פיקדונות מובנים    

לאומי בפיקדון מובנה על מניות צריכה בארה"ב; האם כדאי?

בנק לאומי משיק פיקדון מובנה (סטרקצ'ר) על מדד סקטור מוצרי הצריכה בארה"ב (XLP ). הפיקדון המובנה הוא לשנתיים וחצי ללא סיכון קרן ההשקעה. המוצר המובנה מאפשר קבלת אפסייד - השתתפות של 105% מעליית מדד סקטור הצריכה בארה"ב לפי ממוצע תצפיות רבעוניות במהלך תקופת הפיקדון (10 תצפיות). קרן ההשקעה היא שקלית....

מה זה  פיקדון מובנה? מה היתרונות והחסרונות של פיקדונות מובנים?  – היכנסו כאן למדריך פיקדון מובנה

בנק לאומי משיק פיקדון מובנה (סטרקצ'ר) על מדד סקטור מוצרי הצריכה בארה"ב (XLP ). הפיקדון המובנה הוא לשנתיים וחצי ללא סיכון קרן ההשקעה. המוצר המובנה מאפשר קבלת אפסייד – השתתפות של 105% מעליית מדד סקטור הצריכה בארה"ב לפי ממוצע תצפיות רבעוניות במהלך תקופת הפיקדון (10 תצפיות).

קרן ההשקעה היא שקלית ואילו ההשתתפות בעליית מדד סקטור הצריכה בארה"ב צמודה לדולר.

תאריך תחילת הפיקדון – 25 בפברואר 2013, פירעון הפיקדון המובנה – 25 באוגוסט 2015.

המשקיעים בפיקדון זה כאמור מוגנים נומינלית (שקלית), וזה יתרון – יש להשקעה רצפה. עם זאת, צריך להדגיש כי הרצפה הזו מבטאת הפסד ריאלי (הפסד של המדד בשנתיים וחצי האמורות) וכן הפסד של רווח אלטרנטיבי שעשוי להיווצר מהשקעות / חלופות אחרות.

מצד שני, יש פוטנציאל לאפסייד באם מדד מוצרי הצריכה בארה"ב יעלה.  מדד XLP  מתבטא דרך קרן הסל (ETF ) – US XLP העוקבת אחרי הביצועים של החברות בסקטור מוצרי הצריכה בשוק האמריקני.

המדד הבסיסי על פי תנאי המוצר המובנה הוא מחיר הסגירה של נכס הבסיס (המדד XLP ) ב-25 בפברואר 2013. המדד הקובע הוא ממוצע אריתמטי של 10 תצפיות רבעוניות של מחיר הסגירה של נכס הבסיס החל ממאי 2013 ועד אוגוסט 2015.

האפסייד שיכול לנבוע מההשקעה בפיקדון המובנה הזה, באם המדד יעלה, עשוי להיות משמעותי. המחזיקים בפיקדון ייהנו מהשתתפות בשיעור של 105% מעליית המדד הקובע לעומת מדד הבסיס. אם המדד הקובע יהיה שווה למדד הבסיסי או נמוך ממנו, לא תשולם כל רייבת, ולא ישלמו רווחים אחרים כלשהם בפיקדון. הרייבת המותנית כאמור צמודה לשער הדולר.

בבנק לאומי מתנים את ההשתתפות בפיקדון המובנה במינימום השקעה של 15 אל שקל.  הפיקדון המובנה ניתן לשבירה רק בהסכמת הבנק, ובבנק לאומי מדגישים כי במקרה של שבירה, הלקוח יקבל סכום הנמוך מסכום ההשקעה המקורי.

קהל היעד, להערכת אנשי לאומי הם לקוחות הצופים צמיחה במדד הסקטור בשנתיים וחצי הבאות, עם אפשרות לתשואה גבוהה יותר מההשקעה חסרת סיכון, המותנית בביצועים של מדד סקטור מוצרי הצריכה, וזאת מבלי לסכן את קרן ההשקעה.

היתרונות העיקריים, אליבא לאומי בפיקדון המובנה – "פוטנציאל להשתתפות פוטנציאל להשתתפות בעליית מדד סקטור מוצרי הצריכה מבלי לסכן את קרן ההשקעה. כמו כן, קרן ההשקעה מובטחת בפירעון ומצד שני –  שיעור השתתפות גבוה מ-100% בעלית מדד סקטור מוצרי הצריכה בארה"ב".

מצד שני, יש גם חסרונות וסיכונים –"אפשרות להפסד הכנסה בהשוואה להשקעה חסרת סיכון", כותבים בלאומי וממחישים – "לצורכי אינדיקציה, הריבית השקלית השנתית חסרת הסיכון שפורסמה על ידי הבורסה לניירות ערך בתל-אביב ב- 3.2.2013 הינה 1.5% בשנה. סיכונים  נוספים –  חשיפה למניות הכלולות במדד סקטור מוצרי הצריכה בארה"ב;היעדר נזילות לתקופת הפיקדון; חישוב שיעור עליית המדד הקובע על פי תצפיות עלול לגרום שתשואת עלית המדד הקובע ותשואת הפיקדון תהיה נמוכה משמעותית משיעור עלית נכס הבסיס בתקופה. כמו כן – הריבית המותנית צמודה לדולר. הפיקדון המובנה לא ישלם דיבידנדים, וזאת אף אם מניות המרכיבות את נכס הבסיס עשויות לחלק מעת לעת דיבידנד".

ומה זה בכלל מדד סקטור חברות מוצרי הצריכה בארה"ב? בלאומי עונים על השאלה – "ה-XLP   היא ETF או תעודת סל אמריקאית העוקבת אחר ביצועיהן של חברות מסקטור מוצרי הצריכה בארה"ב.  מדד הייחוס של ה- ETF הוא ה-42  החברות הגדולות המרכיבות את המדד והמשתייכות לסקטור מוצרי הצריכה בארה"ב.  כ-80% משווי השוק הכולל שמייצג האינדקס מושקע בחברות קוסמטיקה והגיינה, קמעונאות, מזון,  ומשקעות (20% לכל סקטור) וה-20% הנותרים מתחלקים בין חברות חקלאיות (18%) לחברות בתחומים – מוצרי בית ותרופות".

כלכלני לאומי מסבירים כי – "בשל היותו סקטור דפנסיבי,  הצליח סקטור מוצרי הצריכה לצלוח את המשבר האחרון בצורה טובה ובמבט לאחור רשם תשואה שנתית עודפת ממוצעת של 1.7% בעשור האחרון ביחס ל-S&P500. אופיו הדפנסיבי של הסקטור נובע מהביקוש הקשיח למוצרים כגון מזון, משחת שיניים, אבקות כביסה, וטבק, להם תלות נמוכה במצב הכלכלי. עם זאת, יש לציין כי בשנים של פריחה כלכלית ועליות חדות במדדי המניות, נוטה הסקטור להציג ביצועי חסר לשוק. בין האחזקות הגדולות של ETF זה ניתן למצוא את Pepsico  ,Procter&Gamble ו-Coca Cola.  חברות אלו,  מחזיקות במותגים ידועי שם כמו  Gillette  ,Duracell ו-Procter&Gamble , Crest  וכמובן פפסי וקוקה קולה.  מותגים בעלי שם אלו נותנים לחברות יתרון יחסי על פני מותגים גנריים,  שבשילוב עם הביקוש הקשיח אליהם הופכים את החברות לבעלות יתרון תחרותי בר קיימא לאורך זמן.  לכן בטווח הארוך,  אנו מאמינים כי השקעה בסקטור זה תגן על המשקיעים מטלטלות השווקים ותניב תשואה נאה".

מה זה  פיקדון מובנה? מה היתרונות והחסרונות של פיקדונות מובנים?  – היכנסו כאן למדריך פיקדון מובנה