חדשות    

לאומי: מחירי הנפט צפויים לרדת בקרוב עקב היצע מתרחב לצד ירידה בביקוש

מעודכן ל-08/2020

בפמן: "אם הגל השני של הקורונה יימשך וימשיך להתפשט בקצב גבוה בארצות הברית, קיים סיכון להחזרת המגבלות החברתיות אשר יאטו את הפעילות הכלכלית ויקטינו את הביקוש לנפט"

הכלכלן הראשי של בנק לאומי, ד"ר גיל מיכאל בפמן, מעריך בסקירת הנפט השבועית: "במבט קדימה, מחיר הנפט יושפע מן הספקות בנוגע להמשך רמת התפוקה הנמוכה של המדינות החברות בקבוצת OPEC+ בדגש על רוסיה ועיראק, ומן ההערכות בנוגע להתפשטות וירוס הקורונה בעולם, ובפרט בסין ובארצות הברית, והשפעותיו על הכלכלה העולמית".

בפמן מוסיף כי "בעוד שבקבוצת OPEC+ מעריכים כי הביקוש לנפט ימשיך לעלות, אנו סבורים שישנם סיכונים של ממש לביקוש לנפט צפוי בעת הקרובה, זאת למרות שהביקוש למוצרי נפט מסוימים החל לעלות מרמת השפל".

לדבריו, "שילוב זה של היצע גלובלי אשר עומד להתרחב מחדש, אל מול ביקוש חלש יחסית, צפוי להשפיע לשלילה בזמן הקרוב על מחיר הנפט. אם הגל השני של נגיף הקורונה יימשך באזורים נרחבים וימשיך להתפשט בקצב גבוה בארצות הברית, קיים סיכון להחזרת המגבלות החברתיות אשר יאטו את הפעילות הכלכלית ויקטינו את הביקוש לנפט".

בשבוע החולף ירד מעט מחיר הנפט מסוג BRENT, מכ-42.88 דולרים לחבית בסגירה של שבוע המסחר ב-24.7.2020, לכ-42.81 דולרים לחבית בסיום המסחר ב-31.7.2020 – ומחיר הנפט מסוג WTI ירד מכ-40.81 דולרים לחבית ב-24.7.2020 לכ-40.27 דולרים לחבית בסוף המסחר ב-31/7/2020.

בפמן מעריך כי "לעת עתה נראה שרק לאחר בלימת התפשטות וירוס הקורונה, בדרך שתאפשר הקלה ברורה ומתמשכת על צרכני הנפט הגדולים – תעופה ותובלה – ניתן יהיה לצפות להמשך עליית המחירים באופן יציב יחסית. במבט לסוף 2020, החוזים העתידיים מצפים לעליית מחירים מתונה בלבד לכ-44 דולרים לחבית BRENT ומחיר חבית מסוג WTI צפוי להישאר יציב סביב 41 דולרים לחבית.

"עם זאת, כנגד הערכות אלו מן החוזים העתידיים, נראה שקיים חשש של ממש שבפרק הזמן שנותר עד לסוף 2020, עם דגש על מועדי פקיעת חוזי WTI בחודשיים הקרובים, תיתכן ירידת מחירי נפט מחודשת, זאת ככל שהסימנים להחרפת מצב הווירוס ימשיכו ויתגברו.

בפמן מוסיף: "בטווח הארוך יותר, רק לאחר התאוששות העולם ממשבר הקורונה המתמשך, ישנם גורמים שיתמכו בביקוש לנפט ובהם: חידוש צמיחת כלכלת ארצות הברית לאחר בלימת התפשטות וירוס הקורונה ומהלך יישום תקנות IMO 2020  שיעלה את הביקוש לתזקיקים דלי גופרית, זאת כאשר נפח הסחר הימי, שנפגע מאוד, ישוב ויעלה".

באשר לעליית מחירי הגז הטבעי, אומר בפמן כי עלייה זו "מגיעה על רקע התאוששות מסוימת בכלכלת ארצות הברית מרמות השפל של אפריל, אשר צפויה להעלות בעתיד את הביקוש של צרכני הקצה, מה שעשוי להעלות גם את הביקוש לגז טבעי במידה שההתאוששות הכלכלית תימשך".

לאומי: "התוצר העסקי צפוי להתכווץ בשיעור דו-ספרתי"

לאומי: ”הביקוש לנפט בעולם החל להתאושש, אבל לאט”