות שגילם 75 ומטה, ולנסיעות של עד 55 יום לחו"ל.

בארץ, מספק כרטיס דיינרס עסקי הטבות שונות. במסגרת "הכל ב-49 ש"ח" ניתנות שש הטבות בתחומי צרכנות, פנאי, בידור ועוד, במחיר מוזל וקבוע. לצד זה מקבלים בעלי הכרטיס את ההטבות הניתנות לרוב לקוחות כאל, דוגמת הנחות נקודתיות 1+1 על אטרקציות לסרט, כרטיסים לסרט, הצגות ועוד (חלק מההטבות תלויות בדפוסי השימוש בכרטיס). במסגרת תוכנית ההטבות CalExtra ניתנות הנחות קבועות, בגובה של כ-3-10%, בבתי עסק שונים במעמד החיוב.

מידע נוסף על כרטיס דיינרס עסקי תמצאו כאן.